Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed lukkes - kontrakt med binding

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har en god kammerat (og det er ikke engang løgn, det er ikke mig) der er kommet i en skidt situation.

Han er oga. forskellige problematikker nødt til at lukke sin virksomhed og CVR-nummer nu her ved udgangen af 2011. Virksomheden lukkes helt og føres altså ikke over i et andet selskab. I sin personligt ejede enkeltmandsvirksomhed har han indgået en kontrakt på levering af erhvers-fiberinternet med en større dansk leverandør. Denne kontrakt er løbende fra oktober 2010 og 3 år frem.

Nu ved han ikke helt hvordan han står rent juridisk med denne kontrakt. Hvad kan han rent juridisk forlange og hvad kan han forvente mht. den binding der eksisterer i kontrakten?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Han er stadig bundet af de kontraktlige forpligtelser han har indgået, medmindre der positivt nævnes at han slipper fri ved ophør af hans virksomhed.

Kan han forhandle sig frem til en aftale?

Ellers er det om at få en god advokat til at gennemgå kontrakten, og fungere som rådgiver for ham.
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  onthecloud-marketing.com Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle mene at det han har tilbage af kontrakten. kan vist nok overdrages til anden virksomhed. eller outsources. hvis han er villig til at gøre det på den måde.

 

 

Mvh. Jim

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis virksomheden er privat så hæfter han jo nok privat. Men der sker jo ikke noget og ringe til internet leverandør og siger at firmaet er lukket ned d.d. og så se om det er muligt at komme ud af kontrakten.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Han er bundet af kontrakten medmindre han evner at lave en forhandling og kommer ud af den.
Jeg forstår ikke hvordan du kan mene at der er nogen i et forum, der ikke har set kontrakten, skal være i stand til at svare på sådant et spørgsmål.

Kan du huske udtrykket: Spørg døren! Det kunne du lige så godt have gjort.

Lad os nu få noget niveau på de spørgsmål der stilles!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar allesammen. Jeg vil sende linket til denne tråd til ham.

Per: Jeg ved ikke hvad der er skyld i dit humør, men beklager hvis mit elendige spørgsmål har ødelagt din Amino-oplevelse. Hverken min ven eller jeg har erfaringer med eller kendskab til regler om binding når virksomheder lukkes. Jeg må så overveje at stille mine spørgsmål på Arto fremover.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)