Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer siger vi skal betale 40.000 til installation af internet. Hjælp ønskes

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er lige flyttet i et nyt lejemål i en nyopført bygning. Da rummet ikke var indrettet før, var vi selv med til at bestemme rumopdeling og hvor diverse installationer skulle være.

Efter vi var flyttet ind kommer udlejer og siger at vi forresten skylder 40.000 kr. til installation af internet i lejemålet. Han henviser til følgende i lejekontrakten:

"Internet, telefoninstallationer samt specielle installationer til brug for lejers inventar er udlejer uvedkommende."

Da jeg læste dette forstod jeg det som om, at vi selv skulle sørge for at vi havde Internet, altså bestille en forbindelse ved eks. TDC, men ikke at vi skulle betale for internetkablerne i væggen og elektrikker-timerne der blev brugt på det.

Jeg mener selvfølgelig ikke at vi skal betale for internet-installationer da det jo ikke er noget vi kan tage med os, når vi flytter, men en del af bygningen.

Hvad er Jeres vurdering? Har jeg været et fjols da jeg gennemlæste kontrakten og bare skal hoste op nu, eller er det mig der har ret i sagen og så derfor nægte at betale?

Håber i kan hjælpe

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hvad står der i kontrakten. Læs den igennem det er jo her det må stå.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 12:25

Du må ikke betale noget endnu! Du skal kontakte huslejenævnet med det samme og få juridisk bistand

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 12:26

Lykkebjerg:
hvad står der i kontrakten. Læs den igennem det er jo her det må stå

Han skriver følgende i indlægget.

"Internet, telefoninstallationer samt specielle installationer til brug for lejers inventar er udlejer uvedkommende."

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 12:32

Lykkebjerg:

hvad står der i kontrakten. Læs den igennem det er jo her det må stå.

Fik den lige læst igen. Den er så bred så den kan forstås begge veje alt hvem som læser den.

Jeg vil skrive til udlejer at i er kommet med jeres ønsker og havde forstået at det var en del af lejemålet og ikke blevet informeret om at disse ønsker var speciel installationer. Det i har fået installeret er netværkskabler og el stik som i ser er en del af lejemåler ifgl. lejekontrakten. Internet og telefon har i selv fået installeret og betalt (fordi det er jo først når det går ud af huset i kører internet. Data som kører lokalt er jo netværk)

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 12:34

Nees:

Lykkebjerg:
hvad står der i kontrakten. Læs den igennem det er jo her det må stå

Han skriver følgende i indlægget.

Ja fik den læst for hurtig og var ved at svarer igen mens du skrev dette. Min fejl

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 12:41

Jens Stæhr:
Du skal kontakte huslejenævnet med det samme og få juridisk bistand

Det vil jeg forsøge.

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 12:46

Lejer:

Jens Stæhr:
Du skal kontakte huslejenævnet med det samme og få juridisk bistand

Det vil jeg forsøge.

Det er hermed gjort, men de tager sig ikke af erhvervslejemål. Andre forslag.

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 12:52

Lejer:

Vi er lige flyttet i et nyt lejemål i en nyopført bygning. Da rummet ikke var indrettet før, var vi selv med til at bestemme rumopdeling og hvor diverse installationer skulle være.

Efter vi var flyttet ind kommer udlejer og siger at vi forresten skylder 40.000 kr. til installation af internet i lejemålet. Han henviser til følgende i lejekontrakten:

Hej Lejer,

Uanset hvad, er det en lidt trist måde at starte et nyt lejemål på...

Jeg kan ikke komme med nogle juridiske råd, men jeg vil bare lige sige, at jeg ville have forstået det på samme måde som jer.

Hvis udlejer mener at jeres ønsker fraviger så voldsomt fra hans egen planlægning, at det vil resultere i en ekstra regning. Så bør han efter min mening gøre opmærksom på punktet i lejekontrakten og ikke mindst komme med et estimeret beløb, I så kan takke ja eller nej til.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 13:08

Du skrev ikke noget om at det var erhvervslejemål, nej så kan de ikke hjælpe. er det kontor eller lager? bare lige for at forstå det rigtig. Hvis du beder om at få sat kabelbakker op på væggene og få trukket kabler rundt til div installationer så er det ikke unormalt det er for egen regning. det er bare ikke iorden at komme med en så stor regning bagefter.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)