Går med tanken om at lave en hjemmeside med salg af genbrugstøj, hvor målgruppen direkte er enlige forsørgere/mindre bemidlede. Hvordan griber jeg det an? Her tænker jeg på kontakter osv. Skal jeg oprette en virksomhed selvom indtjeningen nok bliver under 50.000 om året? Hvis jeg ikke skal oprette en virksomhed skal jeg så bare føre indtjeningen over som B-indkomst? Kan man evt. slå sig fast på at give et fast beløb til en forening der hjælper udsatte grupper, hver gang der er foretaget et køb? Håber på et par gode svar. Susanne |
Ja, overskuddet skal føres som B indkomst.
Kan du huske "En god sag"?
De var en lignende model de tilbød - køb her og donér 10% til en valgfri organisation.
I Danmark er det ikke synderligt udbredt, men ser du på f.eks. Uk, er det yderst udbredt.
Der er jo mange måder at få fat i sin målgruppe på, rigtig mange.
Måske skal du segmentere den lidt op, så du lettere kan finde de kanaler du kan bruge til at få kontakten.
Studerende på gymnasierne, har typisk en rød politisk tilgang og benytter genbrug i stor stil, dem kan du jo ramme direkte i hovedet ved, at få en annonce i et af de gratis ungdomsblade, der bliver smidt i kantinerne osv.
Men ja,d er er et hav af muligheder og en af de billigste hedder google ads.