Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har man det rigtige drive?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er så grøn som man kan blive indenfor iværksætteri og selvsamme fora. Min historie starter dog her og derfor er dette nok et oplagt sted at søge hjælp og råd.

Min bekymring/forespørgsmål går meget på begrundelsen om at ville blive selvstændig.

Det skal ikke være en hemmelighed, at jeg i mange år og i mange henseender har ville været iværksætter helt fra barnsben og drømmen om at kunne skabe sin egen hverdag og dertilhørende er yderst tiltrækkende for mig.

Men er dette nok?

Jeg har sammen med en kammerat gået og grublet over hvad vi kunne pønse på, for det er noget vi begge brænder for, men vi er i tvivl om hvad. Er det lysten til at drive sit eget, der skal vægte højest eller er det produktet, der i sidste ende skal være det man brænder højest for?

Betvivl mig ikke, jeg vil det rigtig rigtig gerne! - men mangler måske det vigtigste af alt..

Mange gode hilsner

Dennis

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 08:33

Hvad er din undskyldning for at ikke være selvstændig?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:36

største undskyldning er der skal arbejdes normalt til en lavere løn i starten da de fleste iværksættere har længere eller kortere tid op start udgifter kunderne kommer jo ikke af sig selv normalt der skal normalt godt omdømme fra andre gode kunder og en god markedsføring strategi  

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 09:35

Jeg har ingen undskyldninger for ikke at være selvstændig, andet end at jeg ikke har ideen?!

Jeg har ideer, men de kræver altsammen ting jeg ikke er kyndig i - fx programmering osv.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:37

Hej,

Produkt eller lyst?

Jeg vil sige produktet er det som betyder mindst. Det er i største grad lysten til at drive forretningen, og lysten til se mulighederne som tæller.

Man kan sagtens have en interesse i at lave mad eksempelvis, uden at åbne en restaurant, men derimod producerer køkkenredskaber. Hvis du forstår... Det handler om at finde sin interesse, og så prøve at lave forretning ud af det. Designe et koncept som man tror på, og så designe produkter som hører til konceptet. Altså find et problem, noget som du ønsker nemmere, anderledes, eller "stjæl" andres koncept henblik på at optimerer.

Så finder du på løsningerne derefter. Det bedste er at brainstorme i en gruppe, helst med mennesker som ikke er som dig selv. De gode ideer kommer ikke ved at sidde i en kælder og tænke i 6 måneder. De kommer igennem åbenhed og branstorming.

Overordnet så Find et område som interessere dig, så find et problem, og så design en løsning, eller design 1000 løsninger og vælg den bedste.

"fokuser på hullet i vægen, frem for boremaskinen" - som de kloge siger.. Altså fokuser på behov, og ikke på produkter. 

youtube evt. IDEO og se hvordan den udviklingsgruppe griber deres ting an - en udviklingsgruppe som udvikler nye produkter med 12 eksperter på hver deres felt..

Nu fik jeg nok sagt det her ret rodet, men jeg mener at hvis du finder et felt indenfor din interesse, så skal der nok dukke nogle behov op, og så arbejder du ud fra dem. Produktet er underordnet, det er lysten til at drive virksomhed som skal være det...

Hvis du nævner et par at jeres interesser så vi jeg gerne komme med et par foreslag til virksomheder. Jeg er komplet jubel optimist, og tror på alle ideer, indtil det er bevist at de ikke holder en meter.. Så hvis du vil have lidt inspiration så hjælper jeg gerne. Så kan du jo vurderer om det kan bruges... :)

en sidste ting. 

Husk at du ikke skal kunne det hele. Du behøver ikke kunne designe, tegne, konstruerer osv. som en ingeniør. En god iværksætter kan se behovene hos kunderne. En iværksætter designer ikke nødvendigvis løsningerne (produkterne). Derfor er det en god ide at sammensætte sin gruppe af mennesker som kan forskellige ting...

mvh. Simon

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 10:08

Lyst! :)

Dejligt med sådanne indlæg og svar

Vi elsker begge to at dyrke sportsaktiviteter - wakeboard, golf, etc.. Derfor har vi også snakket om at fokusere på noget eventplanning for virksomheder og persongrupper måske.

Alt lige fra surfing til paintball og foredragsholdere, men et klogt citat siger: "Du kommer ikke foran, ved at gå i andres fodspor", og derfor er det svært at se hvad vi kan tilbyde anderledes end allerede veletablerede virksomheder, der har mange ansatte osv..

Derfor må vi om nødvendigt finde et koncept, der er enkelt og som skiller sig lidt ud..

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 10:43

Piilgard:
men et klogt citat siger: "Du kommer ikke foran, ved at gå i andres fodspor", og derfor er det svært at se hvad vi kan tilbyde anderledes end allerede veletablerede virksomheder, der har mange ansatte osv..

Lige netop det citat er grunden til at mange potentielle iværksættere aldrig kommer videre. 

Så længe lars larsen prædker det ordsprog så er der aldrig nogen som kan finde på at begynde og sælge billigt sengetøj. Han er sikkert helt tilfreds med at han ved et enkelt ordsprog kan holde de fleste konkurrenter fra overhovedet at starte... Det holder ik en meter. Du skal ik tro på det. For der er altid ting som kan gøres bedre, også ved de største firmaer. Om ikke ved produkter eller pris, så med kundeservice, markedsførering eller helheds oplevelsen af at handle med firmaet. Man ser det så snart man møder firmaet som kunde og tænker "øhh, det er da mærkeligt at....". =plads til forbedring, og et spinkelt eksistensgrundlag for en konkurerende forretning. Det handler om at kende sine konkurrenter, se hvad de gør, og gøre det de ikke gør, og gøre det de gør bedre end dem... 

I skal nok overveje hvor i ser jer selv i virksomheden. Vil i være instruktører i dykning eller wakeboard? eller vil i vise folk vejen til instruktørerne, og planlægge deres oplevelse. For der er ikke meget ståen på wakeboard i at drive en bookingselvskab. Men viden om "produktet" er selvfølgelig en stor fordel, men er faktisk ikke en forudsætning for at være booker... Så i skal nok gører jer klart at motoren bag et bookingselvskab ikke drives af at stå på wakeboard, men af administrativt arbejde... motivationen kan være at man giver en masse mennesker de samme fede oplevelser som i har haft ved at dyrke de her aktiviteter. Måske kan de blive så hooked at de går videre med sporten og køber deres eget grej i jeres butik. :)

Hvis eksempelvis detail handel har nogen interesse, så er der gode muligheder for at forhandle wandsports og golf udstyr og sådan. Det ku være en butik med et tilhørende event beru. Man ku for eksempel fokuserer på tourister om sommeren med diverse events. Der er masser af muligheder for tourister, men de kan jo gøres meget mere synlige. Kunder ku man finde igennem udenlandske rejsebureau... 

Eller et netværk som linker aktivitetsmulighederne i DK sammen, og arrengerer gruppeturer eller modtager mindre gruppebookninger osv... Vandski dage, golfture, osv. for private og gruppe.

Der findes http://www.oplevelsesgaver.dk/ og http://www.makogpar.dk/

Sikkert mange flere. 

På detail salgs området  er der sikkert også mange. Men et koncept ku værer at kombinere de her aktiviteter i et overskueligt og nemt bookings system, og så fokuserer på udenlandske gæster i danmark, hvor de andre her fokuserer på danske kunder....

Uanset hvad så kend jeres konkurenter godt, før i beslutter jer for en retning.

mvh. Simon

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:42

At være iverksætter betyder at man er sin egen chef.

Så ska man have andre til at fortælle vad man skal gøre hænger ikke rigtigt sammen.

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Skrevet kl. 09:46

Hej Michael,

Jeg tror ikke rigtig jeg er med på hvad du mener?

Er det henvist til mit indlæg eller en af kommentarerne? 

Mvh Dennis

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 09:47

Michael_N:

At være iverksætter betyder at man er sin egen chef.

Så ska man have andre til at fortælle vad man skal gøre hænger ikke rigtigt sammen.

Det kan du have delvist ret i. Jeg er enig så lang som man er sin egen chef.

Men hvad er så formålet med Amino.dk hvis man ikke skal søge hjælp hos hinanden? 

mvh. Simon

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)