Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gør du det det kun for pengenes skyld?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan måske læse mig til at jeg er egoist !

Men jeg går det sku for mig selv. Jeg syntes det er så spændende :)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 18:49

Jeg vil lige slå én ting fast:

Jeg er ikke ude på at kalde andre egoister eller pege fingre af folk. Der er mange måder at bidrage på, og jeg påstår ikke at bidrag til velgørenhed er det eneste rigtige.

Der er naturligvis også mange aspekter i problemstillingen. Uddeling af et overskud gavner jo flere parter, inkl. ens egen samvittighed.

Derudover kan det også være med til at skabe et bedre image omkring virksomheden og derigennem sætte lidt ind på goodwill-kontoen.

Men lad mig igen slå fast; Jeg peger ikke fingre af nogen Smile

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:13

Brian Ph.:
derigennem sætte lidt ind på goodwill-kontoen.

Hej

Goodwill skabes ikke igennem sine arrangementer, men igennem det man lever. Mange tror fejlagtigt at fordi at man giver til det ene eller andet, at det så skaber kunder, det gør det ikke.

Først så kikker kunder på prisen, det både B2B og B2C, derefter kikker de på kvaliteten, og så om det kan leveres inden for rimelig tid, og så den service som man giver.

Jeg kender ikke ret mange(læs ingen) samlignings sider på nettet der fortæller om hvem der giver mest til hvilken velgørenhed, men kender til rigtig mange prissamlignings sider.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

Hej Brian.

For mig personligt har det altid været et must for min drøm om at starte eget, at enhver virksomhed jeg måtte starte, skulle bidrage til-, og komme andre til gode end blot mig selv.

Jeg er ved at starte min første virksomhed nu, der kommer til at støtte to velgørende organisationer, med et vist beløb af hvert salg. Begge er projekter jeg brænder for personligt, og som ligeledes har en stor relevans for den branche jeg ønsker at starte op indenfor. De andre virksomheder jeg drømmer om at starte op engang i fremtiden, vil komme til at gøre nøjagtig det samme.

For mig at se er der dog mange måder at udvise social ansvarlighed på, og det behøver ikke nødvendigvis at være gennem at støtte en organisation eller lignende. Når jeg engang får mulighed for at udvide og ansætte medarbejdere, er det bla. min ambition at hjælpe mennesker der har stået udenfor arbejdsmarkedet noget tid, tilbage igen.

Det kunne være mennesker der har stået udenfor arbejdsmarkedet pga. sygdom, siddet inde, eller måske har et handicap som egentlig er fuldstændig ubetydeligt, men måske alligevel gør at andre ofte bliver valgt frem for dem, osv.

Men selvfølgelig betyder penge da også noget. Jeg har selv et par rent velgørende projekter jeg brænder for at starte engang, og som jeg ikke behøver ikke tjene noget på. Men det kræver jo selvfølgelig at jeg har nogle penge at poste i det først, og det er desværre ikke tilfældet for nuværende. Så dem skal jeg lige tjene først :)

Der findes vel nærmest lige så mange forskellige bevæggrunde som der findes mennesker, og man kan sagtens starte en lang filosofisk diskussion, om hvorvidt det at give blot er en anden form for egoisme, men personligt er jeg nu ligeglad. Det får mig til at have det godt og det gør noget godt for andre - what's not to like?

Så nej, for mit vedkommende personligt drejer det sig om meget mere og andet end blot penge. Penge er enormt rare at have, i det omfang hvor du ikke længere skal bekymre dig om dem. At leve fra dag til dag og vende hver en krone er absolut ikke lykken. Men det er en bugnende tegnebog heller ikke, hvis du til gengæld ingen ambitioner har (behøver ikke at være økonomiske), ikke vokser og udvikler dig som menneske, og ikke er eller bidrager til andet eller mere end blot "dig selv". Det er i hvert fald min tro og opfattelse.

~ Amaris

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:37

Jeg har i 2011 foræret helsidesannoncer i mit magasin til velgørende organsiationer. Det har Dansk Røde Kors, Red Barnet, Kræftens Bekæmpelse og Læger uden grænser nydt godt af til en værdi på den smukke side af 50.000 kr.

Derudover kan lokale foreninger annoncere deres arrangementer gratis i mit magasin, som husstandsomdeles i 10.000 eksemplarer (og det er mange herude på landet). Jeg har ikke regnet værdien af disse annoncer ud, men tilbuddet har været flittigt brugt i mere end 5½ år.

Derudover deltager jeg aktivt i forskellige lokale projekter - aktuelt i en arbejdsgruppe, som blandt andet skal skabe flere iværksættere lokalt.

Derudover har jeg altid været frivillig i flere foreninger.

Så nej - livet er ikke kun for pengenes skyld.
Men virksomheden skal altså løbe rundt, før der er overskud til at hjælpe andre.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 29. Jul 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:51

Jeg har været med til at starte HjerteFrugt (www.hjertefrugt.dk) op, det er bestemt ikke kun for pengenes skyld. Jeg ser selvfølgelig frem til at kunne modtage en rimelig løn på et tidspunkt, men det er lidt sekundært ift. de fede ting jeg håber på at kunne hjælpe og støtte i fremtiden.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)