Godaften! Nu har jeg gået og overvejet, hvem jeg bedst kunne spørge til råds om dette emne og så falder det mig endelig ind, at de bedste at spørge nok må være her på amino, fremfor en studie"vejleder", som jeg efterhånden har mange dårlige erfaringer med. Jeg er, som i kan se på profilen, en 20, snart 21, årig gut der lige er flyttet til Århus. Jeg er oprindeligt uddannet web-integrator på Grenaa Tekniske Skoles afdeling i Århus. Efter web-integrator valgte jeg at starte på HHX (Jeg har ikke en gymnasial uddannelse på cv'et), fordi jeg gerne vil læse videre. Jeg er dog ved at have fortrudt det valg, da jeg gerne bare vil i gang med min uddannelse hurtigst muligt - overvejer både IKT-ingeniør og Datalogi - og med HHX har jeg stadig 2 1/2 tilbage inden jeg kan komme i gang med det. Jeg har i løbet af efteråret fundet ud af at jeg kan starte på adgangskurset på Ingeniørhøjskolen i Aarhus til januar og derefter skal jeg læse der 1 år og så har jeg adgang til alle IT-uddannelser på både ingeniørhøjskolen og Aarhus Universitet. Men jeg er i tvivl om det vil være et klogere valg at tage HHX først og så starte på en videregående uddannelse bagefter, eller om det vil være ligeså at tage adgangskurset? Hvis der er nogen herinde, der har taget det adgangskursus, er det noget i vil anbefale eller ville i gøre det anderledes, hvis i kunne gøre det forfra? Jeg har i øjeblikket et gennemsnit på 9-10 stykker på HHX (baseret på afleveringer) i dansk, engelsk og matematik. Ud fra det, tror du så at jeg vil kunne følge med på adgangskurset, her tænker jeg især i matematik, hvor jeg har hørt at det går hurtigt i løbet af det år? Jeg håber der er nogen som kan hjælpe med at skabe lidt klarhed over det her, på forhånd tusind tak! Hav en fantastisk weekend - og god fodboldkamp i aften til jer, der har tid og lyst til at se den ;-) De bedste hilsner |
Der er kæmpede forskel på c niveau matematik til B niveau matematik