Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man giver en penge gave på 1.000.000 til en bekendt??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hvide Sande
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

hvordan bliver man beskattet mindst muligt.

mvh

Mads

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:04

Mads Jørgensen:

Hej

hvordan bliver man beskattet mindst muligt.

mvh

Mads

Du må give alle de gaver du vil og så store du vil.

Dog skal modtageren afregne skat som ved almindelig indkomst. Så vidt jeg lige husker skal der ikke betales arbejdsmarkedsbidrag af gaven.

Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 96
Fra  onthecloud-marketing.com Skrevet kl. 14:08

Mads Jørgensen:

Hej

mvh

Mads

Det er vidst min fødselsdag idag. Bare lige hvis du havde glemt det.

Seriøst. tror den skal tages med en Revisor. For at være 100 % sikker på det her.
Jeg blev beskattet. af en gave jeg fik af en nær slægtning. og det var kun en gave for mellem 500000 og 800000 kr. (kommer ikke nærmere på det eksakte beløb her inde.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:16

Jeg vil ikke mene der er grund til at blande en revisor ind i det. Jeg søgte lige på "skat af gaver" på Google.dk:

Gaver til andre end den nærmeste familie, vil i almindelighed blive indkomstbeskattet.7) Det er f.eks. tilfældet, hvis man giver en gave til en ansat, men også hvis man giver en gave til sin søster eller bror, da en søster eller bror i afgiftsretlig henseende ikke betragtes som ens nærmeste familie.

I praksis sker der ikke beskatning af lejlighedsgaver, såsom fødselsdags-, bryllups- og sølvbryllupsgaver og lignende, såfremt der er tale om gaver af mindre omfang.8)

Kilde: http://www.tax.dk/pjecer/gaveafgift.htm

Så den er vist lige til højrebenet. Der skal betales skat af en gave på 1.000.000 kr. men det er helt ok at give gaven.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:17
Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 14:19

Gad vide hvad der bliver betragtet som nærmeste familie, hvis ens søster eller bror ikke er. Er en søn, datter eller kone så nærmeste familie?

Hmm...

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:26

Ring til SKAT...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kunne du jo læse dig til i Henrik K´s gode link til skat - sådan her: (søskende altså afhængigt af om du har haft fælles bopæl efter regler som beskrevet)

Gaveafgift og beløbsgrænser

Ægtefæller og registrerede partnere kan frit give hinanden gaver, hvis ægteskabet ikke er ophørt ved separation eller skilsmisse, når gaven modtages. Her er som hovedregel ingen gaveafgift og ingen beløbsgrænser. Undtaget er dog gaver, som består af en kapital eller et formuegode, hvorpå der hviler en brugsnydelse. Det kan for eksempel være, hvis din ægtefælle forærer dig nogle obligationer og samtidig forbeholder sig afkastet. I disse situationer skal der betales 15 procent i gaveafgift, dog med fradrag af det afgiftsfri bundbeløb.

Du kan i 2010 og 2011 give op til 58.700 kr. afgiftsfrit til:

• Børn og stedbørn
  • Børnebørn, oldebørn og tipoldebørn
    (også stedbørns børn, børnebørn og oldebørn)
  • Afdødt barns eller stedbarns efterlevende ægtefælle
  • Forældre og stedforældre
  • Bedsteforældre.

Til dit barns eller stedbarns ægtefælle kan du i 2010 og 2011 give et afgiftsfrit beløb på 20.500 kr.

Beløbsgrænserne reguleres.

Ægtefæller kan hver give disse beløb til samme modtager. En far og mor kan altså tilsammen give deres barn en gave på 117.400 kr., uden at der skal betales afgift.

Du kan også give op til 58.700 kr. afgiftsfrit til:

• Personer (for eksempel din ugifte samlever, søskende eller andre), som du har haft fælles bopæl med i de sidste 2 år, før gaven blev givet.
  • Personer, som du tidligere har haft fælles bopæl med i mindst to sammenhængende år, men som du ikke længere bor sammen med, fordi du eller den anden bor på en institution, for eksempel på et plejehjem eller i en ældrebolig.
  • Plejebørn, som har haft bopæl hos dig i mindst fem sammenhængende år. Det er dog en betingelse, at opholdet begyndte, inden plejebarnet var fyldt 15 år, og at højst en af plejebarnets forældre har haft bopæl hos dig sammen med plejebarnet.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:47

Thomas Frost:
Jeg vil ikke mene der er grund til at blande en revisor ind i det. Jeg søgte lige på "skat af gaver" på Google.dk:

Det skulle da lige for at høre, om der var smartere måder at gøre det på, end bare at give en gave. Hvis en rådgiver tager 50.000,- for en god idé, der sparer 200.000,- i skat, så er det jo ik' så ringe endda - som vi siger herovre i Jylland :o)

MVH

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51

Thomas Bang Petersen:

Thomas Frost:

Det skulle da lige for at høre, om der var smartere måder at gøre det på, end bare at give en gave. Hvis en rådgiver tager 50.000,- for en god idé, der sparer 200.000,- i skat, så er det jo ik' så ringe endda - som vi siger herovre i Jylland :o)

MVH

Jamen helt sikkert da - det er mange penge, og der kan være mange konstruktioner ud over gaveløsningen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)