Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Juice/Smoothie bar - vare!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle :)

Da jeg går med drømmen om at starte en lille cafe/smoothie/juice bar op, prøver jeg iøjeblikket at regne lidt på hvad det hele ville komme til at koste.

Er jeg helt ved siden af, hvis jeg er kommet frem til at det koster alt imellem 150.000 - 250.000 kr. afhængigt af hvor stort det skal være.

Jeg har set på hvad hver enkel vare koster, MEN jeg kan ikke finde nogen steder, hvor man kan købe plastik glas med låg MED eget tryk. (dem som på Joe & the Juice)

Jeg havde tænkt mig, en lille butik, hvor der bliver serveret friskt ! Der skulle IKKE være mulighed for at sidde i butikken.

Noget jeg skal være opmærksom på eller er der nogle faldgrupper?

Siger mange tak på forhånd ! :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 11:40

Pyyyh, der er meget du skal have styr på..

Du skal undersøge om du overhovedet må have en juiceproduktion i de lokaler du har kig på. (Behandling af fødevarer?!) Jeg er dog ikke helt sikker på dette.

Du skal overveje annoncering (kunderne kommer jo ikke hvis ikke de ved du eksisterer)

Du skal tænke på noget facadeskilt/facadereklame, som også skal godkendes af kommunen. Til denne opgave kan jeg anbefale en mindre virksomhed der hedder skiltekonsulenten.com. De laver alt fra design, opsætning og ansøgning til yderst rimelige priser. De har selv lavet noget for mig.

Vedr. dine glas, kan du jo kigge på dem her.

- Henrik

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:40

Fandt følgende virksomhed med google søgningen http://www.google.dk/search?q=engangsservice+med+eget+logo&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

En af virksomhederne http://www.fieldadvice.net/?type=produktkategori&id=40&popup= du kunne måske få lavet Bølgepap greb til kopper og så køre med neutrale kopper.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 12:14

Mange tak for det!

Føler jeg har tænkt længe over hvilke ting man skal have med !

Skilte, facader, køleskab, kølediske ovs. er indregnet i de 100.000 - 200.000 kr. Afhænger selvfølgelig om man køber nyt eller brugt.

Tænker bare lidt, hvordan udskiller man sin forretning fra alle andres? De fleste kører jo med friske frugter, ovs...

Nogen ideér til hvad man kan gøre for at skille sig ud? Skal jeg skille mig ud på serivce, indretningen i butikken, eller noget helt 3 ?

Tak for svarene ! :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:42

Hej Stefan..

Det skal være en "oplevelse" at komme ind at besøge dig..

Altså, lækker indretning, god service. Men for at få folk ind i butikken, skal der være en gulerod. Et godt opstartstilbud for at få folk ind og prøve dig. Hvis de kommer igen, så kan de lide oplevelsen ved at besøge dig.

Man må prøve sig lidt frem, der er ingen gyldne regler for hvad der skal til, ellers havde alle jo gjort det og så var vi lige vidt.

Lad mig spørge dig sådan her:

Hvorfor skal jeg købe hos dig?

Hvad kan du gøre for mig som andre ikke kan?

Hvordan ved jeg at du er åbnet?

Når jeg går forbi dig, får butikken mig til at gå ind og købe noget hos dig?

Det med synlighed, kunne jo være:

lad os sige at du har et butik med en stor vindues facade. På denne kan du have månedens tilbud eller lign. klistret op (på hele ruden) der findes mange slags folier der vil gøre det lækkert. f.eks let gennemsigtig. Få et abonnement på dette.

Få nogle reklamer i lokalavisen med nogle gode tilbud.

Få nogle til at stille sig op på strøget for at give nogle smagsprøver og en folder.

Der er rigtig mange måder at gøre det på..

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 13:44

:)

Tak for det ! Jeg kan se at jeg må gå en tand dybere med projektet! For må være ærlig og sige at jeg ikke kan give dig en GOD grund til hvorfor du skal vælge mig fremfor en anden, ligesom jeg ikke kan svarer på hvad jeg kan, som de andre ikke kan !

- Vender dog tilbage når jeg har et GODT svar!

Med hensyn til markedsføringen har jeg en DEL idéer til hvordan jeg ville gøre det. Med hensyn til indretningen har jeg også en god idé til hvordan det skal være/se ud !

Jeg havde i første omgang tænkt mig kun at have et lille lokale, sådan så at kunderne kun kunne tage med, eller have plads til 3-4 stykker ved vinduespladsen !

Dette vil selvfølgelig gøre at jeg "mister" nogle kunder, men omvendt, så tror jeg også det er godt at starte på, da huslejen alt andet lige er mindre! Hvad mener du om dette? Vil selvfølgelig arbejde fra åbent til luk de første måneder, og så senere ansætte så man trapper LIDT ned og kan tage sig af andre opgaver!

Skal lige siges at jeg pt. arbejder i en bank, og jeg ikke har nogen erfaring indenfor iværksætteri ! :)

Takker for svarene :D

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:11

Du skal være opmærksom på, at der er rigtig mange regler ifbm. fremstilling af fødevarer. Du skal selv have et hygiejnecertifikat, og du skal have et køkken, der er indrettet til formålet. Prøv at se, hvilke krav fødevarestyrelsen stiller.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 14:36

Tak !

Er godt klar over at der er en del regler !

Hvordan får man godkendt et køkken til formålet, hvis det i forvejen ikke er godkendt ?

Dette hygiejnekursus, hvad koster det? og hvor kan man tage det? Skal ALLE ens medarbejdere også have et? evt. Link :)

Mange tak for hjælpen!!

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:29

Kurset ligger under hotel- og restaurantskolen. Man må slet ikke arbejde i et produktionskøkken, hvis man ikke har bestået hygiejnekurset. Så ja, alle dine medarbejdere skal have det.

Mht. godkendelse af køkken: Kontakt fødevarestyrelsen, du kan sikkert finde reglerne på deres hjemmeside. Men vær forberedt på, at der stilles ret store krav til overflader osv.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest skal du have et næringsbrev, før du kan starte en fødevarevirksomhed op. Derefter skal du optages i næringsbasen, så du bliver registreret hos fødevarestyrelsen. Når dette er gjort skal du blot have et basis hygiejne bevis for at arbejde med basale fødevarer (da der ingen opvarmning og nedkøling er i din produktion og køkken, tror jeg ikke et certifikatkursus er nødvendigt.) - Jeg vil anbefale dig Alimentas, da du kan tage beviset online til BILLIGE penge. :)

Jeg har været hele møllen igennem, så kender til alt vedr. fødevarebearbejdning efterhånden.

Når du har dit næringsbrev, og er optaget i næringsbasen går der op til 1½ måned før fødevarestyrrelsen, og brandmyndighederne kommer på besøg og har godkendt stedet til dit formål. - Det kan være en idé at få en kok, eller anden fødevarekyndig ud for at fortælle dig om indretningen er iorden, inden fødevarestyrelsen besøger dig. Fødevarestyrelsen siger nemlig enten godkendt eller ikke godkendt når de besøger dig første gang. - Og de hjælper dig ikke på forhånd med noget som helst.

Bliver du ikke godkendt kan du forvente at skulle vente yderligere 4-6 uger før de kommer igen, og du skal betale for dette besøg.

Under hele denne ventetid må du IKKE behandle eller sælge fødevarer i din forretning.

Men jeg ønsker dig alt held og lykke med det :) - Det er hårdt arbejde, men sjovt at se det blomstre :)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)