Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af pakke fra kina 10 kg.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har fundet nogle vare på alibaba.com som jeg godt kunne tænke mig at importere og sælge, jeg har søgt lidt på debatten for fundet ud af at folk her inde vil anbefale en speditør til import fordi der er så mange små deltailer,  som er nemme at overse. Jeg har også snakket med producenten han har givet mig en fragt pris på 95 usd. for transport med DHL. 

Derfor ville jeg høre om hvad i synes skal jeg bruge en speditør til en pakke af den størrelse (værdi ca 6000 kr.) skal jeg bruge en speditør til så lille en pakke ? jeg er mest bekymret med hensyn til Told/moms/afgifter osv. osv.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:09

Jeg ville bare bruge dhl. jeg tror det er mere med større forsendelser.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:13

Hej

Du skal være importører registreret for lovligt at kunne importere vare til videre salg.

Til små pakker op til ca. 20-25 kgvil det normalt være billigst at bruge kurerselskaberne som f.eks DHL, TNT, Fdex, UPS. 

Er den fragtpris du har fået, leveret til din adresse?  i givet fald vil DHL fortoldevaren for dig og du vil modtage en opkrævning fra SKATtold og moms. (forudsat du er importør registreret)

Ravn

Tilmeldt 18. Nov 09
Skrevet kl. 10:16

Okay, så i vil bare anbefale DHL kan i give et estimat på hvor meget jeg skal regne med i told og afgift ?

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:22

Hej Jstenbaek.

Det er en god pris du har fået og du har ikke brug for en speditør. Hvor meget du skal betale i told afhæger af hvilke varer der er tale om ?

/Sune

Import Consulting and Services

Tel: 70 20 75 11 / ics@forwarder.dk

Tilmeldt 18. Nov 09
Skrevet kl. 10:30

Der er tale om reklame klistermærker i PVC plast.

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:08

Hej igen.

Der er rigtig god chance for at denne varegruppe kan godt komme ind til DK med 0% i told ud fra den korte beskrivelse, og når det sendes med kurer afgør toldbehandlinge (hos f.eks) DHL hvad der vil indfortolde til ud fra beskrivelsen af godset og evt de papirer der følger med. Synes du skal spørge din leverandør om hvilken varekode (HS Code) de udføre varerne under når de sender dem, og på den baggrund kan komme det lidt nærmere...

Du bestemmer selv om du skriver svaret til mig her eller på mail hvis det er noget du vil være diskret om.

/Sune

Import Consulting and Services

Tel: 70 20 75 11 / ics@forwarder.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 12:15

ics:
når det sendes med kurer afgør toldbehandlinge (hos f.eks) DHL hvad der vil indfortolde til ud fra beskrivelsen af godset og evt de papirer der følger med.

For at der ikke opstår nogle misforståelse, så er det altså dig som importør der har ansvaret for at speditøren bruger den rigtige varekode.  Told vil holde dig økonomisk ansvarlig hvis der er brugt en forkert varekode.

Iøvrigt er der skal betales Punkafgift på PVC holdige vare.

Tilmeldt 18. Nov 09
Skrevet kl. 12:23

OKay jeg har prøvet at søge på told og skat, men har ikke rigtigt kunne finde noget som det kan gå ind under.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)