Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring som Vognmand?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en gut som ville starte en vogmandsfirma, og kører for en af de store som GLS,TNT, DHL. 

Dog ville han udelukkende kører fredag aften, og det daglige i lørdag og søndag.

Kan det betale sig i længden?

lad mig hører fra jer...

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:07

Der er det nok de forkerte firmaer og køre for.

GLS, TNT, DHL er alle dagskørsel Man-Fre undtagen hvis det er stor lastbil og fragt til og fra udlandet men så forventer de jo at du evt. tager gods med hjem mandag.

Du skal nok have fat i 3x34 eller miniTrans eller liggende.

Hvis det er nu bil så tror jeg ikke det kan betale afdrag og brændstof + Central udstyr med GPS (Lidt som i Taxi). Hvis det er en brugt bil så skal du være opmærksom på at de krævet at bilen ikke er for gammel da de skal se pæne ud.

Så alt i alt så tror jeg det er NEJ

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:38

Hej.

Præcis som Lykkebjerg skriver, så er de nævnte firmaér mest aktive man-fre.

Desuden kan det være svært nok at holde en fornuftig indtjening på 5 dage.

Så hvis der kun skal køres fre-søn, bliver det svært.

Bil, forsikring og lign. koster jo det samme uanset hvor mange dage der køres.

Men måske kan der være muligheder inden for servicebranchen, her tænker jeg på måtte og hygiejne service. Der er flere kunder der efterspørger service hen over weekenden. Om de forskellige firmaér er begyndt t efterkomme disse ønsker ved jeg ikke.

Men det kunne være et forsøg værd.

Jeg tænker på Berendsen, DFD,  Måtteekspressen, Ekstramåtteservice, Rentokil, bare for at nævne de største.

Nævnte firmaér benytter i forsk. grad eksterne vognmænd.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 23:28

Ska bilen så stå stille resten af tiden? 

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 23:58

Hej 

Mange tak for jeres svar, det er ikke ret vigtig hvilken virksomhed det er.

Så længe jeg kan få en stabil indkomst ud af det i forhold til mit arbejdsliv. Jeg tænker at der kører 2 personer fra fredag aften til Søndag aften hvor de begge har 2 arbejdstider - altså den ene kører 12 timer og det gør den anden også.

Har kun kørerkort B med intet udover..

Og det skal naturligvis være på sjællands med start, jeg tænker at jeg starter blødt med 4 dage om ugen og efterfølgende finder jeg en der kan kører mandag til fredag og derefter tager jeg over altså weekenden over.

Jeg har ikke tidligere erfaring i branchen, hvilke virksomheder skal jeg henvende mig til?. Og hvilken bil kan i anbefale, tænker på en toyota hiace?=

Samt tror i det ville være muligt at jeg kan få et + på kontoen om måneden på det? - og få tingene til at kører rundt. hvad med revisor,brændstof, og alle de ekstra udgifter - samt er forsikringen dyr?

Mange tak for jeres svar det hjælper virkerlig meget...

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:07
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:29

Jeg kan se at hvis de skal arbejde med Taxi kørsel så får medarbejderen 50% af indtægten. Så det kunne man jo gøre for dig også.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:43

Vedr. bil.

Så er det jo en smags sag.

Men da jeg i sin tid havde ansvaret for en større distribution Jylland/Fyn, endte jeg ud med at Mercedes sprinter var det der på sigt bedst kunne betale sig. Dyre i indkøb/leasing, men billig i rep, og dermed næsten ingen stilletid.

kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Hasselager
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:51

Jeg synes at du skulle undersøge markedet førend du fin-planlægger hvordan du vil belægge arbejdsugen. Kontakt de forskellige speditionsfirmaer og hør om de har brug for chauffører/vognmænd førend du tænker på at investere i bil.

Jeg har været selvstændig vognmand i 3/4 år hvor jeg lejede en Iveco med lift, og havde en del kørsel for 2 andre. Uden liften ville jeg ikke få meget at køre med, for det var den der gjorde forskellen til de fleste andre.

Det er ingen gulvgrube! Der er hele tiden nogen som tror de kan tjene penge ved at forære det hele væk, så det er umulig at konkurrere på pris. Det gør de alle sammen.

Så mit råd er, at du skal blive chauffør førend du tænker på at blive selvstændig.

med venlig hilse

Richard Skovby

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)