Jeg skal have lavet et website om et produkt... Lad os i eksemplet sige at det er "guldsko", jeg kan ikke få domæne "guldsko.dk". men et domæne som fks. pænguldsko.dk, som stadig har søgeordene "guldsko" men det gider jeg ikke have. jeg kan også godt få domænet guldfodtøj.dk
Så mit spørgsmål er påvirker det ens SEO meget, at vælge et domæne som ikke indeholder begge søgeord eller ingen af søgeordene. fks. guldfodtøj.dk eller fks. tremdas.dk
Håber ikke dette indlæg blev alt for forvirrende, er nemlig lidt træt
Venlig Hilsen Kasper
Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering. Skal jeg også hjælpe dig?
Om du har sökordet i ditt domännamn kommer du att få väldigt många inlänkar med en bra och relevant ankartext. Många naturliga inlänkar har ju domännamnet som ankartext, och det betyder att du får en extra push på det sökordet.
Så om du har en hemsida som bara säljer en produkt hade jag absolut använt en "perfekt" domän. Men om du ska sälja en mängd olika produkter och sikta på 100 eller 1000-tals olika sökord så hade jag inte lagt för mycket fokus på domänens namn.
Sorry för svenskan :) Ville bara försöka hjälpa till. Kan ta det i ett PM på engelska om det passar dig bättre.
Exempel. Om du enbart säljer "Pink cadillacs" hade jag valt "somethingwithpinkcadillacs.dk". Men om du säljer alla olika sorters bilar, men du tror att pink cadillacs är ditt största keyword utav 1000 olika produkter, så hade jag nog valt "whateverlooksfine.dk" och sen döpt dina kataloger efter sökorden istället.
Min industri, vi säljer läkemedel. Hade jag enbart sålt Weightlosspills t.ex, så är det klart att jag väljer "somethingweightlosspills.dk" Men nu råkar vi sälja en massa olika läkemedel, så då tar jag "catchyname.dk" istället, och har förstås en /weightlosspills kategori.
Direct match är bra, om du bara satsar på ett eller ett fåtal sökord. Men ska du bygga ett varumärke online är det bättre att satsa på något som ser bra ut, och sen får du vara smart med din interna link struktur.
SEO mæssigt giver det naturligvis en lille fordel - men ikke mere end at det kan opvejes med et par kvalitetslinks.
Mht. brugerne skal du passe på at det ikke bliver for langt - og dermed bliver for svært at huske. Lange domæne navne med keywords i, ser desuden spammy ud.
I søgemaskinerne har det desuden den fordel, at keywordet bliver fremhævet i søgeresultaterne, hvilket kan være med til at forbedre din CTR.
En sidste ting der er værd at tage med i overvejelserne er om brugen af et keyword på sigt vil begrænse dine muligheder med dit domæne...et domæne som "amino" f.eks. medfører ingen begrænsninger - havde hr. thorborg derimod valgt iværksætter-portalen.dk var hans side nærmest bundet fast til kun at handle om iværksættere (og ikke inkludere en virksomhedsbørs, freelancer osv.).
Hvis man nu har flere sider der handler om hvert sit produkt eller er en historie om en del af produktet hvordan skal søgeordene så være ?
Skal hver side have sine egne meta tags ? Hjælper man til en hurtig opdatering på google hvis der er rss ?.
Jeg har lige netop lavet www.fokusspanien.dk og jeg kan se at google ikke kender ret meget til siden - man ser kun forsiden. - er der en forklaring på det ?
Ja, varje undersida ska ha egna meta tags, det är ett måste om den ska nå sökmotorerna effektivt. Din hemsida är redan indexerad hos Google, men problemet är att Google inte "ser" hela din hemsida.
Du bör kontakta en SEO specialist i Danmark om du ska synas på sökmotorerna med fokusspanien.dk. Det behövs ganska mycket jobb om du ska sikta på att ranka högt på Google.