Hej alle aminoer Jeg er blevet tilbudt en kontor ass uddannelse, som jeg kan ikke sige nej tak til. En ekstra uddannelse kan aldrig skade, særligt når man få merit for det meste. Og tænk når jeg bliver gammel og gider ikek at arbejde for sig selv , kan jeg være en bogholder for andre. Men så er der opstået en uventet situation. Jeg skal finde hvis jeg har lyst en praktik plads som kontor assistent elev. Jeg kan blive ansat som elev i mit egen virksomhed eller i en fremmed virksomhed. For at blive klogere kunne jeg vældigt tænke mig at blive ansat i et anden virksomhed og være kontor assistent elev i max 2-6 mdr. Men det er næsten umuligt at finde en plads! For at tage imod en elev vil virksomhed modtage 70.000 kr fra staten!Og så skal de give løn til mig,men jeg vil kun være elev i 2-6 mdr, og elevløn er på ca 19.000 kr , og jeg kan de fleste regnskabsmæssige ting osv, så jeg tænkte jeg må være et kup men.........det er umuligt at finde en elev plads. Jeg tænkte jeg har heller ikke noget imod at blive ansat som kontor assistent men de fleste stillinger er også besatte, min ansøgning er yders kreativ og mine kvalifikationer er i toppen til kontor ass stilling ,men hvor stillingerne bliver af? Eller skal jeg sende ansøgninger til alle? Eller?????Gode råd søges.
|
Hvis du i din ansøgning skriver at du kun vil være i virksomheden i 2-6 måneder, så får du nok svært ved at finde en virksomhed, der vil have dig.
Husk i øvrigt på at et ansættelsesforhold for de færreste virksomheder er et spørgsmål om regnestykket 70.000 - 6x19.000 = vi kan nøjes med at betale 44.000...