Well spoken :-) Go' weekend! mvh thasje |
Casper Henningsen:Det er skræmmende og hele min pointe med mit indlæg..
Hvis dit publikum sætter rammer for hvad der er acceptabelt og god performance - i sidste ende, hvad den rigtige tankegang er. Så dør kreativitet og innovation, da vi konstant skal please et publikum af vores netværk..
Tja, det er vel et resultatet af vores samfundsudvikling - og som Thasje nævner så er det jo i sidste ende op til den enkelte at beslutte om man vil "please" et publikum, eller istedet lade et publikum "please" dig - man har jo selv en stor indflydelse på hvilke arenaer man ønsker at indgå i. På den anden side kan jeg egentlig også godt forstå at nogen vælger at tilpasse sig et fælleskab for netop at være en del af en social gruppe og skabe en social identitet.
Men jeg tror du har ret i at på nogle punkter er man fra samfundets side lidt med til at kvæle kreativiteten, og bl.a. tilbage i folkeskolen kunne man formentlig gøre langt mere for at styrke motivationen til at være kreativ og få lysten til at udforske - istedet for bare at konkludere at resultatet står på sidste side i bogen.