Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fremtidens uddannelse ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i må gætte, hvad tror i så er fremtidens uddannelse?

Når man skal tag højde for Lønnen, en lav arbejdesløshed osv?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:25

den bliver svær. det er næsten altid at man siger der mangler folk indenfor eks læger og så 3 år efter nu er der for mange.

Man siger aldrig at vi mangler 300 folk om 3 år der skal være læge.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Odense
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 01:01

Computer og IT baserede uddannelser selvom det jo spænder vidt :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:30

Der bliver brug for alle "hænder" flere ældre mennesker og alle får jo nok også mere løn , så der findes sikkert en større gruppe end nu der arbejder deltid fordi de sætter familen børn og fritiden højere end nummer 3 fjernsyn i huset og nummer 2 bil , der kommer flere sikkert af de social værdier

Tror også langt tid fremme lønne falder mange ting nærmeste gratis energi burde kunne finde ud ad produceres billigere og hvad med alle ting , de kan sikkert produceres mere af robotter og mad , ja der er sikkert lavet en ko der vokser 3 gange hurtigere og måske vis vi stadigvæk mælk fra køer producerer de mere og korn de vokser hurtigere på marken hele verden ændres der opfindes sikkert masser af ting der gør masser af ting gratis.

Dog vis tænkes for mange folk ønsker 600 m2 lejlighed og 3 fjernsyn 3 spabad og en svømning pol kan vi ryge ind i et overforbrug , det håber jeg ikke sker , jeg håber på en værdi stigning i de social ting og vi nyder fritid som de ny opfindelser der sikkert kommer, der gør vi kan producere mere for samme kroner og færre mennesker 

Dog synes en tendens vi har flere fjernesyn og biler og luksus og denne udvikling kan jo ikke forsætte uden det går galt på jorden der er jo et begrænset antal reserver af råstoffer og hvad jorden kan klare 

jeg håber fritiden bliver det helt store i fremtiden og vi arbejdere mindre , det vil være en bæredygtige fremtid at tænke på de social ting 

social kan være meget

Fitness dans , uddannelse

have en cafe

passe ældre mennesker

Flere der bare snakker 

laver service ting

køber din mad

laver din mad

gør rent

alle vil sikkert have en computer der er endnu bedre end dem vi har idag

folk der køre dig du kan slappe af

solbader der er isbod stranden

slår din græsplæne 

Flere iværksættere for der vil dukke mange små jobs op der passer til iværksættere nye ideer

i alt vil dukker mere og mere op der servicere på flere småting

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:22

Nesuz,

Hvor langt ude i fremtiden spørger du om? Om 5 år, 10 år, 20 år?

Jeg fandt engang nogle af min fars gamle elektronik tidsskrifter fra sidst i 70'erne og først i 80'erne. Dengang troede man jo nærmest at biler ville kunne flyve, og vi ville erstatte mad med piller når vi nåede år 2000. Tja, udviklingen gik ikke helt så stærkt som man forventede.

Jeg tror heller ikke at meget vil ændre sig radikalt over de næste 10 år, heller ikke mht. uddannelsesbehov. Jeg har lidt den holdning, at man skal bruge sin uddannelse til at få det første job. Muligvis, men tvivlsomt, til job nummer to. Derefter er det mere erfaring, viden og den udvikling man har gennemgået gennem sit/sine første job(s) der tæller.

Så jeg mener med andre ord ikke, at man skal vælge uddannelse efter, hvad man vil lave resten af sit liv, men efter hvordan man vil starte sin karriere, og hvilket spor man vil tage afsæt fra.

Jeg tror bestemt ikke at der er den store fremtid i ufaglært fabriksarbejde. Det er der knapt nok en nutid i. Så en form for uddannelse skal der til, og jeg ville nok vælge en uddannelse der kunne pege i flere retninger hvis jeg skulle vælge en uddannelse i dag. 

Jeg tror altid at der vil være behov for folk indenfor salg/marketing. Det er noget der er svært at outsource, og det er også områder som kan være godt betalt. Jeg arbejder med mobilteknologi, og det går virkelig stærkt indenfor dette område. Væksten er helt enorm, og antallet af mobile devices eksploderer jo nærmest p.t. Der kommer trådløse teknologier i flere og flere device typer.

mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 06:27

Nesuz:
Hvis i må gætte, hvad tror i så er fremtidens uddannelse?

Dén er svær. Jeg er så gammel, at jeg kan huske overproduktionen af læger i starten af '80-erne. Der måtte nyuddannede tage til nordsverige, nordnorge etc. for at få det sidste af uddannelsen (turnus). Det var en kende hårdt for familielivet.

Hvis det skal være noget med IT, ville jeg satse på netværk.

Aktuarer har også så vidt jeg ved altid været eftertragtede.

Og den banale: Er du dygtig til dit fag, kan du i regelen sagtens få arbejde. Det er hvis man er middelmådig eller dårlig, det kan begynde at knibe.

Men for alt andet går tingene op og ned. I nogle perioder er det svært i det ene fag, i andre perioder i andre.

Ellers - der, hvor der altid er arbejde er inden for de områder, hvor andre ikke gider bukke sig! Men lønnen er så ikke nødvendigvis super. 

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 07:49

lad os sige 10-15 år ude i fremtiden

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 07:52

Lav det nye Skype :)

Ej, vælg efter hvad du ønsker og så gør det godt, så skal der nok værre et job! :)

Jeg har selv valgt, at jeg vil gennemføre min HG, fremfor at skifte til HHX selvom jeg havde karakter til det! Da jeg ville kører træt i det andet :)

Jeg vil gerne være indkøber og det jeg vil søge elevplads indenfor, på trods af jeg kun for 7, 7 i tysk og eng. Tag udfordringen op! :)

Mvh Lasse

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 08:24

Hej Nesuz,

Jeg synes du skal kigge ind ad og spørge dig selv: "Hvad vil jeg allerhelst bruge 10 timer hver dag på i hele verden?" I stedet for at se på, hvad der muligvis er job indenfor om 5 år. Det kan man kun gætte på, medmindre nogen vil tilbyde dig en kontrakt, der er længerevarende end 5 år nu og her.

Når du har fundet ud af det, så vælg en uddannelse, der giver dig adgang til at få et job / blive selvstændig indenfor netop dette. Hvis du får valgt noget, du brænder meget for at lave, så er chancen for at du bliver dygtig til det stor. Hvis du bliver rigtig dygtig til dit fag, så er arbejde ikke noget du søger, men noget du tager.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 09:13

Jeg tror at der inde for udvikling af forskellige typer sundshedsteknologier vil være en del arbejde i fremtiden. På trods af at vi allerede idag kan lave mange fascinerende maskiner og teknologier, så er kroppen dog stadig meget unikt med en masse unikke egenskaber. Og der kunne Danmark måske have en god chanche for at få en indflydelsesrig placering :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)