Godmorgen kære Aminoer.. "Vi som mennesker har aldrig været mere socialt koblet op end vi er netop nu - det på trods har behovet for at skille sig ud og selviscenesætte sig selv aldrig været større"
|
Der er da intet modstridende i det du skriver? Så jeg ser ingen 'modreaktion'
Men i takt med at vi er på sociale platforme i stigende grad, er der også flere 'små' ideer der føres ud i livet. Hvis du vil lave en kortfilm har du praktisk talt alle muligheder for at lave sådan en i dag, hvor dine muligheder var noget mere begrænset for bare 15 år siden.
Den teknologiske udvikling gør det muligt for alle at realisere sig selv - og derefter dele det på sociale platforme. Det tror jeg sådan set mennesker har haft lyst til i mange mange år, men mulighederne har ikke rigtig budt sig i samme grad som i dag.
Blot fordi én person optager en skør video og smider på fb/youtube betyder det jo ikke han drømmer om at blive filmstjerne. Så meget 'iscenesættelse' er for de fleste vedkommende nok bare ren og skær sjov.
Der findes dog også dem der bygger en helt identitet op gennem sociale platforme - som er langt væk fra den person de reelt er. Dét synes jeg til gengæld er skræmmende :-) Men de 'skiller' sig ikke nødvendigvis ud fra andre i de sociale platforme. Måske er hele deres selviscenesættelse blot at være som alle andre.