Hej Aminoer Vi er lige flyttet i et nyt lejemål i en nyopført bygning. Da rummet ikke var indrettet før, var vi selv med til at bestemme rumopdeling og hvor diverse installationer skulle være. Efter vi var flyttet ind kommer udlejer og siger at vi forresten skylder 40.000 kr. til installation af internet i lejemålet. Han henviser til følgende i lejekontrakten: "Internet, telefoninstallationer samt specielle installationer til brug for lejers inventar er udlejer uvedkommende." Da jeg læste dette forstod jeg det som om, at vi selv skulle sørge for at vi havde Internet, altså bestille en forbindelse ved eks. TDC, men ikke at vi skulle betale for internetkablerne i væggen og elektrikker-timerne der blev brugt på det. Jeg mener selvfølgelig ikke at vi skal betale for internet-installationer da det jo ikke er noget vi kan tage med os, når vi flytter, men en del af bygningen. Hvad er Jeres vurdering? Har jeg været et fjols da jeg gennemlæste kontrakten og bare skal hoste op nu, eller er det mig der har ret i sagen og så derfor nægte at betale? Håber i kan hjælpe |
hvad står der i kontrakten. Læs den igennem det er jo her det må stå.