Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords og Analytics er oppe og kører, næste skridt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har nu endelig fået Adwords & Analytics  op og kører på min danske side.

Jeg står i den situation hvor jeg skal have min hjemmeside på andre sprog end dansk, til dette kræver det at jeg laver en helt ny konto ved google ikke? Eller kan jeg bruge samme nuværende konto fra både analytics og adwords?

Ligeledes, hvad er det næste skridt? Jeg snakkede med en ung herre som fortalte mig at fra nu af gælder det at teste og teste sine adwords? Hvordan tester man så? Har læst mig frem til at der findes A/B test, men er dette de eneste test i anvendelsen med adwords?

Mvh. Trine

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:54

Hvis du vil have hjælp med facebook ads skal jeg nok hjælpe...

Personligt bruger jeg ikke google, da min cpl bliver for dyr der.

Plus facebook er bedre til min niche

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 08:26

Hej Trine

Hvis du mener at du i og med dine hjemmeside skal være på andre sprog, at du så også skal lave Adwords kampagner målrettet mod hvert sprog, så kan du bare lave seperate kampagner på din nuværende konto der henvender sig til fx Google.se hvis du ønskede svensk. Så skal du oprette en kampagne der henvender sig til sproget "Svensk" som betyder at den blive vist på google.se. Lav en ny kampagne for hvert sprog.

Mht. testing så er det både på søgeords og annonceniveau. Testing af søgeord handler om at tilføje og fjerne søgeord og se hvilke der performer. Udover det kan du også bruge knappen "se søgeordsudtryk" der kan hjælpe dig på vej med at finde de søgeord som brugerne taster for at få aktiveret din annonce.

På annonceniveau skal du mindst have 3 varianter af annoncer pr. annoncegruppe for at teste hvilken annoncer der performer bedst. Ved at have 3 annoncevarianter kan du hvilken annoncer der giver den bedste CTR. Dog skal du i dine kampagne indstillinger klikke på "Annoncevisning" og "Roter: Vis annoncer mere jævnt" ellers vælger Google den annonce med bedste CTR og så får du ikke testet de 2 andre på lige fod med den Google har valgt.

Mvh 

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 08:38

Og så lige en tilføjelse:

Du kan jo også teste dine søgeord i din Analytics. Det er ikke sikkert at de søgeord som generer den bedste CTR, er de søgeord som konverterer bedst. Alt dette kan du måle i Analytics. Og hvis du ikke har sat konvertering op, så kan du analyserer hvert søgeord og brugeren der har klikket på det søgeords adfærd og på denne måde få en indikation om det er et godt eller dårligt søgeord. Blandt andet kan du aflæse dette i hvor lang tid den besøgende bliver på siden, hvor mange sider han/hun klikker på osv.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)