Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gør du det det kun for pengenes skyld?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har efterhånden tygget en god portion af debatterne på Amino igennem, og en enkelt ting er faldet mig ind, da jeg har et projekt under opsejling sammen med en anden: Er det hele kun for pengenes skyld?

Det er ikke meget man ser til nye virksomheder, der arbejder med det sociale ansvar som en vinkel på virksomheden. Hvorfor? Skal vi aldrig betale lidt tilbage til det samfund, som har givet os muligheden for at etablere os eller afprøve os selv som selvstændige erhvervsfolk.

Jeg har pt. haft og lukket 3 virksomheden. Jeg er på nuværende involveret i 2 andre, og har 4 nye på projektstadie, hvor de to er tæt på fuld lancering.

Men det ene firma oprettes kun af en eneste grund: At betale tilbage og anerkende mit sociale ansvar. Idéen ligger i at virksomheder kan indkøbe nødvendige daglige forbrugsartikler på et udvalgt område, men for hvert produkt vi sælger, går der ubeskåret et fast beløb af salgsprisen til udvalgte organisationer der støtter syge og udsatte børn i Danmark. (Jeg smider ikke hele konceptet på bordet, før det er køreklart.)

Jeg skal ikke spille hellig på nogen måde, men jeg vil gerne høre hvad du gør, for at give lidt igen til dem der er dårligere stillet end dig og mig?

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 16:59

Så har du ikke kigget godt nok efter, der er en del aminoer der bygger sin forretning på grønne koncepter, der er også en del der søge at komme stress til livs, eller generelt bare give en bedre livskvalitet.

Mon ikke også der er en del aminoer der uden for forretningslivet, støtter et godgørende projekt eller to? - det kan man jo måske ikke se ud fra deres indlæg, ligesom man heller ikke kan se at jeg engagerer mig dybt i ungdomspolitik, sidder med i et råd der skal fremme unges velvære i min by og er frivillig på et værested for (eks)misbrugere. :)

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 17:01

Spændende... Hvad går projektet med at fremme unges velvære mere præcist ud på?

Venligst

Brian Phillip

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Brian: Hvilken mere effektiv tilbagebetaling til samfundet findes end at betale masser i skat og skabe jobs til andre mennesker? Det giver mennesker brød på bordet. At en stor del af skattepenge ødsles væk er en anden sag. Men fakta er, at intet giver større livskvalitet og mere frihed til et menneske end muligheden for at tjene sine egne penge via et job. Og virksomheder med profit for øje har det med at være dem, der skaber flest jobs ;-)

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 17:28

Brian Ph.:

Spændende... Hvad går projektet med at fremme unges velvære mere præcist ud på?

Selvfølgelig! :)

Jeg sidder sammen med 11 andre unge i en styregruppe der ganske enkelt skal lave arrangementer og forskellige tiltag der giver unge noget at lave, fremfor at være på gaden. Vi har f.eks afholdt et "battle of the bands" arrangement og andre forskellige ting.

Vores næste projekt er at skaffe et værested for unge, selvfølgelig hvor kommunen kan kigge os over skulderen så meget de vil, men stadig styret af unge. Det er vi ved at kigge på, og kommunen lyder heldigvis positive over for ideen.

Denne styregruppe har tilknyttet en kontaktperson fra kommunen, men han har reelt ikke noget at sige, om hvad vi skal bruge penge på osv. Det er styret 100% af unge mellem 15 og 25.

Hvad der er mest fantastisk er at vores kommune har givet os en lille smule magt og ansvar, idet at alt hvad de i kommunen og byrådet har af forslag og tiltag modrettet de unge skal forbi denne styregruppe før det kan gå igennem. Et tiltag de skulle have gennemført for lang tid siden, da gennemsnitsalderen i byrådet i hvert fald mindst er mindst 50+ og derfor ikke helt er med på hvad de unge har brug for i kommunen.

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47

Hej Brian

At skabe noget for andre, er tit en sød tanke, men desværre er den meget svær at komme igennem med.

Når man fx starter en produktions virksomhed i DK, så vil man hurtigt komme til at løbe panden mod muren, da man er underlagt en masse restriktioner, fra statens side. Men der er så også alle de udgifter der er forbundet med at skulle etablere, som fx at leje lokaliteter og andet.

Men når det nu er sagt, så vil jeg da gerne støtte op om en masse ting. Problemet er bare det, at mange af de ting jeg kan og skal tjene penge på bliver smidt til udlandet, som fx polen og Kina. Og typisk uden at nogen har undersøgt det danske marked. Det gør desværre også at vi i fremtiden vil miste alle de arbejdspladser som de ikke boglig begavede normalt har kunne finde, og vi vil derigennem skabe mere ulighed i DK.

JEg mener at alle der starter noget op, og som der giver penge, egentligt er med til at skabe et fundament til at vi kan bibeholde velfærden. Men når man konstant skal pålægges den ene afgift efter den anden. Eller at man skal finde sig i prisstigninger på op mod 100% på de produkter man skal bruge, så mister man desværre engangementet til at gøre noget for andre. For uanset hvad man siger, så skal man først selv leve.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50

http://viergroenne.dk/ har jeg set meget aktive herinde, så din tanke er der åbenbart også andre der har.

Jeg har da set masser af virksomheder, der støtter almennyttige formål (bl.a. mig selv,"sagde hunden"), så på den måde synes jeg da bestemt også der bliver givet tilbage...

Jeg vil da heller sørge for skarpe indkøb og så håbe på, at jeg kan skabe plads til at støtte der, hvor jeg nu synes jeg kan gøre mig gældende, i stedet for at der er endnu en organisation (med lønnede mennesker ige!) der skal overbevise mig om, at netop deres idé om at "give noget tilbage" er den rigtige.

En anden ting, de måske taler lidt i mod din sætning "Er det hele kun for pengenes skyld?" er da det lotteri, der tidligere på året blev gennemført her på Amino til støtte for Børnecancerfonden. Amino fik masser af præmier foræret af brugere herinde fra og jeg tror såmænd også der blev solgt mange lodsedler.

Og så synes jeg også, at Amino er vel et iværksætter-forum. Dvs. det vel i første omgang drejer sig om, at få gjort sot firma rentabelt og arbejdstiden overkommelig og rimelig ift. tidsforbrug?

Og hvis man så skulle "pinde" den lidt mere ud, så er selvstændige jo rent statistisk faktisk nogle af de i Danmark med de suverænt ringeste indtjeninger. Måske skulle der laves et koncept, hvor f.eks. offentlige ansatte med års ancinitet (det betyder, at fordi man har siddet samme sted mange år uden nødvendigvis at udvikle sig, så får man mere i løn!!!) kan bede deres arbejdsgiver om, at få indeholdt noget af deres løn, som så kan gå til godtgørende projekter?!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:00

jeg gør dette her

Betale masser af skat

Bruge sine penge på vækst der skaber arbejdes pladser

bruge lidt penge give til nødhjælp , en hjemløse eller alle mulighed der ønsker  det og mangler hjælpe

tænk på de andre før dig selv 

jeg køber grøn energi og derved støtter jeg miljøet

køber økologiske mad og derved støtter jeg miljøet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:25

Brian Ph.:

Jeg skal ikke spille hellig på nogen måde, men jeg vil gerne høre hvad du gør, for at give lidt igen til dem der er dårligere stillet end dig og mig?

Som Rosenstand er inde på: Betaling af skat (er nok den største post).

Derudover geninvesterer jeg en del af de penge, jeg tjener, i early-stage virksomheder med potentiale til at vokse sig større og skabe arbejdspladser og generel værdi, både på den menneskelige side, fordi det er nogle fede projekter, og på den økonomiske (i form af skat).

Momsen ta'r også sin del, skulle jeg hilse og sige.

Og så donerer jeg penge af og til ofte i forbindelse med naturkatastrofer, fx Haiti og sultkatastrofen i år i landene på Afrikas Horn, selvom jeg godt ved, at det ville være fornuftigere kun at donere penge engang årligt og via bank. Det gi'r flest penge til organisationerne at arbejde med, fordi Dibs, Betternow og andre facilitatorer ta'r et cut.

Jeg prøver også så vidt muligt at dele viden og hjælpe, hvis der er nogen, der har problemer med onlinearkitektur, hvor jeg kender løsningen, fordi jeg selv har stået i samme situation. 

Din indstilling minder mig om et Bill Gates-citat for resten. Alt i verden er ikke krone og ører. Den sande gentleman er den, der tilfører verden mere, end han ta'r ud af den, som min ven Kristian Brask Thomsen plejer at sige.

Store ord, men man behøver jo ikke stræbe efter fuldkommenhed. At prøve er alt rigeligt, som jeg ser det. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:31

Brian Ph.:
Det er ikke meget man ser til nye virksomheder, der arbejder med det sociale ansvar som en vinkel på virksomheden. Hvorfor? Skal vi aldrig betale lidt tilbage til det samfund, som har givet os muligheden for at etablere os eller afprøve os selv som selvstændige erhvervsfolk.

Der er jo mange måder at betale tilbage på. Jeg er helt sikker på at vi er mange iværksættere, som bruge mange af de tjente penge på velgørenhed fx. 

De bedste eksempler på iværksættere, som ikke har fokuseret på at give tilbage men i stedet på profit - og derefter har givet stort set hele til velgørenhed er Bill Gates og Warren Buffett 

Så lad os bare huske at der er mange måder at gøre godt på. (skat og arbejdspladser er allerede nævnt)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)