Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter- og etableringskonto

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har siddet og rodet lidt med dette udtryk, og jeg kan simpelthen ikke forstå detaljerne i det. Jeg har snakket med min erhvervsret lærer om det, men hun var nød til smide håndklædet i ringen da hun også var i tvivl. Mit spørgsmål til jer går sådan her:

Kan man sætte penge ind på sådan en iværksætterkonto med tilbagevendende kraft? Så jeg slipper for at betale skat i år, eller jeg får de penge tilbage jeg nu har tjent i år. Fordi der står jo skrevet at der er fradrag på det beløb du indsætter på kontoen. Skal jeg bruge de penge inde et bestemt dato? Nu da jeg først lige er blevet CVR registreret da jeg ikke havde brug for det tidligere, har det nogen effekt? 

Håber i kan hjælpe mig selvom jeg godt kan se mit oplæg er lidt rodet. Men er helt på bar bund, håber i kan gøre det lidt klarere for mig :)

Venligst Simon Jess

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Jess:
Kan man sætte penge ind på sådan en iværksætterkonto med tilbagevendende kraft? Så jeg slipper for at betale skat i år, eller jeg får de penge tilbage jeg nu har tjent i år.

Sidste chance for indbetaling er for skatteåret 2011 den 15/5 2012.

Jeps pengene skal være brugt igen inden du går på pension - og det er næppe lige rundt omkring hjørnet som jeg forstår det.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Jess:

Så jeg slipper for at betale skat i år

Husk, at du ikke slipper for at betale skat af pengene, når de skal hæves igen, og du opnår derved bare at skubbe beskatningen til et senere tidspunkt.

Hvis du ikke beskattes af topskat nu, så er det derfor ikke umiddelbart nogen fordel at indskyde penge på kontoen.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)