Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør jeg dette? Støtte til Iværksættere

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogle skarpe hjerner herinde eller en revisor / skatte ekspert som kan hjælpe mig.

Jeg påtænker at skrabe nogle penge sammen og hjælpe andre iværksættere jeg tror på igang.
Jeg ønsker ikke at være involveret i virksomhederne eller på nogen måde være medejer.
Det jeg ønsker er at give mine indsamlede / opsparret penge til en anden person / firma uden jeg skal beskattes eller nogen af pengene går tabt i form af skatter og afgifter (der er jo betalt skat én gang).
Men hvordan gør jeg dette bedst?

Nogen gode idéer / råd?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 11:55
Hvis det er gaver du tænker på at uddele, så skal du lige være opmærlsom på at det er skattepligtigt for modtager.

Skal du ikke have noget for indsatsen, eller er der tale om regulær "gavebutik"?
Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:07

Jeg tager et lille beskedent beløb for etablering af indsamlingen men selve summen som indsamles skal HELE SUM gå til den virksomhed som jeg tror på.

Jeg har et personligt ejet firma og vil give pengene til personen når han / hun har registreret firmaet hos skat.
Altså overføre pengene fra mit personlige firma kvit og frit til det nye firma som han / hun starter op.

Hvordan gør man dette uden beskatning.
For tænker. Pengene er der jo betalt skat af én gang!

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 12:13
Du kan ikke gøre dt uden beskatning for modtager, når pengene åbenbart ikke skal tilbagebetales.

Det er jo ikke projekt "Røde Kors" eller lignende.
Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej det er et projekt "lad os få gang i Danmark og skabe vækst" Smile

Vi skal have flere virksomheder og sparke de gode ideer igang.
Er træt af at høre bankerne lukker kassen i og ikke er villige til at låne penge ud og vækstfonden (kaution) opkræver deres penge igennem banken hvis det ender med at du må lukke dit personlige ejet firma ned.
Som tak for du turde tage springet og prøve ideen af eller gøre noget nyt ender du op med en gæld.

Det dur ikke der skal være denne høje risiko ved at være iværksætter i Danmark.
Det er os iværksættere som skal skabe vækst med vores nye ideer og bidrage med arbejdspladser.

Derfor vil jeg gerne støtte iværksætteren som har en god idé og som jeg tror på.

For dårligt at modtageren (iværksætteren) skal beskattes af beløbet nu alle pengene skal bruge til etablering af virksomhed og på at komme godt fra start.

Hvad synes i?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:30

Du kunne jo købe 1% af virksomheden for det beløb du tildeler...

Hvis du har mod på det kan du jo også starte en iværksætterforening som samler penge ind og investerer i virksomheder mod 10-20% ejerskab eller f.eks. nogle få % af omsætningen. Pengene i får ind kan så bruges på at hjælpe nye iværksættere, som så kommer til at fodre systemet.

Bare en tanke...

Prisværdig tanke at du vil samle ind til iværksættere.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:37

fin tanke.
Men en forening kræver bestyrelse og minimum et bestyrelsesmøde pr. kvartal og vedtægter osv.
Det vil kræve mage flere involverede parter så det dur ikke.

Grunden til at jeg ikke ønsker ejerskab er at jeg jo heller ej vil hænge på en gæld eller hæfte hvis han / hun som starter virksomhed op er nød til at lukke.
Iværksætteri og det at starte en virksomhed op er jo fyldt med risici.
Men ønsker at støtte og hjælpe folk igang.

Men hvordan kan man ellers gøre det på en smart måde?

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 12:42
Du hænger ikke på gæld i de selskaber du investerer i medmindre derver kaution. Dette er ikke sædvane for passive investorer.

Hvis det kun skal være personen Ronni Larsen der vælger og vrager,tror jeg måske at det kan knibe med at få tilstrækkeligt med midler til at sætte så meget i gang som du påtænker.

Dette sagt uden at jeg har nogen anelse om hvem Ronni Larsen er, så det er ikke personligt :-))
Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:53

Okay det var jeg ikke klar over.
Så vil det sige at investerer jeg i en iværksættervirksomhed selvom den er personlig ejet og min virksomhed også er det kommer jeg ikke på nogen måde til at hæfte for evt. gæld?

Der er tale om flere personer som samler pengene ind og som har virksomheder der giver overskud også brændende ønsker at hjælpe andre iværksættere igang (uden at opnå nogen videre profit).
Et rutineret team af iværksættere som sammen vælger projekterne ud som skal støttes. En iværksætter skal ansøge og herefter analyseres og vurderes idé / baggrund, marked, muligheder, konkurrence, personen bag, omkostninger, budgetter osv...

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:17

andre gode ideer til hvordan man kan gøre dette?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)