Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af kortspil fra Kina

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går og leger lidt med ideen om at lave et kortspil. Jeg har fundet et amerikansk firma der kan producere kortene. Deres produktion ligger i Kina så jeg går du fra at det tæller som import fra Kina. Korrekt?

Det er første gang jeg skal importere noget, så jeg er meget usikker på reglerne. Jeg har søgt her på siden, men synes ikke rigtig jeg kunne finde frem til en tråd der kunne besvare mine spørgsmål.

Min største bekymring går på om jeg har overset nogle gebyrer eller andre omkostninger som der kunne give mig slem overraskelse. Jeg synes ikke rigtig at kunne finde andre omkostninger end told, som ligger på 2,7% for spillekort. Jeg er derudover også godt klar over at jeg skal være importørregistreret.

Jeg kan dog ikke rigtig finde noget om hvordan det fungerer med købsmoms på varen. Er der nogen der kan forklare mig det?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:08

Hej Mathias,

Mht. told kan du få en bindende told oplysning hos SKAT, hvis du vil være helt sikker - ring og forhør dig...

Du betaler købsmoms af: (kostpris+fragt+told)

Lad din speditør/kurerservice lave din fortoldning og brug tiden på at sælge dine varer i stedet ;-)

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:19

Ja oprindelse landet kan kun ændres hvis det evt. kommer til USA og bliver omdannet til et andet produkt.

Hvis du tager en bil nu må du ikke hænge mig på procenten. Men hvis 25% er fra Japan og 75% fra USA så vil oprindelsen være USA.

Hvis du tager spillekort og de kommer til USA og koster 100 så er tolden måske der 2,5% så nu koster varen 102,5 når de så kommer til Danmark så skal du betale 2,7% told af 102,5 men hvis de sendes direkte til dig fra kina så er det kun af 100 du betaler 2,7% af.

Importørregistreret er om du skal betale før eller efter du får varerne.

Du betaler ikke moms til din leverandør dem betaler du til skat sammen med told. Dem kan du så trække fra som normalt købsmoms

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 01:04

Må jeg spørge lidt til priserne for korttrykket - evt. som en pb?

Jeg har selv et sæt kort, jeg skal finde en trykker til. Kortsættet er på 220 kort.

Mvh. Tinamaria

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:23

Tak for jeres svar, det gjorde mig da noget klogere.

ExportInnovation:
Lad din speditør/kurerservice lave din fortoldning og brug tiden på at sælge dine varer i stedet ;-)

Jeg har ikke helt styr på det med speditører, så hvis det kunne blive uddybet en smule ville det være fint. Jeg har to muligheder for levering. Enten til en dansk havn eller helt til min hoveddør. Prisforskellen på de to er dog virkelig stor, henholdsvis $540 og $1870. Jeg hælder derfor mest til at få det leveret til en havn og derefter finde nogen der kan få det transporteret videre til min lejlighed. Er det her en speditør kommer ind i billedet?

Jeg har fået fornemmelsen af at det koster ca. 1000 kr at få nogen til at modtage det på havnen og fragte det hjem til mig, og så kan det jo næppe betale sig at betale $1320 ekstra til kortproducenten. Er det helt forkert? Hvem ville man i denne situation skulle kontakte? DHL?

Jeg bliver derudover spurgt om en "shipping account", da jeg skal have nogle vareprøver tilsendt. Hvor får jeg sådan en?

Jeg ved godt at det er nogle meget basale spørgsmål og at jeg nærmest ikke har styr på noget som helst omkring import. Jeg håber dog at kunne snuse mig lidt frem til hvordan det hænger sammen og lære hvilke mennesker/firmaer jeg skal snakke med når jeg kommer længere i forløbet :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 03:01

Hej igen,

Umiddelbart tyder det på du har fået priser fra din kunde/Speditører i udlandet. Du kan normalt spare en del penge ved at lave en aftale med en dansk speditør, da danske fragtrater er blandt de bedste i verden på de fleste områder.

• Hvor stor forsendelse taler vi om (vægt og mål)
  • Hvor skal den sendes fra (land)
  • Hvor skal den til (by)
  • Hvornår skal den hentes cirka?
  • Evt. andet der kunne være relevant for transporten

Send lidt info, så skal jeg nok hjælpe dig med processen

DKK 1.000 i havnen tror jeg ikke du skal satse meget på, når de andre andre tal ligger som de gør, men det er lidt gætteri (men ikke helt), lad mig få lidt facts...

Din shipping account er sikkert dit kundeno. hos DHL som du nævner.... lad være med at give dem noget før vi har fået den koblet med en prisaftale...der er flere måder at gøre det smart på...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 05:50

Kan anbefale Sune herfra Amino.

Han har nogle meget konkurrencedygtige priser og en fantastisk god service!

Mvh.
Kasper  

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 03:02

Jeg kan anbefale altid at få flere tilbud (3-5) for at se et gennemsnit og benchmarke pris og service...

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 06:13

ExportInnovation:
Jeg kan anbefale altid at få flere tilbud (3-5) for at se et gennemsnit og benchmarke pris og service...

Altid en fremragende ide!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26

@EksportInnovation Jeg vil prøve at se hvad mulighederne er. Jeg har spurgt hvad varens mål og vægt er, så jeg kan give lidt mere brugbar information.

Det er super fedt at du har lyst til at hjælpe mig, men jeg vil vente lidt med at tage imod det til jeg er kommet noget længere i processen. Jeg er stadig ved at lave budget og se om det hele kan hænge sammen rent økonomisk. Derudover skal jeg også lige se nogle demosæt derfra, så jeg kan se om kortene er af ordentlig kvalitet.

Så indtil videre, tusind tak for hjælpen, jeg skriver igen når jeg har lidt flere facts at lægge på bordet :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)