Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 56
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Mit første indlæg herinde - må indrømme jeg har fulgt med længe, dog uden at deltage aktivt. Nu havde jeg lige et spørgsmål, så tænkte det var på tide jeg oprettede mig som bruger!

Mit spørgsmål henvender sig til opsøgende salg.

Jeg sælger hjemmesider til dagligt for en mindre virksomhed, og er derfor provisionslønnet (med fast grundløn). Jeg har i min tid som sælger beskæftiget mig meget med salg i mit lokalområde, da jeg kender alle omkring mig og derfor har haft rigtig let ved at skaffe nye kunder til firmaet..

Jeg er nu nået til det punkt, hvor der simpelthen ikke er mere at komme efter i mit lokalområde, og jeg derfor er begyndt at lave noget opsøgende salg i hovedstadsområdet. Her kommer mit spørgsmål så:

Hvordan finder jeg potentielle kunder og får foden ind af døren på nemmest vis?

Jeg har forsøgt mig med at dukke uanmeldt op i forskellige virksomheder, og der har faktisk været flest positive/venlige besøg, dog uden salg. Jeg har forsøgt mig med telefonbøger, og dernæst ringe rundt, hvilket heller ikke har givet noget specielt.

Ved godt at det at sælge hjemmesider ikke er den nemmeste branche, men tror simpelthen ikke på det kan være så svært som jeg har oplevet det. Har måske snakket med omkring 200 kunder, og har kun solgt et par opdateringer og nogle enkelte nye designs. Jeg har masser gå-på-mod og er ung og frisk, har erfaring fra tøjbranchen, og massere viden om hjemmesider/IT - men opsøgende salg... puha, det er sværere end jeg lige gik og troede! Nogle ideer? Salgs coachen vil ikke være en mulighed, så det er mere gode råd, erfaringer eller lign. jeg søger!

God dag til jer.

Mvh Tim

www.underdrenge.dk - her finder du ingen sure underbukser

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 12:07

Ingen venlige sjæle med noget input? :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:13

Hej

MÅske ikke det råd du søger efter, men skift evt. arbejdsgiver.

http://www.danaweb.dk/ - de gør netop det samme - i stor stil. De laver opsøgende salgsarbejde og sælger spandevis af hjemmesider. Så vil du gerne arbejde med salg af hjemmesider, så er det måske værd at overveje at skifte arbejdsgiver. JEg er sikker på at de nok skal dele ud af alle deres salgsfif :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 27. May 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:27

Hej Timmah

Der ingen genveje til et hurtigt salg når det gælder canvas salg, 

det hårdt, opslidende og tager tid! Er du vedholdende skal det nok

lykkes, men giver du hurtigt op og ikke kontakter de kunder du har

besøgt igen og igen, så glemmer de dig!

God vind i jagten på nye kunder

Mvh,.

Michael

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 08:09

Godmorgen :-)

Til WideEyes:
Ikke lige et nyt job jeg mangler, jeg har en rigtig god arbejdsplads her med rig mulighed for at opnå en masse, ellers tak for svaret..

Til DNG:
Ja det er hårdt arbejde, og du har ret i at det er vigtigt at vende tilbage efter et stykke tid. Har nok ikke været god nok til at strukturere mine besøg, men dem jeg har "følt" kunne give noget senere hen har jeg selvfølgelig listet op og vendt tilbage til.

Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:34

DNG:

Er du vedholdende skal det nok

lykkes, men giver du hurtigt op og ikke kontakter de kunder du har

besøgt igen og igen, så glemmer de dig!

Hvordan undgår man at blive opfattet som påtrængende, når man kontakter en kunde igen? Hvad plejer I at bruge som "påskud"? Og prøver I at sælge noget nyt, eller det samme som kunden sidste gang ikke ville købe? Eller er der mere tale om en "hyggesnak" for at holde linjen varm?

Fra Danmark
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  SearchMind Skrevet kl. 09:16

Jeg har selv arbejdet med opsøgende salg, i it branchen. Når jeg skulle booke møder, gjorde jeg meget i at finde folk på google (AW), da jeg ved de er villige til at bruge lidt penge på deres hjemmeside. Så var de måske også tilbøjelige til at bruge penge på en ny hjemmeside.

Du kan også kigge på krak og de gule sider, selvfølgelig også under dem som betaler for det inden på siderne.

Dette fungerede hvert fald for mig. Håber dette kan hjælpe dig lidt.

MVH

Hans

www.jtf.dk

Ønsker du større synlighed online? Invester i Søgeoptimering her!!

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 10:22

Mange tak for dit svar Hans, det lyder som en god idé det med google adwords.

Krak og de gule sider bruger jeg allerede :-)

God dag

Fra Aars
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:30

Kan anbefale dig at besøge bni.as , som er verden største netværksorganisation. Jeg er selv medlem af gruppen her i Vesthimmerland, og har fint succes. Prøv at læse lidt rundt derinde, og meld dig til som gæst i dit lokale område - hvis der er en plads ledig. Hvis du forstår at udnytte BNI vil du kunne finde kunder så let som ingen ting! Jeg vil ikke gå så meget i dybden med, hvad BNI er - læs det på hjemmesiden. Jeg vil dog selvfølgelig svare på spørgsmål, hvis du har dette :)

Fra Danmark
Tilmeldt 5. Oct 11
Indlæg ialt: 79
Fra  SearchMind Skrevet kl. 11:26

Det var så lidt. evt så jeg lige en af de andre aminoer lavede et oplæg med lead generering på hans hjemmeside. Evt kunne du også prøve det. Hans hjemmeside hedder LeadDoubler.com

Mvh

Hans

www.jtf.dk

Ønsker du større synlighed online? Invester i Søgeoptimering her!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)