Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge billige tryksager?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Herinde

Mit største problem er nok at tankerne flyver rundt, og ideer til nye opstartsmuligheder kommer farende konstant, så det er svært at samle tankerne og fokusere.

Ja ja bevares - det er da ikke alle ideer, der er lige gode, men nogen gange synes jeg nu altså at der kommer en god idé eller 2 snigende :)

Her i vintermånederne har jeg ikke så meget at lave. Hverken med de el-ladcykler jeg sælger eller mine 360grader panoramabilleder så jeg overvejer noget nyt....

Nu er jeg blevet tilbudt at være agent / viderformidler for et tysk tryk/printhus. Umiddelbart tænkte jeg "nej, det er for svært. Der kan ikke være nogen penge i det, og konkurrencen er enorm", men....

JA DER ER STOR KONKURRENCE, men der er godt nok også en stor efterspørgsel. Og med de priser jeg umiddelbart har fået oplyst, så kan det gøres rigtig rigtig billigt.

Et par foreløbige priser jeg har fået oplyst er:

1) 5000stk A5 flyers i fuld farvetryk på begge sider (4+4) kr. 1.200,- inkl. levering men x moms. Koster hos Lasertryk kr. 1879,- ex levering, x moms og x opstartsgebyr

2) 5000stk brevpapir i fuld farve (4+0 eller evt. 4+1) 1.800,- inkl. levering med x moms. Koster hos lasertryk 2044 x levering, opstartsgebyr og x moms.

Hvad tror i? Er der muligheder eller er det et no-go??

Hilsen Morten

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:54

Jeg ved at der er flere trykkerier i Polen, så hvorfor ikke Tyskland?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:59

Peter Skouhus:

Jeg ved at der er flere trykkerier i Polen, så hvorfor ikke Tyskland?

Hej Peter. Tak for svaret :)

Jeg er i hvert fald bedre til at snakke tysk end polsk, så for mig vil dette være nemmere Stick out tongue

Min lokale pizza pusher får vist lavet tryksager i Thailand, så der er mange kreative muligheder..... Spørgsmålet er bare om det er til at sælge tryksager som ukendt aktør når der er store spillere såsom Lasertryk der kan klare alt indenfor tryk.

I dette tilfælde ville jeg nok for overskuelighedens skyld holde mig til de mest normale tryksager, og så helst i oplag på mere end 1000,- for at der skal være bare lidt til overs til mig :)

Hilsen Morten

p.s. det kan nok ikke konkurrere med de priser du kan finde hos dig..... :)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 15:03
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:20

Hej

Som du nok ved har jeg også prøvet mig lidt på det marked og jeg vil rigtig gerne guide dig til et par af dem jeg snakkede med (de ligger i polen, men taler fint engelsk) og hvis du vil sammenligne priser, så vil jeg foreslå print24.dk som sammenligning - mest af alt fordi de er mindre kendte end lasertryk, og ofte billigere, og hvis dine kunder kun leder efter det billigste og ikke vælger en leverandør de "kender" så kommer de også til at finde dem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:44

Hej Janus

Ja jeg kan godt huske at du havde nogle kanon priser :)

Print24 er rigtig billige - dem kendte ejg faktisk ikke..... Der røg den idé så nok. Puha, godt at jeg har Amino til at hjælpe mig. Tusind tak :)

Hilsen Morten

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:50

Hej Morten

Vi er her jo for at hjælpe hinanden - og når det alligevel ikke er et område jeg selv er på, så kan jeg ligeså godt give min viden videre :)

Men, ja, jeg havde også svært ved at konkurrere med print24.dk - hvis jeg skulle tjente jeg 5-6% højest, også skal man sørme have mange kunder igennem for at få en ordentlig profit.

Men, som sagt, skriv endelig, hvis du har spørgmål, så kan jeg jo prøve at svare udfra den viden jeg fik skrabet sammen. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)