Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Struktur og kapital

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis vi er to der gerne vil drive virksomhed sammen;

1. de har hver deres holdingselvskab som ejer et driftselskab (aps): skal de så hver betale 80.000? Måske x3???

2. kan den ene nøjes med et holdingselskab og den anden ikke og de fælles ejer et driftselskab?

3. Fordele/ulemmer ved kun at have et fælles driftselskab (aps)??

4. Kan man som partnere/to ejere have forskellig ejerandel og størrelse på indskud? Tænker på om den ene kan betale 60000 og den anden 20000 til et fælles aps og så på den måde have forskellig andel/ejerskab i virksomheden?

håber på gode svar :)

vh Helle

Tilmeldt 9. Nov 11
Skrevet kl. 14:29

- glemte at spørge om en ting mere....:

Hvis en har et firma der hedder "Zig" og "Zig" har et produkt der hedder "zag" og så er der en anden der gerne vil være medejer/med til at drive "Zig", kan den anden så være det?

Altså skal den anden så oprette sit eget firma og så skal produktet sælges i et fælles firma? 

Kan den første beholde sit firma og så sælge sit produkt ("zag") sammen med den anden på en anden måde? Hvile muligheder er der?

På forhånd tak.

vh Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43

Hej

1. 2*80k ved 3 ApS`er

2. Ja

3. Ingen

4. Ja

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45

Hej igen.

Den anden kan købe sig ind i selskabet og således være med til at sælge produktet.

MvH

Peter 

Tilmeldt 9. Nov 11
Skrevet kl. 10:44

Hej Peter,

Mange tak for dine svar :)

Kunne jeg få dig til at uddybe pkt. 4 lidt yderligere? 

Både hvis virksomheden ikke er etableret endnu og man er to om det, men med forskellig ejerandel/indskyd

Og hvis virksomheden er en enkeltmandsvirksomhed og en anden ønsker at købe sig ind i virksomheden - den sidste kender jeg godt lidt til.

Det det handler om er en online platform (produktet) som jeg overvejer om vi skal være en eller to om at drive/sælge..... Jeg har en selvstændig enkeltmandsvirksomhed (endnu ikke monsregistreret) hvor den online platform er produktet.....og der kommer flere produkter til hen ad vejen i mit firma.

Er i tvivl om hvor jeg håndterer det, hvis vi er to om at drive det ene produkt, den online platform....men ikke de andre produkter der kommer hen ad vejen.

Så er dte jeg overvejede om produktet der måske skal deles i stedet skal laves til en selvstændig virksomhed (aps) ?? 

På forhånd mange tak.

Venligst Helle

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)