Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkværdi ved flytning af WP site

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have flyttet et WP site fra et domæne til et andet, og såvidt jeg har ladet mig fortælle kan man indsætte en kode eller redirect der bevarer linkværdien og overfører linkværdien til de nye domæne. Har forsøgt at søge på en løsningen, men der kommer en række løsninger op, så mit spørgsmål hvad er den bedste og mest enkle metode.

Dbh.

Kim

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24

Hvis du tilmelder dig google's webmaster tool, er der et menu punkt til netop at flytte dit site. Det fortæller hvilke redirects du skal lave, og du kan indtaste din nye URL således at der ikke burde være problemmer med at beholde link værdien.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:52

Hej Kim,

Hvis du ikke har tænkt dig at ændre andet end domænet, skal du blot have opsat en 301 redirect, der videresender alle forespørgsler på det gamle domæne til præcis den samme URL på det nye domæne.

Læs lidt mere om det her (hvor du med et WP-site skal kigge mest på den del med en .htaccess redirect). Alternativt kan f.eks. Unoeuro også håndtere en korrekt 301 redirect af et helt site via deres DNS-panel, og det kan andre udbydere måske også.

Ændrer du samtidig på noget ved dit site, så bliver det hele straks mere kompliceret. Jeg har skrevet lidt om et bud på en metode her, men som følge af det får du så brug for at holde tungen lige i munden og få sat en stribe individuelle redirects op. Der kan du evt. hente inspiration i den første artikel, jeg linkede til.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 16:22

Hej Alle

Super mange tak for jeres, umiddelbart tror jeg at det er en 301 eg er skal bevæge mig ud i, da jeg ikke ændrer CMS kun domæne.

@Frank: Dog lige et tillægsspørgsmål til dig frank, jeg ændrer ikke CMS, men kan godt være i fremtiden jeg ændrer på noget af menustrukturen - vil det øgelægge en 301 redirect. Såvidt jeg forstår en sådan linker den til hoveddomænet og ikke alle gl. undertitler til nye undertitel - eller er det forkert forstået?

Kaster lige lidt stjerne efter jer

Dbh.

Kim

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 16:27

Kim Kampp:

@Frank: Dog lige et tillægsspørgsmål til dig frank, jeg ændrer ikke CMS, men kan godt være i fremtiden jeg ændrer på noget af menustrukturen - vil det øgelægge en 301 redirect. Såvidt jeg forstår en sådan linker den til hoveddomænet og ikke alle gl. undertitler til nye undertitel - eller er det forkert forstået?

I dit tilfælde skal du have opsat din redirect sådan, at alle URL's bliver redirected til de tilsvarende på det nye domæne, altså så gldomæne.dk/kontakt peges til nytdomæne.dk/kontakt, gldomæne.dk/om-kim ryger til nytdomæne.dk/om-kim osv.

Og ændrer du på et senere tidspunkt på menustrukturen på en måde, så der også ændres på de underliggende URL'er, så skal du huske at have 301'er med i tankerne, så du ikke sender noget videre til døde 404-fejlsider.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 16:35

Hej Frank

Tak for svaret - går ud fra at det kan gøres med en 301 redirect til at starte med og at man så herefter holder øje med det i fremtiden, hvis man laver om?

Dbh.

Kim

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 16:37

Kim Kampp:

Tak for svaret - går ud fra at det kan gøres med en 301 redirect til at starte med og at man så herefter holder øje med det i fremtiden, hvis man laver om?

Jep. Hvis du bare tænker over, om den her ændring måske kan have konsekvenser, hver gang du måtte ændre noget på din side, så går det nok.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 16:40

Super, så skal der flyttes :-)

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:35

Ja, som de andre skriver 301 redirecten den rigtige løsning, hvilket som udganspunkt klares fra .htacces filen. Når nu du bruger wp, så kan dette plugin desuden anbefales

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)