Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Canon 1100d mikrofon?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fordi jeg skal til, at videoblogge og sådan! En masse projekter er igang for mig lige i øjeblikket!

Jeg tænkte på fordi, at jeg skal ha købt et Canon 1100d til, at tage billeder og optage lidt videoer! Men ved godt der ikke er en mikrofon indgang til kameraet? Men er der andre muligheder for, at man kunne komme til at tilslutte sådan en mikrofon?

Fra Valby
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Bright Beetle ApS Skrevet kl. 08:25

Det kommer an på om det er noget du har planer om at skulle redigere? Hvis du optager lyd eksternt, skal du hver gang ind og lægge lyden på og synce det op 100%.

Mht canons dslr-kameraer og video, skal du konvertere det om hvis du skal redigere det bagefter. Det er helt vanvittigt komprimerede filer, og det er redigeringsprogrammerne ikke gearet til at håndtere, med mindre du har seneste model af Premiere Pro.

Men du kan optage lyd via eksempelvis Zoom's lydoptager. Der findes flere modeller, og du behøver måske ikke købe den dyreste - Du kan jo bare bruge den som en slags håndmikrofon :)

Mvh. Tim

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 12:29

JAmen ka jeg slå zoomz optager til?

Fra Valby
Tilmeldt 9. Apr 10
Fra  Bright Beetle ApS Skrevet kl. 13:05

Den må du lige uddybe? :) Den er jo ikke tændt hele tiden :P

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 13:07

Tænkte på om jeg kunne slå Zoom optageren til canon 1100d så eller hvordan fungere det? For jeg vil gerne optage men også gerne ha lyd samtidig hvordan det?

Fra Valby
Tilmeldt 9. Apr 10
Fra  Bright Beetle ApS Skrevet kl. 14:23

Hvis du skal optage lyd samtidig kræver det kameraet har en ekstern lyd-indgang, som f.eks. et minijack. Det tror jeg ikke det kamera har, men jeg kan ikke huske det på stående fod. Har det dét, findes der mikrofoner du kan slutte til heri.

Kameraet optager jo lyd gennem dets indbyggede mikrofon, men lyden er eeeeelendig, så hvis du skal kunne bruge lyden til noget som helst, skal du have en ekstern mikrofon eller optage lyden separat og lægge den på bagefter.

Mvh Tim

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)