Hvis det er en udbygning på hosting, ville jeg måske, som flere andre herinde siger, overveje at kontakte et eksisterende hostingselskab og se om man kunne lave noget Joint Venture.
Alt omkring IT er i princippet...'bare' at få det sat op, bare' at få det udviklet - og drift af systemet er pr definition noget der sker af sig selv. Der er lige den lille detalje, at jeg arbejder for et IT-konsulenthus, med mere end 1.500 ansatte mere end 1/3 af virksomheden er driftspersonal...
Min pointe er, at selvom man anskuer IT som noget standard-halløj der fungere ligesom en lampe bare fungere når den kommer i en stikkontakt, så er man nødt til at vide hvad man har med at gøre, hvis man bygger sin forretning op over teknologi. Ved man ikke det - så skal man saftsusemig se at få sig nogle sparringspartnere der kan tage sig af den del. Enten en partner man deler forretningen med, eller en 'Partner as a Service'....altså et selskab du hyrer.
Du kunne jo beskrive din ide herinde, og spørge efter nogle der var interesseret i din forretning.
Men, for nu at svare på dit spørsgmål. Du kan sikkert både herinde, men ellers på elance.com finde folk der kan konfigurere systemerne til dig for en skilling - og så kører systemet bare...altså, lige indtil det ikke kører mere - men jo, du kan snildt få nogle til at lave konfigurationen for dig.
Både WHMCS og Cpanel dækker over nogenlunde samme funktion, nemlig det at give kunderne i hosting-systemet adgang til at styre deres del af systemet.
For nu at slutte af med et citat: "Det er bedre at dele en succes, end at eje en fiasko" - Det er Jesper Buch, manden bag Just-Eat