Hejsa, jeg er ved at udvikle en ny "dating" side, og i den forbindelse skal jeg nu til at oprette firma, men jeg er i tvivl om hvorvidt det skal være enkeltmandsfirma eller Aps. Jeg er helt med på at hvis det er enkeltmands, så hæfter jeg for alt selv, men det jeg er i tvivl om er, hvad fare der skulle være, for at have en datingside som enkeltmandsvirksomhed? Jeg mener, der bliver jo lavet nogen klare retningslinjer og betingelser for brug af siden, folk bliver jo oplyst og bevidst om hvad de går ind til. Jeg er godkendt at datatilsynet. Men har jeg overset noget? kan folk sagsøge mig for et vildt beløb og få noget ud af det på en sådan side? For ellers ville jeg da selv mene at en enkeltmandsvirksomhed ville være helt fint i og med at jeg jo er bevidst om mine udgifter til selve driften.... |
Hej min ven :)
Enkeltvirksomheder er helt klart værd at overveje, pga. mulighed for at udligne skatten i VSO.
Men hvad er dine hensigter ? Salg ? Så er det nemmest og billigst med APS
Og hvad med retssager ? Er det risikofyldt hvad du starter ? Så er ApS ofte det bedste.
Men mange glemmer nedenstående :
Hvis du starter med et ApS og skal låne penge, skal du sikkert stille garanti personligt. Så hæfter du personligt med hvad du stiller. Så er du endda dårligere stillet (rent skattemæssigt) hvis du lukker med et underskud og skal indbetale til kreditorer.
så du burde snakke med en revisor (en som har styr på VSO) om hvad der er bedst for dig :)
Jeg har en person i mit nerværk som du kunne snakke med. Han gør det dog nok ikke gratis. Men du kan skrive en PM hvis det er :)