Har den fedeste idé, ved dog intet om hvordan man får det sat sammen til det endelige produkt, da der skal laves en mini aircondition + et varme apperat i meget lille format, som gør man kan skrue op og ned for varmen.. Nogen der kan hjælpe med dette? Kan man få et apparat (gerne kører på batterier) som gør man kan justere varmen (varme og kulde)? eller kører via "usynlig elektronik/trålød EL"? HJÆLP! |
Med farer for at tale over mig, for jeg er hverken ingeniør eller fysiker...
Varme/kulde er måske nogle af de mest energi-krævende former for apparater vi har. Det er ikke billigt og nemt at varme op eller køle ned, og det kræver som oftest en del strøm, hvorfor batteridrevede varme/kulde apparater ikke er synderligt udbredte.
Den typiske løsning for at spare energi er isolering.
Det tætteste jeg kan komme i tanke om, er måske nogle af de aggregater man kan købe til bilen. De kører ikke på batteri, men det er stadig begrænsede mængder strøm du kan trække fra en cigarettænder.
Taler vi om "trådløs" strøm, i de mængder der skal til for at drive et apparat, er et induktionsfelt nok mit bedste bud - uden iøvrigt at vide hvor meget energi induktionsteknologien kan bære og over hvor lang afstand.
Jeg ved ikke om du kommer tættere på din løsning med mit svar - men mit bud er, at du alliere dig med en ingeniør (eventuelt en ingeniør-studerende), han kan helt sikkert hjælpe dig langt mere end jeg kan.