Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I tvivl om det skal være enkeltmands firma eller APS?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg er ved at udvikle en ny "dating" side, og i den forbindelse skal jeg nu til at oprette firma, men jeg er i tvivl om hvorvidt det skal være enkeltmandsfirma eller Aps.

Jeg er helt med på at hvis det er enkeltmands, så hæfter jeg for alt selv, men det jeg er i tvivl om er, hvad fare der skulle være, for at have en datingside som enkeltmandsvirksomhed?

Jeg mener, der bliver jo lavet nogen klare retningslinjer og betingelser for brug af siden, folk bliver jo oplyst og bevidst om hvad de går ind til.

Jeg er godkendt at datatilsynet.

Men har jeg overset noget? kan folk sagsøge mig for et vildt beløb og få noget ud af det på en sådan side?

For ellers ville jeg da selv mene at en enkeltmandsvirksomhed ville være helt fint i og med at jeg jo er bevidst om mine udgifter til selve driften....

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:06

Hej min ven :)

Enkeltvirksomheder er helt klart værd at overveje, pga. mulighed for at udligne skatten i VSO.

Men hvad er dine hensigter ? Salg  ? Så er det nemmest og billigst med APS

Og hvad med retssager ? Er det risikofyldt hvad du starter ? Så er ApS ofte det bedste.

Men mange glemmer nedenstående :

Hvis du starter med et ApS og skal låne penge, skal du sikkert stille garanti personligt. Så hæfter du personligt med hvad du stiller. Så er du endda dårligere stillet (rent skattemæssigt) hvis du lukker med et underskud og skal indbetale til kreditorer.

så du burde snakke med en revisor (en som har styr på VSO) om hvad der er bedst for dig :)
Jeg har en person i mit nerværk som du kunne snakke med. Han gør det dog nok ikke gratis. Men du kan skrive en PM hvis det er :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:12

Ja i dag. Men hvad i morgen.

Når det går så godt at du har 4 ansatte og du udviser med 5 andre site. Og af en eller anden grund at indtægten forsvinder i 2 mdr. eller bliver halveret så hæfter du jo for lønninger til 4 ansatte * 30 T.kr.

Så er det jo rat ikke at hæfte med hus og hjem.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 20:20

Hensigten er salg af plus profiler dvs. salg af en måneds plus profil eks. 30kr

men hvad det ang. retssager det er det jeg netop er i tvivl om... hvad skulle folk kunne sagsøge mig for osv.

Jeg mener folk læser jo nogen godkendte betingelser igennem som er godkendt af datatilsynet dvs. folk burde jo ikke kunne sagsøge mig for deres billeder er blevet stjålet at hjemmesiden kan gå ned en time da det jo er IT. alt sådan noget bliver jo skrevet ned så man sætter hak ud for man er indforstået med disse ting...

Men overser jeg noget?

med hensyn til når og hvis det hele bliver virkelig stort går jeg udfra jeg senere hen ville kunne ændre det fra enkeltmands til Aps... men det er ikke det som er problemmet nu..

og jeg er heller ikke bekymret for at jeg ikke kan betale selve sidens omkostninger, jeg er kun bekymret for om nogen kan sagsøge mig for kæmpe beløb?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 20:28
Enig, men etableringen af selskab kan også ske undervejs i forløbet.
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:31

Altså der kan altid komme småting op, som man kan blive sagsøgt for.

Men billederettigheder er nok en af de store (ud af hvad jeg lige ser). Men jeg tror egentlig det altid ender med, at overtræder fjerner dem i forliget.

Kan du sagsøges hvis der er en pædofil på siden ? Jeg kender intet til det, og har dog heller ikke hørt om sådan en type sag før.

Tror egentlig det er begrænset med retsager til sådan en side, men aner det ikke :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Festinat:
jeg er kun bekymret for om nogen kan sagsøge mig for kæmpe beløb?

Der er ikke tradition for de store erstatninger i Danmark. Start ud med et enkeltmandsfirma og i takt med at din risiko måske øges da omdan det til et ApS.

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 20:42

Nej altså det er sådan at når man er godkendt af datatilsynet, så har man sådan set gjort opmærksom på at man har folks oplysninger at folk snakker om sex og alkohol osv.  hvis der er pædofile jamen så er det jo ikke mit problem at folk har mødt personen det er deres eget ansvar at være på "vagt" jeg kan egentlig ligge et hvert ansvar fra mig hvad sådan noget angår. folk kan sende en "Raport" til mig hvis en person har en uhensigtmæssig adfærd på siden og hvis den er meget grov kan jeg anmelde ham/hende eller blot slette personens profil.

jeg ved også at det ikke vil være mit problem hvis folks oplysninger som er synlige på siden vel og mærket, bliver stjålet af andre, det er igen folks egen valg at tage den risiko :)

så jeg ved egentlig ikke hvad der skulle kunne komme af sager

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)