Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af webhotel (teknisk del)?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har overvejet at starte et webhotel længe, men nu vil jeg sætte mig ind i hvad det kræver!

Jeg køber f.eks. 50GB plads og 500GB Trafik. osv. som reseller.

Nu skal jeg så have lavet et site, som fungere med whmcs(Ved man kan bruge det program) og skal andre programmer bruges? Hvordan fungere det med domænerne osv.? Kan man bare installere whmcs og så skal det bare sættes op eller hvordan?

Nogle der kan hjælpe mig lidt nærmere hvilke programmer man skal bruge osv. før det kan kører fuld automatisk(altså oprettelsen og osv.)?? 

Mvh Lasse

Fra København
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du overvejer at blive reseller vil jeg anbefale dig at tage dialogen direkte med de potentielle udbydere. Da du åbenlyst ikke har meget viden om hosting bør bør sikre dig at de kan tage sig af supporten og driften.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 11:58

Dette er ikke skrevet for at tage modet fra dig. At starte som udbyder af webhoteller er ikke bare noget "man lige gør". Denne tråd er fra i går, hvor en anden Amino spørger ind til lidt af det samme, som du: http://www.amino.dk/forums/t/142638.aspx - måske kan du komme videre derfra.

Der er en del mindre udbydere, som benytter WHMCS, fordi det gør administrationen "let", men selv med WHMCS er det ikke let at starte op som udbyder (der er mange flere aspekter i det end blot den tekniske del).

Netop fordi du vil benytte WHMCS, vil der være en del andre, der allerede har startet det, som du vil starte - hvordan vil du skille dig ud fra "mængden" og gøre dine produkter til noget unikt?

Hvis du vil fremad indenfor webhosting, er du nødt til at gøre tingene både bedre og anderledes end de andre - eller opbygge din helt egen niche indenfor webhosting.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 19:24

Kan sagtens følge jer! Skal være noget andet eller mere, men nu vil jeg lige undersøge det hele :) 

Er WHMCS og Cpanel det samme? Kunne man ikke få en til at sætte det op, også finde en der kunne stå for support. Også ville det bare kører derud af?

Mvh Lasse 

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:43

Hvis det er en udbygning på hosting, ville jeg måske, som flere andre herinde siger, overveje at kontakte et eksisterende hostingselskab og se om man kunne lave noget Joint Venture.

Alt omkring IT er i princippet...'bare' at få det sat op, bare' at få det udviklet - og drift af systemet er pr definition noget der sker af sig selv. Der er lige den lille detalje, at jeg arbejder for et IT-konsulenthus, med mere end 1.500 ansatte mere end 1/3 af virksomheden er driftspersonal...

Min pointe er, at selvom man anskuer IT som noget standard-halløj der fungere ligesom en lampe bare fungere når den kommer i en stikkontakt, så er man nødt til at vide hvad man har med at gøre, hvis man bygger sin forretning op over teknologi. Ved man ikke det - så skal man saftsusemig se at få sig nogle sparringspartnere der kan tage sig af den del. Enten en partner man deler forretningen med, eller en 'Partner as a Service'....altså et selskab du hyrer.

Du kunne jo beskrive din ide herinde, og spørge efter nogle der var interesseret i din forretning.

Men, for nu at svare på dit spørsgmål. Du kan sikkert både herinde, men ellers på elance.com finde folk der kan konfigurere systemerne til dig for en skilling - og så kører systemet bare...altså, lige indtil det ikke kører mere - men jo, du kan snildt få nogle til at lave konfigurationen for dig.

Både WHMCS og Cpanel dækker over nogenlunde samme funktion, nemlig det at give kunderne i hosting-systemet adgang til at styre deres del af systemet.

For nu at slutte af med et citat: "Det er bedre at dele en succes, end at eje en fiasko" - Det er Jesper Buch, manden bag Just-Eat

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Jeg tror ikke just lige at du er klar til at kunne starte et webhotel. Du kunne jo prøve hos en reseller. Men ærlig talt, så er resellerhosting noget bullsh*t. Mest fordi at de fleste resellerhosting webmail ikke bruger https eller selve loginnet til webhotellet osv

WHCMS er der hvor betaling, info om ens produkt, login link til kontrolpanel osv her.

Cpanel er selve kontrolpanelet hvor man styre ting som fx FTP accounts, 1 click installation osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)