jeg er gået igang med at lære PHP programmering i dag, og det er bare skide fedt når det lykkes at lave noget rigtigt.. men er nået til et problem som jeg ikke selv kan løse, og der står ikke noget om det i bogen.. forhåbentlig er der en af jer som kan svare på det.. Jeg er ikke helt sikker på om jeg har forbindelse til databasen, men når jeg prøver at oprette forbindelse til den vha denne kode siger den "databaseforbindelse oprettet" <?php echo "Databaseforbindelse oprettet."; ?>
og når jeg bruger denne kode siger den "data sat ind" men dataene bliver ikke sat ind.. <?php $forbindelse = mysql_connect("localhost", "brugernavnxx", "kodexx"); mysql_select_db("eksempler",$forbindelse); $sql = "insert into adresser values ('Jens Hansen','Ved kæret 4',7430,'ikast','75869700');"; echo "Data sat ind.";
Er det fordi at det hele ligger på min computer eller hvad?
det er denne kode jeg ikke kan få til at virke: <?php $forbindelse = mysql_connect("localhost", "brugernavnxx", "kodexx"); mysql_select_db("eksempler", $forbindelse); $sql = "SELECT navn, adresse, postnummer, bynavn FROM adresser"; echo "<table>";
jeg får bare følgende fejlmeddelelse:
Hvor tror i problemet ligger? Mvh Tobias. |
Du mangler at angive hvilke felter du indsætter i.
En normal SQL insert sætning ser sådan her ud:
INSERT INTO tabelnavn (Navn, By, Tlf) values ('Navn her', 'by navn', '9999999').
Dvs. du mangler værdierne i første parantes (ændre dem til dit eget eksempel)