FORM Hvad nu hvis du ikke ved hvad folk vil? Hvis de er på din emneliste, og du ikke ved hvad de vil og ønsker sig af livet, så kommer der et forslag her. Det hedder FORM... F står for family (familie) O står for occupation (beskæftigelse) R står for recreation (fritid) M står for message (besked) Det er en god måde at starte en samtale på og finde ud af hvad der er personens ønsker – helt enkelt ved at bruge denne formel. FORM vil virke med dem du kender, dem du kender bare en lille smule og dem du slet ikke kender. Lad os begynde med at bruge værktøjet på dem du kender. Lad os forestille os at du har nogen af dine nuværende eller tidligere arbejdskollegaer som du taler jævnligt med. I har talt meget sammen men aldrig personligt. Nu skal du høre hvad du gør næste gang du taler med dem. Start din samtale med at focusere på FOR delen af FORM, familie, beskæftigelse, fritid. Samtidig forestiller du dig at du har et sagsarkiv inden i dit hoved. Den overordnede fil i dit sagsarkiv er “ønsker/drømme”. Dit mål er at hver gang du hører denne person fortælle om noget de ønsker eller drømmer om - sætter du ønsket/drømmen ind i dit arkiv og gemmer det her indtil du har fundet ud af hvad der er personens største ønske/drøm. Så er dette “ønsket/drømmen” du bruger i din invitation til at deltage i Forever. Her er et andet eksempel. Du ringer til dit emne og bruger din foretrukne kontaktform. Du drejer nu samtalen over på deres familie som er F i FORM. Du spørger om de er gift. Har de nogen børn? Bor de i nærhedden? I løbet af denne samtale finder du måske ud af at de bor i en lejlighed og at de gerne vil have et hus. Eller at de har flere børn og gerne vil have et større hus. Eller du får at vide at et af deres børn skal i gang med en videregående uddannelse. Så kan du sige: Det er dyrt er det ikke? Men jeg er sikker på at I nok skal klare det. Det kan være at de nu fortæller dig at de faktisk ikke har råd til det – eller at de ville ønske at de havde råd til det. Prøv at give dem ledende spørgsmål som får dem til at fortælle dig om de ting de gerne ville hvis de havde pengene. Når du diskuterer O i FORM for occupation (beskæftigelse), og du taler med dem om deres arbejde – siger du til dem: Du er så god eller dygtig til dit arbejde. Du må virkelig elske dit job. Det er utroligt hvor tit at du fortæller folk at de må elske deres arbejde – at de fortæller dig hvad de ikke kan lide ved jobbet. Hvis du derimod siger at de må hade deres job – vil de fortælle dig om de ting de godt kan lide ved jobbet. Mennesker reagerer sjovt - så fortæl dem altid at de må elske deres job. Lad dem give dig årsager til hvorfor de ikke elsker det. Når du kommer til R i FORM for recreation (fritid), spørger du dem om hvad de syntes der er sjovt. Måske fortæller de dig at det er sjovt at fiske. Så kan du f.eks. spørge dem om hvilken båd de har. Dette er ledende spørgsmål. Det kan være at de fortæller dig at de ikke har nogen båd men at de ville ønske at de havde en. Du følger derefter op med et spørgsmål som giver dem mulighed for at fortælle dig hvilken båd de ønsker sig. Nu til M i FORM - message (beskedden). Hvis du ikke kaster dig direkte ud i at fortælle om Forever med det samme er mit råd til dig at du gør det allerede senere samme dag eller senest om morgenen den følgende dag. Du ringer dem simpelthen op med en direkte kontakt. Du siger lige ud af landevejen: Hej – jeg har lige tid et lille øjeblik og jeg kom til at tænke på vores samtale i går. Du fortalte mig at du hadede dit arbejde, eller du fortalte mig at du gene ville have et større hus, eller du fortalte mig at du ger |
Hej Ove m.fl.
Dette indlæg hører vist hjemme i MLM kategorien, da det vedrører Forever.
Det du slår på som fordele ved jeres program er det ALLE herinde gør. Nemlig at tage skeen i egen hånd ved som iværksættere at tage skeen i egen hånd via egen virksomhed. Hvis du har et oprigtigt ønske om at bringe folk videre i deres liv burde du istedet fortælle dem om Amino.dk. MLM er blot en af mange måder at opnå succes på.