Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direkte målrettet hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Går med tanken om at lave en hjemmeside med salg af genbrugstøj, hvor målgruppen direkte er enlige forsørgere/mindre bemidlede. Hvordan griber jeg det an? Her tænker jeg på kontakter osv. Skal jeg oprette en virksomhed selvom indtjeningen nok bliver under 50.000 om året? Hvis jeg ikke skal oprette en virksomhed skal jeg så bare føre indtjeningen over som B-indkomst?

Kan man evt. slå sig fast på at give et fast beløb til en forening der hjælper udsatte grupper, hver gang der er foretaget et køb?

Håber på et par gode svar.

Susanne

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:02

Ja, overskuddet skal føres som B indkomst.

Kan du huske "En god sag"?

De var en lignende model de tilbød - køb her og donér 10% til en valgfri organisation.

I Danmark er det ikke synderligt udbredt, men ser du på f.eks. Uk, er det yderst udbredt.

Der er jo mange måder at få fat i sin målgruppe på, rigtig mange.
Måske skal du segmentere den lidt op, så du lettere kan finde de kanaler du kan bruge til at få kontakten.

Studerende på gymnasierne, har typisk en rød politisk tilgang og benytter genbrug i stor stil, dem kan du jo ramme direkte i hovedet ved, at få en annonce i et af de gratis ungdomsblade, der bliver smidt i kantinerne osv.

Men ja,d er er et hav af muligheder og en af de billigste hedder google ads.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46

Hej Jonas.

Tak for dit hurtige svar og undskyld min sene tilbagemelding. Der er noget for mig at gå videre med. God jul.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:09

Hej :-)
Jeg ville måske prøve trendsales, her prøver mange at sælge sit tøj billigt, og tit ser du også poser med tøj der sælges til billige penge.

Men enlige orsørgere og mindre bemidlede, vil vel stadig gerne gå i pænere og moderne tøj, så jeg foreslår du kontakter de enkelte sælgere, fortæller om din idé, og måske vil du enten forære, eller give dig tøjet til en meget billigt penge :-)

Det er et godt projekt du har gang i, men du skal lige overveje, om det overhovedet kan løbe rundt. Der skal jo også laves regnskaber - revisor, en hjemmeside så du kan tiltrække kunder, og noget markedsføring.

Du kan evt. bare på din side skrive, at du hvert år, giver 10% af overskuddet til en pågældende organisation.

Min mor, har tidligere fået foræret mere end 100 børnesko i flere omgange til at sende til børn i Afrika af en lille skobutikskæde. Men ikke mange butikker er meget for det, da de gerne vil have folk til at købe de nye kollektioner, og det er også derfor man høre om, store mængder af tø og sko der blot bliver brændt, selvom det ingenting fejler. God jagt :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50

Hvis jeg vælger at blive momsregistret med genbrugsbutik, hvilke returregler gælder der så for mine købere, når de køber brugt tøj? Kan jeg starte indkøb af varer allerede nu før jeg er momsregistreret? Skal jeg have kvittering på hver enkelt stk. købt brugt tøj/sko?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)