Jeg kunne godt bruge et råd her. Jeg kom til at lave en tastefejl, da jeg oprettede dette blogindlæg. Indlægget handler om PFC i teflonpander, men jeg kom ved en fejl til at oprette url'en som BFC. Problemet er, at der allerede er 135 mennesker, der har klikket "Synes godt om" på indlægget på Facebook.
Nu står jeg så og kan vælge mellem at rette URL'en (hvilket nok ville være bedre i forhold til Google?) eller beholde URL'en (så jeg kan beholde de 135 Facebook Likes).
Hvad synes I er vigtigst i den her situation? Facebook Likes eller korrekt URL?
På forhånd tak.
Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.
Nu er jeg ikke 100% sikker på hvordan det her Facebook-like af sider fungerer, men det er ikke muligt at lave et 301 redirect af siden til det korrekte link?
Nu er jeg ikke 100% sikker på hvordan det her Facebook-like af sider fungerer, men det er ikke muligt at lave et 301 redirect af siden til det korrekte link?
Det samme tænkte jeg. Og hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg gå efter Google.
Det virker desværre ikke. Når en bruger klikker "Synes godt om" bliver det gemt på url'en. Hvis du derefter ændrer urls bliver alle "Synes godt om" nulstillet.
Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.
Det virker desværre ikke. Når en bruger klikker "Synes godt om" bliver det gemt på url'en. Hvis du derefter ændrer urls bliver alle "Synes godt om" nulstillet.
Det er rigtigt. Jeg tænker dog, at det er vigtigere at folk, der klikker på linket på Facebook, kommer videre til den nye URL og ikke bliver mødt af en 404 end at de besøgende ser "135 likes" fremfor "15 likes".
Det er rigtigt. Jeg tænker dog, at det er vigtigere at folk, der klikker på linket på Facebook, kommer videre til den nye URL og ikke bliver mødt af en 404 end at de besøgende ser "135 likes" fremfor "15 likes".
Det giver mening. Tak for input. Nu er url'en rettet og en 301 redirect sat op... og Facebook Likes nulstillet. :(