I dag vi har lavet nogle ændringer på links på Amino Buzz.
Tophistorierne vil forstætte med ikke at have nofollow på deres links. Til gengæld vil historier i arkivet samt boblere have nofollow på. Dvs. at alle historier starter som bobler og altså med nofollow på deres link, hvorefter nofollow fjernes hvis den rykker op som en tophistorie.
Der var nogle tendenser i den retning og det burde nu være historie. Vi vil fortsat drive en super seriøs iværksætter nyhedsmaskine. Godt arbejde Jacob!
Dvs. at alle historier starter som bobler og altså med nofollow på deres link,
Godt initiativ
Jeg tror nu ikke at det ændrer alverden. Det er jo stadig både gratis og hurtigt at sende en histoire, og man kan jo være heldig at den "slipper igennem", eller man kan hjælpe heldet på vej, ved at have flere brugere.
Vil det være meget besværligt at lave det sådan, at linket også blev nofollow efter det er røget ind på toplisten, hvis den bliver stemt i minus der?
Du kan lave alle de brugere du vil. Brugere har ikke samme stemme, så jo mere karma, des færre stemmer skal der til. Med andre ord kan du oprette 20 Amino brugere og det vil intet hjælpe, da de ingen vægt har. Læg mærke til hvor relevante links der kommer online. Det er aldrig spam, så jeg syntes vi har gjort det godt.
Synes også I skal kigge på, at det er for nemt at få en historie på forsiden, med 1 hurtig stemme ud over sin egen, hvorimod det kan være rigtig svært, hvis der er gået et stykke tid, selv med 4-5 stemmer. Som det er nu, så skal man overveje hvornår man smider et link, da man har en klar fordel i den bedste sendetid.
Jeg har godt nok set, at der er forskel i hvor mange stemmer de forskellige historier skal have for at komme på toplisten, men jeg vidste ikke hvordan det hang sammen.
Og du har helt ret i at I har gjort det godt, med hensyn til hvilke historier der kommer igennem. Men når man du er i gang, kunne man jo lige så godt køre den helt igennem. Men det er selvfølgelig heller ikke mig der betaler, så det var bare et forslag :o)
Synes også I skal kigge på, at det er for nemt at få en historie på forsiden, med 1 hurtig stemme ud over sin egen, hvorimod det kan være rigtig svært, hvis der er gået et stykke tid, selv med 4-5 stemmer. Som det er nu, så skal man overveje hvornår man smider et link, da man har en klar fordel i den bedste sendetid.
Det er det kun hvis det er de rigtige der stemmer. Man ja, hvis jeg og Mikkel deMib stemmer, så ryger den på med det samme. Men hvis det er folk med lavere karma, så skal der mere til. Jeg er enig i at tiden er sat lidt for hårdt, men det kan Jacob justere lidt på, men det skal ikke være meget, bare et mini nøk.
Iftl. hvornår en historier kommer på forsiden, spiller følgende ind:
Tid siden indsendelse
Indsenderns karma
Kommentarer
Vi justerer parametrerne fra tid til anden. Da vi startede var det virkelig svært at få en historie på forsiden, men nu er det blevet meget nemmere.
Det er korrekt at da tid spiller en rolle kan der være tidspunkter der er bedre end andre, da trafikken varierer meget i løbet af døgnet, fx. har Martin noget af et handicap hvis han indsender mens vi sover
Men som sagt, så justerer vi det løbende, så al input er interessant.