Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg købe BoPET emballage i Danmark eller Sverige?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe BoPET folie i enten Danmark eller Sverige? Kan finde en masse i udlandet, men grundet vægt koster fragten nærmest det samme som produktet selv, plus det told der kommer oveni, da det meste sælges fra USA.

Det skal være fødevaregodkendt og skal helst være 4,3 mil eller tykkere, som minimum 4 mil.

Jeg skal kunne købe det privat, og vil meget gerne have det på en rulle, og ikke i form af poser eller lignende hvis muligt.

De mest kendte mærker skulle være Mylar, Melinex og Hostaphan, hvis det er med til at give en idé om hvad jeg søger. Jeg er dog personligt ligeglad med mærket, så længe egenskaberne er de samme.

Billede til reference her: (dog her i poseform)

Nogen der ved hvor jeg kan finde dette?

De bedste hilsener

Amaris

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:58

Mylar Fundes på DuPont US site prøv og kontakte deres dk kontor.

DuPont Danmark ApS
Skøjtevej 26
2770 Kastrup
Telefon: 32 47 98 00
Fax:       32 47 98 05
Email:    kontakt-dk.agro@dnk.dupont.com

Samt her http://www.nordicnet.dk/search/

Melinex er også DuPont

http://www.nordicnet.dk/varemarke/Melinex%C2%AE/

Hostaphan fandt jeg på samme side med henvisning til

Hostaphan Norden a/s
Smedeland 7 B
DK-2600 Glostrup

Telefon: +45 43271111
Fax: +45 43271114

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:16

Hej Amaris

Det vil jeg muligvis kunne skaffe til dig, men det vil meget afhænge af hvor meget du skal bruge. Kan du oplyse nogle mål på den ønskede rulle størrelse og hvor mange meter du total skal bruge.

MVh

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:27

Amaris Charvell:

Det skal være fødevaregodkendt og skal helst være 4,3 mil eller tykkere, som minimum 4 mil.

Med hensyn til tykkelsen går jeg udfra at du mener 4 mikrometer ??  1 mikrometer = 1/1000 millimeter

filmen findes fra 4 til 500 mikrometer. Iøvrigt skal du være opmærksom på at der findes et hav af forskellige overflader og farver.   Hvad skal du bruge af overflade?

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:42

Lykkebjerg: Mange tak for både svar og links. Er nu ret sikker på at jeg ikke kan købe privat der, men jeg kan jo selvfølgelig kontakte dem for at høre hvilke forhandlere der findes i mit område, der kunne tænkes at sælge btc. Det må de jo være de nærmeste til at vide :)

Ravn: Mange tak for dit svar også. Nu bliver det lidt svært for mig, da jeg ikke er så forfærdelig meget inde i alle de tekniske specifikationer. Hvad farve angår, skal det bare være "sølvfarvet".

Og hvad tykkelsen angår, så refereres der alle steder hvor jeg har set det, blot til "X mil", så det er desværre det bedste jeg kan forklare det. Jeg ved dog at det kan fås ned til 1 mil også, så hvis du siger at det fås fra 4 til 500 mikrometer, går jeg ikke ud fra at "4 mil" svarer til "4 mikrometer", da 4 mikrometer jo i så fald må være den mindste, hvilket 4 mil jo ikke er. Betegnelse "mil" ser jeg oftest brugt på engelsk, enkelte gange synes jeg at jeg i DK har set at man referer til "MY" i stedet? Men så mener jeg at nummeret der angives har været omkring de 100 og opefter, og ikke 1, 3, 4, 7 osv. som ved mil.

For nærmere uddybelse af materiale, skulle det være laminat af polyester, aluminium og fødevaregodkendt polyethylene. Aluminiumssiden er det "sølvfarvede" som på billedet foroven og skal kunne reflektere lys. Den anden side er den der skal være af fødevaregodkendt polyethylene.

Håber at ovenstående måske hjalp en smule til at forklare det? Som sagt kan jeg ikke lige alle de tekniske betegnelser, så har desværre svært ved at forklare mig bedre end det.

Hvad mængden angår, så er det som sagt til privat brug, så skal jo ikke bruge alverden. Men hvis du har mulighed for at give mig et ca. overslag på hvad minimum for bestilling ville være, samt prisen på dette, så skal jeg sige om det er realistisk.

Målet på rullerne betyder i øvrigt ikke alverden, det vigtigste er sådan set at det er på ruller.

De bedste hilsener

Amaris

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:49

Amaris Charvell:
Betegnelse "mil" ser jeg oftest brugt på engelsk, enkelte gange synes jeg at jeg i DK har set at man referer til "MY" i stedet? Men så mener jeg at nummeret der angives har været omkring de 100 og opefter, og ikke 1, 3, 4, 7 osv. som ved mil

Hej Amaris

Nu er jeg blevet lidt klogere.

en Thou også kaldet en mil. er en 1/1000 at en Inch (25,4 mm).  Så er en mil = 0,0254 mm = 25,4 mikrometer (også kaldet my meter)

1 mil   25,4 My

2 mil   50,8  My

3 mil  76,2

4 mil  101,6 my  = 0,102 mm

Håber det hjal dg lidt videre.

Kan du ikke sende mig en privat besked med din mail adresse, så skal jeg se om ikke jeg kan finde et datablad så du kan finde en type der passer dig.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24

Hej Ravn.

Der blev jeg så også lige lidt klogere, super fedt, tak for info :) Så giver hele pærevællingen af mil, mikrometer og MY pludselig mening i en større sammenhæng.

Jo selvfølgelig, du får lige en pm med min mail adresse.

~ Amaris

Tilmeldt 18. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:53

Ravn:
Kan du ikke sende mig en privat besked med din mail adresse, så skal jeg se om ikke jeg kan finde et datablad så du kan finde en type der passer dig.

Hej Ravn,

Har du stadig det der datablad? Jeg leder også efter sådan noget.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55

Hej,

Fik du nogensinde svar? Det er fordi jeg søger efter "metalized BoFET", men kan ikke finde noget information eller forhandler.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)