Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet 'Dagens Tilbud' Virksomhed i Odense - Hjælp (Betalingsløsning) PBS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle Aminoer.

Min virksomhed beskæftiger sig med det såkaldte "dagens tilbud" koncept, hvor man minimum tager 50% fra en ydelse, produkt eller oplevelse, her i de store byer i Danmark. Det kunne f.eks. være en 3 retters restaurantmenu for 2 personer til halv pris.

Til alle der ikke kender konceptet, vil jeg henvise jer til min største konkurrent: www.downtown.dk, her kan se nogle introduktionsvideoer, som vil give jer en bedre forståelse af konceptet.

Min virksomhed differentierer sig på mange punkter fra mine mange konkurrenter, men beskæftiger med samme ting 'Salg af værdibeviser' til slutbrugere. 

Dog er der kommet en del uventet problemer, som der selvfølgelig altid er med opstart af virksomhed, jeg søger i den sammenhæng hjælp til problemløsning.

Problemet er selvfølgelig "PBS", som jeg har læst at skulle være en stoppeklods for mange iværksættere, men jeg vil ikke opgive mit projekt så let.

Min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed, og PBS understøtter ikke internationalekort aftaler ("Mastercard, Visa Electron, American Express osv.) til salg af værdibeviser til enkeltmandsvirksomheder. Der skal min virksomhedsform ændres til et "ApS" selskab, som koster ca. 80.000 kr, før at jeg kan få sådan en aftale i hus.

Efterfølgende skrev jeg en 3 siders lang mail, om hvad jeg skal stille op, da det var vigtigt for mig med en internationalekortaftale. PBS gad ikke engang at svare mailen, og jeg måtte så forsætte min ansøgning med  "Dankort, Visa/dankort", hvilket har været et meget hårdt slag for min virksomhed Sad,jeg er også blive bedt om at indsende en masse oplysninger, samt samarbejdsaftaler med virksomheder, hvor jeg fik en svarfrist på 14 dage. Det fik jeg gjort hurtigst muligt, men her 14 dage efter jeg havde indsendt det, jeg skulle, så har jeg stadigvæk ikke hørt et ord fra PBS, og min frustrationer kan så fortsætte.

Det virker aldeles uprofessionelt for mine samarbejdspartnere, at jeg ikke engang kan give en konkret svar på hvornår, de kan komme online, og jeg kan ikke lave noget markedsføring for mine slutbrugere, da jeg ikke har en dato? det eneste, jeg mangler, er accept fra PBS.

Jeg er dog bange svaret fra PBS, jeg har næsten ingen kapital, og jeg forventer, at de vil have, at jeg skal stille krav om sikkerhed.

Hvad skal jeg stille op?

Skal jeg søge en villig investor til projektet?

Skal jeg holde hovedet koldt og afvente svar og håbe på det bedste?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:31

internationale kort kan også indløses hos seb og swedbank http://www.epay.dk/indloser-internettet/oversigt.asp

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 01:04

Hej,

Du skal vælge en anden leverandør end pbs, der er masser af andre du kan snakke med...

Samtidigt skal du huske at præcisere hvornår du udbetaler penger til restauranter/frisører etc...
De er meget bange for at folk køber en masse gavekort og så lukker restauranten etc. inden folk bruger deres gavekort og så trækker den enkelte bruger sin betaling tilbage...

Jeg kan klart anbefale euroline, billige og hurtige at få oprettet en indløsning aftale med.

Skal du hurtigt igang, kan du altid starte med en paypal aftale....

/M

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 10:42

Først og fremmest vil jeg sige at det er meget uheldigt at PBS er stopklods for dit projekt, men som der bliver beskrevet i andet indlæg er der andre muligheder. Du skal dog heller ikke være ked af "blot" at få en aftale til Dankort og Visa/Dankort til at starte ud med, for der er du dækket rigtig godt ind til salg på det danske marked

For at få sat skub i PBS skal du dog nu til at være aggressiv og ringe til dem (dagligt). Du skal meddele at du har ansøgt og været igennem denne lange process som du angiver. Evt. blive bedt om at blive stillet om til kundemedarbejderens (se evt. navn på den mail du har med sags nummeret efter du lavede tilmeldingen) nærmeste chef og høre om hvad du kan gøre for at komme videre og blive godkendt. Du kan ringe til dem på telefon 4468 8924. 

Men, for at blive dække helt ind med alle kort, kan du dog sætte i gang i andre alternativer (indløserer) med det samme og du kan med fordel vælge Euroline. De koster ikke noget i etablerings- eller faste omkostninger og du vil kunne få pengene overført indenfor 1-5 dage (her vil du skulle have ventet en måned, som standard hos PBS). Du kan læse mere om Euroline og få et tilbud fra dem her: http://www.euroline.se/dk/contact.htm 

Jeg ønsker dig held og lykke med dit firma og projekt. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Tilmeldt 17. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:59 | Låst

Tusind tak for de gode svar, jeg har kontaktet Euroline nu

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)