Jeg har efterhånden tygget en god portion af debatterne på Amino igennem, og en enkelt ting er faldet mig ind, da jeg har et projekt under opsejling sammen med en anden: Er det hele kun for pengenes skyld? Det er ikke meget man ser til nye virksomheder, der arbejder med det sociale ansvar som en vinkel på virksomheden. Hvorfor? Skal vi aldrig betale lidt tilbage til det samfund, som har givet os muligheden for at etablere os eller afprøve os selv som selvstændige erhvervsfolk. Jeg har pt. haft og lukket 3 virksomheden. Jeg er på nuværende involveret i 2 andre, og har 4 nye på projektstadie, hvor de to er tæt på fuld lancering. Men det ene firma oprettes kun af en eneste grund: At betale tilbage og anerkende mit sociale ansvar. Idéen ligger i at virksomheder kan indkøbe nødvendige daglige forbrugsartikler på et udvalgt område, men for hvert produkt vi sælger, går der ubeskåret et fast beløb af salgsprisen til udvalgte organisationer der støtter syge og udsatte børn i Danmark. (Jeg smider ikke hele konceptet på bordet, før det er køreklart.) Jeg skal ikke spille hellig på nogen måde, men jeg vil gerne høre hvad du gør, for at give lidt igen til dem der er dårligere stillet end dig og mig? Vh Brian |
Så har du ikke kigget godt nok efter, der er en del aminoer der bygger sin forretning på grønne koncepter, der er også en del der søge at komme stress til livs, eller generelt bare give en bedre livskvalitet.
Mon ikke også der er en del aminoer der uden for forretningslivet, støtter et godgørende projekt eller to? - det kan man jo måske ikke se ud fra deres indlæg, ligesom man heller ikke kan se at jeg engagerer mig dybt i ungdomspolitik, sidder med i et råd der skal fremme unges velvære i min by og er frivillig på et værested for (eks)misbrugere. :)
Med venlig hilsen
John Bakken