Hej, Jeg går og leger lidt med ideen om at lave et kortspil. Jeg har fundet et amerikansk firma der kan producere kortene. Deres produktion ligger i Kina så jeg går du fra at det tæller som import fra Kina. Korrekt? Det er første gang jeg skal importere noget, så jeg er meget usikker på reglerne. Jeg har søgt her på siden, men synes ikke rigtig jeg kunne finde frem til en tråd der kunne besvare mine spørgsmål. Min største bekymring går på om jeg har overset nogle gebyrer eller andre omkostninger som der kunne give mig slem overraskelse. Jeg synes ikke rigtig at kunne finde andre omkostninger end told, som ligger på 2,7% for spillekort. Jeg er derudover også godt klar over at jeg skal være importørregistreret. Jeg kan dog ikke rigtig finde noget om hvordan det fungerer med købsmoms på varen. Er der nogen der kan forklare mig det? |
Hej Mathias,
Mht. told kan du få en bindende told oplysning hos SKAT, hvis du vil være helt sikker - ring og forhør dig...
Du betaler købsmoms af: (kostpris+fragt+told)
Lad din speditør/kurerservice lave din fortoldning og brug tiden på at sælge dine varer i stedet ;-)
/