Kære Alle Aminoer. Min virksomhed beskæftiger sig med det såkaldte "dagens tilbud" koncept, hvor man minimum tager 50% fra en ydelse, produkt eller oplevelse, her i de store byer i Danmark. Det kunne f.eks. være en 3 retters restaurantmenu for 2 personer til halv pris. Til alle der ikke kender konceptet, vil jeg henvise jer til min største konkurrent: www.downtown.dk, her kan se nogle introduktionsvideoer, som vil give jer en bedre forståelse af konceptet. Min virksomhed differentierer sig på mange punkter fra mine mange konkurrenter, men beskæftiger med samme ting 'Salg af værdibeviser' til slutbrugere. Dog er der kommet en del uventet problemer, som der selvfølgelig altid er med opstart af virksomhed, jeg søger i den sammenhæng hjælp til problemløsning. Problemet er selvfølgelig "PBS", som jeg har læst at skulle være en stoppeklods for mange iværksættere, men jeg vil ikke opgive mit projekt så let. Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed, og PBS understøtter ikke internationalekort aftaler ("Mastercard, Visa Electron, American Express osv.) til salg af værdibeviser til enkeltmandsvirksomheder. Der skal min virksomhedsform ændres til et "ApS" selskab, som koster ca. 80.000 kr, før at jeg kan få sådan en aftale i hus. Efterfølgende skrev jeg en 3 siders lang mail, om hvad jeg skal stille op, da det var vigtigt for mig med en internationalekortaftale. PBS gad ikke engang at svare mailen, og jeg måtte så forsætte min ansøgning med "Dankort, Visa/dankort", hvilket har været et meget hårdt slag for min virksomhed Det virker aldeles uprofessionelt for mine samarbejdspartnere, at jeg ikke engang kan give en konkret svar på hvornår, de kan komme online, og jeg kan ikke lave noget markedsføring for mine slutbrugere, da jeg ikke har en dato? det eneste, jeg mangler, er accept fra PBS. Jeg er dog bange svaret fra PBS, jeg har næsten ingen kapital, og jeg forventer, at de vil have, at jeg skal stille krav om sikkerhed. Hvad skal jeg stille op? Skal jeg søge en villig investor til projektet? Skal jeg holde hovedet koldt og afvente svar og håbe på det bedste? |
internationale kort kan også indløses hos seb og swedbank http://www.epay.dk/indloser-internettet/oversigt.asp