Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rookie søger hjælp

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Situationen er som følger:
Jeg og en makker har gennem længere tid gået og leget med tanken om at lave noget catering. Vi har intet behov for det store virksomhedsprojekt, har begge andet arbejde, som vi er glæde for.
Vi vil bare lave cateringen, fordi det er sjovt + selvfølgelig for at tjene en håndøre..

Nu er det så landet sådan at vi har fået vores første ordre på en middag til 80 personer, men i en offentlig institution, der insisterer på rene "skattelinier".

Der er ingen af OS der har nogen interesse i virksomhedsdrift, moms og hvad ved jeg... Vi vil bare lave god mad.

Men når nu vi bliver nødt til st være lidt officielle i det, søger jeg hjælp og gode råd.

Skal jeg cvr-registreres? ( ved godt det kun er pligtigt ved forv. Indkomst over 50 k, men KUNNE det måske være en fordel i forhold til indkøb af råvarer etc? Og hvordan skal det iøvrigt regnes ud?)

Hvis nej til cvr, hvordan fakturerer jeg kunden?

Yeeess, den er god nok: jeg er BLANK!
Al hjælp er meget velkommen, og belønnes med god rabat på catering senere :-)
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:51

jonul:
Hej alle.

Skal jeg cvr-registreres? ( ved godt det kun er pligtigt ved forv. Indkomst over 50 k, men KUNNE det måske være en fordel i forhold til indkøb af råvarer etc? Og hvordan skal det iøvrigt regnes ud?)

Hvis nej til cvr, hvordan fakturerer jeg kunden?

Yeeess, den er god nok: jeg er BLANK!
Al hjælp er meget velkommen, og belønnes med god rabat på catering senere :-)

Du skal CVR-registreres så snart du begynder at tjene penge på aktiviteter, hvor du ikke er ansat...de 50.000 er grænsen for momsregistrering og ikke CVR-registering. Der er desuden intet bøvlet i at blive CVR registreret. Du skal selvfølgelig føre regnskab, men det burde være relativt simpelt i jeres situation...

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:49

jeres køkken og ikke mindst jer selv skal være godkendte, for at må lave, og servere mad for andre. Jeg ved ikke meget om det, andet end at der kræves nogle godkendelser.

Tænk på sundhedsfaren ved fordærvet mad osv.

Det er noget I skal tjekke op på.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)