Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ny serverløsning med god service.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har pt lejet os ind hos Hetzner i Tyskland, til en rimelig billig penge. Vi har derudover en bekendt til at står for at oprette domæner, mails samt stå for backup osv. på serveren.

Nu vil vi imidlertid gerne selv kunne styre det, da vi opretter og administrerer en del sider. Vi vil gerne have en dansk udbyder, hvor der er god support og hvor det er nemt via kontrolpanelet at oprette domæner og håndtere mailadresser. Prisen spiller også en faktor.

Pt. har vi ca. 15 sider liggende på serveren, hvor det meste besøgte har 200 besøgende om dagen, og de andre ligger op 10-50. Indenfor det næste år skal vi nok have oprettet 20-40 nye domæner med en 10-40 besøgende om dagen.

Jeg har ikke meget forstand på det, og vil derfor gerne have et system der er til at gå til, hvor andre tager sig af backup osv, samt mulighed for at for lidt sparring af og til.

Er der nogle af Jer, som har gode erfaringer med bestemte udbydere?

En anden løsning kan være, at vi hyrer en person til at administrere en billig engelsk/tysk server mod betaling, hvis dette har interesse. Det vil i så fald være oplæring i oprettelse af domæner, og så ellers bare drift og sikkerhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05

Hej W&T,

Jeg kend udmærket din problemstilling, for jeg har selv stået i den. Jeg driver en række forskellige onlineplatforme inden for mode og gastronomi. 

Jeg løb ind i ressourcebegrænsninger hos Surftown og UnoEuro og flyttede som jer til Hetzner i Tyskland, men det var ikke optimalt for seo, loadtider og deraf følgende dårligere bounce- og konverteringsrater. 

Jeg læste her på Amino godt om Meebox og købte et pro-webhotel og lagde et par sites på. Det kørte rigtigt godt. Flere sites fulgte -- og jeg oprettede et par hoteller mere.

Administrationsinterfacet er cPanel, og der er daglig og ugentlig backup med i pakken. Domæneopsætning og administration klarer jeg via Gratisdns.dk. 

Med det antal besøgende du har, vil jeg mene, at du sagtens kan klare dig med et godt webhotel -- en dedikeret server vil være overkill. Men hør evt. deres salgssupport ad, inden du køber.

Og meld meget gerne tilbage hér, når du har fundet en løsning...

Du kan læse om mine erfaringer med danske udbydere af webhoteller her.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07

Hvis du vil holde prisen nede, kunne du evt. mixe deres billige webhoteller med et eller flere pro-hoteller til de sites, der trækker mest trafik. For det er muligt at have væsentligt flere domæner / sites tilknyttet de billige webhoteller end de dyre.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29

Hej Kasper

Tak for svaret. Jeg er ikke helt med på forskellen mellem et web-hotel og en hosted server. 

Når du skriver du har købt en par pro-webhoteller, hvad mener du så med det? Som jeg forstår det, så behøver man kun et prohotel hos Meebox, som man så kan ligge mange domæner på. 

Men til 299 pr md. plus 5 kr pr ekstra domæne, hvad vil jeg så få ud af have en hosted server, som fx denne til et meget større beløb?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51

W&T:

Hej Kasper

Tak for svaret. Jeg er ikke helt med på forskellen mellem et web-hotel og en hosted server. 

Når du skriver du har købt en par pro-webhoteller, hvad mener du så med det? Som jeg forstår det, så behøver man kun et prohotel hos Meebox, som man så kan ligge mange domæner på. 

Men til 299 pr md. plus 5 kr pr ekstra domæne, hvad vil jeg så få ud af have en hosted server, som fx denne til et meget større beløb?

Et webhotel er en del af en fysisk, en virtuel eller en cloud-server. En hosted server er én fysisk maskine, som kun du bruger.

For at servere dit webindhold kræves plads, ram og cpu-kraft. Jo større og mere komplekse webløsninger, der er tale om -- og jo flere brugere, særligt samtidige -- jo flere ressourcer har du brug for.

Et webhotel til 10 kroner har færre ressourcer end et til 100 kroner, og så videre.

Så i bund og grund handler det om, hvor mange ressourcer du har brug for for at dine sites kører godt.

Lidt ligesom du har brug for en bus, hvis du vil flytte mange mennesker samtidigt fra ét sted til et andet. Men kan klare dig med en bil, hvis det er få. Eller et fly, hvis det drejer sig om rigtigt mange.

Et lille webhotel er en bil; et stort webhotel er en bus; og en fysisk server et flyt. Sådan nogen lunde.

Der er fordele ved webhoteller -- fx at du selv ikke skal stå for opsætning af serveren, løbende opdatering, sikring af sikkerhedsniveauer og firewall, monitorering, backup og indgreb, hvis processer eller kode løber løbsk.

Og der er fordele ved fysiske servere -- rå computerkraft en masse; men også risiko for, at en harddisk står af. Eller bundkortet brænder af.  

Hvis man ønsker høj oppetid og auto-failover i tilfælde af at en hardwarekomponent står af, skal man ud i en cloud-agtig løsning.

Det er det, Meebox tilbyder -- med ansvarsfrihed for webhotelkunden for sikkerhed, monitorering og backup. Sidstnævnte er det dog altid en go' idé at lave selv.

Læs evt mere her: Cloud-baserede webhoteller.

Jeg har valgt Meebox, fordi de rammer et sweet spot i forhold til mine behov, som ligger på omkring 5.000 - 6.000 unikke besøgende dagligt. Jeg er først og fremmest onlineplatform-mand, og synes servere er spændende, men er ikke kompetent nok til selv at foreså opsætning, tuning, sikring, osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56

Hov, missede dit ene spørgsmål.

Grunden til, at jeg har købt flere webhoteller fra Meebox er, at jeg har brug for flere ressourcer (cpu, ram og plads) end der følger med ét webhotel.

Det sikrer gode loadtider, som er godt for bounceraten, konverteringsraten, generelt usability, seo og min adwords score. Læs evt mere her: Vigtigheden af gode loadtider.

Forestil dig at en hel server er en lagkage. Hvis du køber en hosted server, som den du linkede til, får du hele lagkagen.

Webhoteller er lagkagestykker. Alt mellem 10-20 stykker per fysisk server til 5.000 webhoteller, som fx One.com kører med.

Hvert lagkagestykke har en mænde ressourcer, du kan udnytte.

Tidligere kæmpede alle webhoteller om de samme ressourcer, men med CloudLinux-platformen er det muligt at opdele ressourcerne i bobler. 

Fra Københaven / Århus
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 67
Fra  Webstock Skrevet kl. 23:00

Tak for udførligt svar. Jeg kontakter Meebox for at blive rådet i hvad jeg har brug for.

Kan du se et sted hvornår du havde behov for ekstra web-hotel, for at holde speeden oppe?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07

Webstock.dk:

Tak for udførligt svar. Jeg kontakter Meebox for at blive rådet i hvad jeg har brug for.

Kan du se et sted hvornår du havde behov for ekstra web-hotel, for at holde speeden oppe?

Velbekomme. 
Ja, du kan følge ressourceforbruget på dit webhotel via cPanel, som er webhotellets kontrolpanel. Jeg ved ikke, om det er standard, eller om det skal vælges til. 
Dér kan du følge med i, hvor meget ram, cpu og startprocesser, du bruger -- i gennemsnit og i tidsintervaller på alt fra 10 minutter til en måned.
Og du kan også se, hvornår du rammer dit webhotels begrænsninger (max cpu, max ram, osv.) på i et koordinatagtigt system med forskellige fine farver.

Hvis jeg var dig, ville jeg lægge det tunge site på et pro-hotel og de andre på et billigt webhotel (som tillader langt flere domæner). 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)