Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontor assistent/elev og 70.000kr!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej alle aminoer

Jeg er blevet tilbudt en kontor ass uddannelse, som jeg kan ikke sige nej tak til.

En ekstra uddannelse kan aldrig skade, særligt når man få merit for det meste. Og tænk når jeg bliver gammel og gider ikek at arbejde for sig selv , kan jeg være en bogholder for andre.

Men så er der opstået en uventet situation. Jeg skal finde hvis jeg har lyst en praktik plads som kontor assistent elev.

Jeg kan blive ansat  som elev i mit egen virksomhed eller i en fremmed virksomhed. For at blive klogere kunne jeg vældigt tænke mig at blive ansat i et anden virksomhed og være kontor assistent elev i max 2-6 mdr.

Men det er næsten umuligt at finde en plads!

For at tage imod en elev vil virksomhed modtage 70.000 kr fra staten!Og så skal de give løn til mig,men jeg vil kun være elev i 2-6 mdr, og elevløn er på ca 19.000 kr , og jeg kan de fleste regnskabsmæssige ting osv, så jeg tænkte jeg må være et kup men.........det er umuligt at finde en elev plads.

Jeg tænkte jeg har heller ikke noget imod at blive ansat som kontor assistent men de fleste stillinger er også besatte, min ansøgning er yders kreativ og mine kvalifikationer er i toppen til kontor ass stilling ,men hvor stillingerne bliver af?

Eller skal jeg sende ansøgninger til alle? Eller?????Gode råd søges.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du i din ansøgning skriver at du kun vil være i virksomheden i 2-6 måneder, så får du nok svært ved at finde en virksomhed, der vil have dig.

Husk i øvrigt på at et ansættelsesforhold for de færreste virksomheder er et spørgsmål om regnestykket 70.000 - 6x19.000 = vi kan nøjes med at betale 44.000... 

Fra Fredericia
Tilmeldt 29. Jul 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:14

Man spørger ikke en dame om hendes alder, men husk, er du over 25 og derved skal i voksen lære, gælder de 70.000 ikke længere, har selv lige været fanget i den saks nemlig. bare ilge til orientering,

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hej

Ja ok, men hvad skal jeg så gøre?da jeg nu er den heldige og har mit egen virksomhed, så jeg kan fakturere til vedkommende og det er vel også en super stor fordel, så amn slipper for at give mig atp, ferie osv osv......

Hvor skal jeg reklamere for sig selv ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Hmm..du er sgu en sjov fisk.

Så vil du være kassedame, og så det ene og det andet.

Troede ellers, at du havde så givtige virksomheder, at det ikke burde være nødvendigt.

Jeg mener ikke, at du kan tillade dig at stille betingelser, når ovennævnte er din alvor.

MvH

Peter

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej

nej men man kan da ikek sige nej tak til en uddanelse der bliver skåret ned til 2 måneder fra 4 år. En ekstra udd kan aldrig skade, og jo det ene øjeblik går det fint med virksomhed det anden øjeblik kan det går ned.

Så jeg tænker at desto flere uddanelser man har desto ebdre er man rustet til en fremtid:)

og det ville være dejligt at lære regnskabet ordentligt, da jeg er ikke uddannet fra det felt:)

flere gode råd ang praktisk plads søges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:
jeg kan fakturere til vedkommende og det er vel også en super stor fordel, så man slipper for at give mig atp, ferie osv osv..
Den tror jeg ikke går - hvis du er elev one way or the other - så er det den slagne vej med a skat - atp - ferie. Man kan jo omgå det, men hvis I så bliver uvenner, så har vi balladen - for det er dit (og skats) krav

Jeg ved ikke om a-giver kan få 70.000 eller om det ikke gælder voksenelever, og så er vi ved at du koster 2-3 måneder a et eller andet - og på 2-3 måneder får et bogholderi ikke den store glæde af dig kunne jeg frygte.

Hvem er det som finder på det og mener det er en god ide (ud over dig selv) eller hvem har orienteret dig om mulighederne - de kan måske også hjælpe dig videre med tanken. Hvad hedder den uddannelse som du mener at kunne få tilskud til, og som kun har de der 2-3 mdr læretid i virksomheden - er resten op skole eller?

Der er jo intet forkert i som du skriver, at lære mere og du kan jo i første omgang bruge det i din egen virksomhed, men jeg tror ikke det er klart for ret mange hvad det er for en uddannelse?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 05:13

Desuden kan du jo heller ikke bruge uddannelsen til en skid hvis du ikke engang kan finde en læreplads. Du skriver du er så dygtig at du kan klare det på et par måneder, så er der vel nogen der må kunne bruge en så dygtig person.

Hvis du gerne vil have den læreplads og din virksomhed går fint, så tilbyd dig gratis til en virksomhed.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hej det er niels brock uddanelsen kontor assistent med spec i regnskab, vil primært have forkus praktik som bogholder.

Ja jeg overvejer at tilbyde mig selv til virksomhed gratis, for faktisk vil jeg lære noget nyt regnskabsmæssigt , oplever andre virksomheder og som tak kunne jge jo lave mindre bogholderi til virksoheder eller lign.

Lina

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 10:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit råd vil være, at du nok skal finde en betydeligt mere ydmyg attitude frem. Der er mangel på praktiskpladser, stor mangel endda, og der vil være adskillige meget velkvalificerede elever at vælge imellem. 

Det ser ud som om du har et velvoksent syn på dig selv og på forholdet mellem stat og borger, og det er fint nok så længe du er dig selv. Men når du skal indgå i en arbejdsrelation, hvor du oven i købet vil lære noget - på den halve tid - så ville jeg, hvis jeg var potentiel kollega lugte 'troubles'. Kunne du give een god grund til at vælge dig fremfor de 50 andre ansøgninger i bunken, heraf en del med topkarakterer? At du hurtigt forsvinder igen? At du vil indføre alternativt aflønningssystem fordi du er selvstændig? At dine kvalifikationer er i 'toppen' (referencer, tak)?  

Når du siger, du kan det hele i forvejen, så gælder det vel ikke nødvendigvis den enkelte virksomheds interne forretningsgange? Det er bla i relation til dette en smule lydhørhed vil være hensigtsmæssig.

Du ka sagtens sende ansøgninger til alle. Der ligger bare 100-vis i forvejen. Jeg ville i dit sted forsøge mig 1) inden for deciderede regnskabsvirksomheder; 2) frivillige organisationer; 3) små iværksættere, der kunne være interesserede i projektet pga dets uforpligtethed.

/Marianne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)