Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udarbejdelse af testamente

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg står i en situation hvor min kæreste er gravid :) jubiii.

dog er vi ikke Gift endnu. og bliver det nok først om et år eller 2.

derfor har jeg interesse i at få lavet et testamente så min kæreste ikke står med håret i postkassen hvis jeg går hen og stiller træskoene inden vi bliver gift.

har søgt lidt på google og er kommet frem til ret vilde priser (ifølge mit budget) ;)

så hvis der er en advokat her inden som kan give et tilbud på testamente, så vil jeg benytte mig af det bedste tilbud jeg får ;)

går ikke ud fra at der her er tale om at pris genspejler kvalitet??

Pft.

ps. skriver ikke mit navn, da det skal være en overraskelse for kæresten, som også læser med her inde ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Testamenter er ret standard for de fleste tilfælde, men uden at være advokat vil jeg lige minde om, at der i dag findes skildsmisse testamenter som kun udløser arv hvis du dør, men ikke hvis du bliver skilt fra konen f.eks (hvis du har virksomhed at forsvare)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Konku

Fairtestamente.dk udarbejder testamenter til fast lav pris uanset indhold. 

Prisen er 2.200.-

Mvh

Kasper

Fra Århus
Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 24
Fra  MinAdvokat.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej "Konku" - tillykke med den forestående familieforøgelse.

Når du og kæresten er ugifte samlevende, skal I dels bruge et gensidigt testamente, dels sørge for at begunstige hinanden på jeres pensionsopsparinger og hos ATP. Sidstnævnte udbetaler eksempelvis brutto 50.000 kr. til den længstlevende af jer - HVIS I har meddelt ATP, at I er et par... (tjek www.atp.dk).

Et gensidigt testamente kan jeg udmærket hjælpe jer med - jeg har selv et magen til. 

Jeg lever af at lave testamenter via www.MinAdvokat.dk - via et særligt spørgeskema kan du meddele mig dine ønsker, jeres navne m.v. hvorefter jeg laver et udkast til testamente og sender det til jer.

Herefter kan vi tage en snak pr. telefon om udkastet og de spørgsmål, som det giver anledning til. Under telefonmødet kan jeg også vejlede jer nærmere om pensionsbegunstigelse - jeg har allerede nævnt det en gang, men det er der mange, der overser.

Min normalpris er kr. 2.800 inkl. moms - jeg giver dog altid kr. 300 i rabat til folk, der oplyser, at de har fundet mig via Amino (dvs. kr. 2.500). Jeg har gennem årene fået megen hjælp til webdesign m.v. herinde - derfor rabatten.

Andre websites derude er billigere. Dog ikke websites, hvor det er en erfaren ADVOKAT med speciale i arveret, der skræddersyr testamentet. Jeg kan ikke bedømme kvaliteten af de andres rådgivning, da jeg af gode grunde aldrig har været kunde hos dem.

Generelt gælder det dog, at det er et område, hvor man skal være særdeles omhyggelig og hvor erfaring gør en forskel - der kan nemt opstå arvestridigheder, hvis testamentet er uklart formuleret eller noget er overset. Man kan til den tid ikke spørge dig, hvad du mon mente...Wink  Jeg har skrevet en kort artikel om de typiske fejl, jeg har set i testamenter her: http://kortlink.dk/minadvokat/9y82

Hvis du IKKE har særlige ønsker til arvens fordeling og IKKE ønsker personlig rådgivning, kan du evt. besøge www.familieadvokaten.dk. Her kan man downloade standard-testamenter til kr. 350. Der medfølger skriftlig vejledning - skrevet af en dygtig advokat (ikke mig, men min far).

Det kan være en udmærket løsning, hvis man ikke har behov for et skræddersyet testamente med individuelle formuleringer osv. 

Under alle omstændigheder kan du (og andre i lignende situationer) altid sende mig en e-mail på ug@minadvokat.dk med spørgsmål om arv, hvorvidt der er behov for testamente eller ej osv. Det koster ikke noget. 

Fra Århus
Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 24
Fra  MinAdvokat.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er i øvrigt en ægtepagt om kombinationssæreje, John H/Cookie beskriver. Ægtepagter kan være særdeles fornuftige at overveje, hvis man er virksomhedsejer.

Testamenter beskriver, hvordan ens aktiver skal fordeles ved dødsfald - ikke skilsmisse. 

Jeg har skrevet en kort artikel om forskellen mellem ægtepagt og testamente her: 

http://www.minadvokat.dk/faq/Forskellen.html

Cookie:
i dag findes skildsmisse testamenter som kun udløser arv hvis du dør, men ikke hvis du bliver skilt fra konen f.eks (hvis du har virksomhed at forsvare)

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

familieadvokaten.dk tilbyder forskellige juridiske dokumenter til fornuftige priser kr. 150 - kr. 500
Medmindre dine behov er specielle vil en af deres formularer/samlivspakker være et godt bud.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@Konku: Jeg vil anbefale Ulrik, som skriver her i tråden. Testamenter er ikke "standard" i alle situationer og det kan gøre en stor forskel om du får den rigtige rådgivning eller ej. Det er Ulrik mand for.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik.

jeg har hente en formular fra jeres side, så må jeg se om jeg kan klare den selv, ellers må jeg jo kontakte jer og betale ved kasse 1 ;)

kan jeg klare den selv, så er det gode 500kr givet ud.

tak.

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et testamente er ikke bare et standard dokument. Desværre finder man jo først ud af, om der er taget højde for de rigtige ting, når det er for sent (og du eller samleveren er afgået ved døden) og så er der ikke så meget at gøre ved det.

Der bør oprettes et gensidigt samlivstestamente udvidet med børnetestamente - for hvad skal der ske med den lille ny, hvis I nu begge omkommer i et uheld? Testamentet bør også tage højde for fremtiden i form af flere fælles livsarvinger etc.

Dertil kommer, at et testamente for ikke at kunne anfægtes, skal være oprettet for en notar på autoriseret genpartspapir.

Skulle du fortryde dit "gør-det-selv" projekt, så laver jeg testamenter for en fast pris af kr. 2.349,00 inklusive moms og autoriseret genpartspapir. Jeg vil gerne efter omstændighederne tilbyde en amino rabat på 10%. Du kan i øvrigt se mere på min hjemmeside www.lindholmbolig.dk.

 

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

tak for jeres indlæg og tilbud samt gode råd :)

 

jeg startede med selv at købe en pakke til 500 kr hos minadvokat.dk som ulrik henviste til.

fandt dog hurtigt ud af at jeg ikke lige magtede og lave det selv, så skrev mail til ulrik om at jeg gerne ville have rådgivningen med. så dette har jeg nu købt. fik i øvrigt refunderet de 500 kr. så tak for det.

så håber jeg sku det penge givet godt ud.. men det er det vel atid når det gælder om at gøre det bedste for sit ufødte barn og barnets mor ;)

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)