Vi har pt lejet os ind hos Hetzner i Tyskland, til en rimelig billig penge. Vi har derudover en bekendt til at står for at oprette domæner, mails samt stå for backup osv. på serveren. Nu vil vi imidlertid gerne selv kunne styre det, da vi opretter og administrerer en del sider. Vi vil gerne have en dansk udbyder, hvor der er god support og hvor det er nemt via kontrolpanelet at oprette domæner og håndtere mailadresser. Prisen spiller også en faktor. Pt. har vi ca. 15 sider liggende på serveren, hvor det meste besøgte har 200 besøgende om dagen, og de andre ligger op 10-50. Indenfor det næste år skal vi nok have oprettet 20-40 nye domæner med en 10-40 besøgende om dagen. Jeg har ikke meget forstand på det, og vil derfor gerne have et system der er til at gå til, hvor andre tager sig af backup osv, samt mulighed for at for lidt sparring af og til. Er der nogle af Jer, som har gode erfaringer med bestemte udbydere? En anden løsning kan være, at vi hyrer en person til at administrere en billig engelsk/tysk server mod betaling, hvis dette har interesse. Det vil i så fald være oplæring i oprettelse af domæner, og så ellers bare drift og sikkerhed. |
Hej W&T,
Jeg kend udmærket din problemstilling, for jeg har selv stået i den. Jeg driver en række forskellige onlineplatforme inden for mode og gastronomi.
Jeg løb ind i ressourcebegrænsninger hos Surftown og UnoEuro og flyttede som jer til Hetzner i Tyskland, men det var ikke optimalt for seo, loadtider og deraf følgende dårligere bounce- og konverteringsrater.
Jeg læste her på Amino godt om Meebox og købte et pro-webhotel og lagde et par sites på. Det kørte rigtigt godt. Flere sites fulgte -- og jeg oprettede et par hoteller mere.
Administrationsinterfacet er cPanel, og der er daglig og ugentlig backup med i pakken. Domæneopsætning og administration klarer jeg via Gratisdns.dk.
Med det antal besøgende du har, vil jeg mene, at du sagtens kan klare dig med et godt webhotel -- en dedikeret server vil være overkill. Men hør evt. deres salgssupport ad, inden du køber.
Og meld meget gerne tilbage hér, når du har fundet en løsning...
Du kan læse om mine erfaringer med danske udbydere af webhoteller her.