Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har man det rigtige drive?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Wozniak Kristensen:

Men hvad er så formålet med Amino.dk hvis man ikke skal søge hjælp hos hinanden? 

At søge råd og vejledning er en ting.

At have andre til at fortælle vad man skal gøre er en anden ting.

Jeg har på fornemelsen at iværksætteri er blevet et buzz word som måske tiltaler folk der slet ikke egner sig til det, og som passer bedre i et lønarbejde.

For mig er en iværksætter en der har fremdrift,overblik og ser muligheder for at opdyrker nye markeder. 

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:56

Ja der er forskel på de to ting. Men der er også langt fra at sidde og slynge ideér ud som en del af en idé process, til at dikterer alt hvad der skal gøres for at folks iværksætterprojekt lykkedes. Jeg tror ikke det er et sansynligt scenarie. Hvis folk skal have så meget hjælp så finder de nok hurtigt ud af at det ikke er iværksætter der er deres vej. Men hvis man ikke viser initiativ helt generelt, så er det også svært at passe et almindeligt job..

Michael_N:
At have andre til at fortælle vad man skal gøre er en anden ting.

- kan betyde mange ting i den sammenhæng du skriver. Jeg tror ikke det nogensinde bliver tilfældet at iværksættere er 100% afhængig af andres hjælp, man SKAL være selvkørende. - Men man skal hjælpe hinanden så meget man overhovedet magter...

Jeg tolker det lidt som om du siger at der er mange som ikke burde være iværksætter, men som prøver alligevel... Det ser jeg intet problem i. En dygtig iværksætter har sorte tal på bunden, en dårlig har røde: Det truer ikke min forretning af andre prøver samme forretningsområde af. De skal have held og lykke, og det går jo nok op for folk at man ikke kan sidde på hænderne hvis man skal etablere en virksomhed og leve af det. Det er et helt naturligt filter. Jeg siger bare thumbs up, alene for det at man prøver!! Og så er det ikke forbudt at være imødekommende og hjælpsom. Det er ikke det samme som at fodre folk med guldske - ingen kommer sovende til egen virksomhed...

Jeg håber du forstår hvad jeg mener nu. Lad folk prøve, og hjælp dem så meget du orker, for måske vågner der et skjult talent. hvis ik, ja så skal folk nok selv drage den konklusion - I første omgang er det ihvertfald ikke nogens job at fortælle folk hvad de IKKE kan.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:03

Simon Wozniak Kristensen:
Lad folk prøve, og hjælp dem så meget du orker, for måske vågner der et skjult talent. hvis ik, ja så skal folk nok selv drage den konklusion - I første omgang er det ihvertfald ikke nogens job at fortælle folk hvad de IKKE kan.

+1 

Kunne ikke være mere enig!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)