Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate link og shortner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har signet op som affiliate et sted og har fået et affiliatelink der kunne se sådan her ud:

www.amazon.com/hopMr.A

Kan man og er det tilrådeligt at bruge et linkshortner site til at lave et kortere link (f.eks. www.fun.ly) så brugeren ikke ser det er amazon han går ind på før efter han har klikket via affiliatelinket. Vil de i så fald registrere brugerens klik som værende mit affiliate link og give mig min provision?

Kan jeg evt. med udgangspunkt i mit affiliate link lave mit eget banner, så brugeren kan klikke på dette uden at se mit linknavn?

Det er selvfølgelig ikke amazon, bare et tænkt eksempel.

Håber der er nogen der har testet det, som vil dele sine erfaringer...

God søndag

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:28

du kan prøve det af med et banner du ikke har kørt før om det gir en visning og et klik.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 18:48
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 19:13

Mr. A:
Kan man og er det tilrådeligt at bruge et linkshortner site til at lave et kortere link (f.eks. www.fun.ly) så brugeren ikke ser det er amazon han går ind på før efter han har klikket via affiliatelinket.

Bare husk at læseren altid skal kunne se, at det er en reklame/annonce. Ellers kan du få problemer med forbrugerombudsmanden...

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:09

Hej

Mange Affiliate programmer anvender "Direct Links", hvormed brugeren af dit website kun ser URL adressen og altså ikke Affiliate koden. Jeg arbejder udelukkende med denne type links og synes det fungerer ret godt!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)