Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering som umyndig - hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere,

En kammerat og jeg, er igang med at stifte et interessentskab.
Virksomheden vi vil stifte er omfattende, og vi er derfor vi kommet frem til, at vi skal momsregistreres før eller siden.

I det virksomheden er internet-baseret, vil vi gerne oprette domænenavnet i virksomheden - men her har vi behov for et CVR-nummer.

Vi har fundet skabeloner på følgende adresse: http://www.virk.dk/myndigheder/stat/EOGS/Startblanketten_momsregistrering_mv/indberetning_startblanket

Vi er to 17-årige og derfor umyndige.
Skabelonen har ingen værgeerklæring, og det er netop det, vi brug for.
Skal vi selv udarbejde en værgeerklæring hver især, og vedhæfte dem med startblanketten?

Jeg håber, at i kan besvare vores spørgsmål.

Bedste hilsner,

Jonatan Sander 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvornår i bliver 18 år. Men i kunne jo indtal da oprette domænet i en af jeres navne indtil da. og så overdrage domænet når i er myndige til virksomheden husk at i hæfter solidarisk hvis det går galt i et i/s

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonatan,

Det er en meget striks lov om at man skal være 18 år gammel (myndig) for at få registeret et CVR-nummer. 

Det kan dog godt lade sig gøre ved at indsende en ansøgning til statsforvaltningen. Men det skulle være meget svært at få godkendt en sådan ansøgning. Hvordan og hvorledes man ansøger, ved jeg ikke. Skriv evt. ind til dem http://www.statsforvaltning.dk

Ellers skal jeres forældre lade sig registrere for jer. Da jeg var 17 år og ville stifte en virksomhed sammen med en kammerat, var det hans far der lod sig registrere. Det betyder dog at alt det i laver, f.eks. lån osv. vil hæftes på den der lader sig registerere.

Bemærk dog at i først skal cvr-registreres når i omsætter for mere end 50.000 kr. p.a. Der er ingen egentlige grunde til at oprette et cvr-nummer før i næsten er sikker på at i vil omsætte for mere end det beløb p.a.

Held og lykke!

// Henrik

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar.

Jeg tror vi bliver nød til at kaste os ud i momsregistreringen nu, da vi ikke ønsker, at indblande vores forældre i forretningen.

Bedste hilsner,

Jonatan Sander 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)