Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan holder i fokus?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Der er mange citater m.m., men jeg tvivler på, at det hjælper dig til at komme videre med din problematik, nemlig at vælge ét projekt ad gangen. Jeg har selv haft fokusproblemer, men er kommet helt af med dem. Egentligt er det meget simpelt. Hvis man ikke kan holde sig til ét projekt, er det oftest fordi projektet ikke er godt nok. Der er ikke nok interesse fra iværksætteren og ikke nok potentiale i projektet. Og kan du end ikke sælge ideen til dig selv (nok til at du skal fokuserer kun på dét), kan du nok heller ikke sælge ideen til kunder eller investorer.

Forestil dig, at du skal sælge produktet til en kunde eller investor, og de spørger dig, hvad du laver. Og så fortæller du dem, at du laver 4 forskellige ting. Så vil de tænke "Hvorfor laver han andet end lige dét produkt, jeg er interesseret i? Kan han så opfylde mit behov? Tror han så ikke selv på det?". Og så bør du spørge dig selv om det samme lige bagefter.

En anden måde, du kan se på det, er ved en lille "regnemetode" :) Hvis du er iværksætter med stort I, har du 45-60 effektive arbejdstimer pr. uge. Hvis du har gang i 4 projekter, kan du arbejde 11-15 timer pr. projekt pr. uge. Og så bør du spørge dig selv, om du mener, at du kan lave et rigtig godt, konkurrencedygtig produkt, samt hele virksomhedsdelen omkring produktet på 11-15 timer pr. uge. Medmindre du er fra en anden planet, så kan du højst sandsynligt ikke det.

Så bliv enig med dig selv, om hvad du vil, og om de projekter, du har gang i, kan opfylde det. Og vær realistisk - ellers gør du dig selv en stor bjørnetjeneste.

Og nu håber jeg, at du kan holde til at blive provokeret lidt.. Det er lidt svært at se problematikken udfra dit indlæg. Du skriver, at dine projekter går meget meget godt, men alligevel vil du have hjælp til at komme ud af fokusproblemer. Det lyder lidt som om, at projekterne ikke går helt så godt, som du ville håbe, at de gjorde? I så fald - så find det ene projekt, du (og verden) absolut ikke kan leve uden!

Fortsat rigtig god aften - og held og lykke med det!

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 03:27

Hold op hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste med det problem. Forstå mig ret - jeg er ikke glad for at du ikke kan holde fokus, men jeg er glad for at jeg ikke er den eneste.

Det irritere mig grænseløst når jeg læser den ene succeshistorie efter den anden, når jeg ved at min egen historie kan blive en succes, men at jeg simpelthen ikke kan holde fokus, eller holde motivationen ved lige.

Jeg kan sagtens sige til mig selv: Så er det nu champ! Nu sparker du røv de næste 5 timer, og opnår mere end du har gjort de sidste 2 uger, men på den ene eller anden måde skal jeg nok formå, at misse 4 timer og 30 minutter, hvorefter jeg sidder og tænker... hvor fanden blev tiden af - og hvad har jeg egentlig fået lavet?

Mange siger at du skal fokusere på ét projekt, men personligt tror jeg ikke at det kan lade sig gøre for mit vedkommende, og det er simpelthen fordi at uanset hvor interessant jeg finder et projekt, så finder jeg det ikke så interessant at jeg kan arbejde på det 45 timer i ugen - 3 måneder i streg - desværre.

Derfor gør jeg som dig: Har utallige bolde i luften, og i stedet for at det bliver en monster-succes, så ender jeg ud med nogle "under middel" eller "knap og nap middel" projekter.

Hvis du finder nogen "kur" ;-) til dette problem, så sig endelig til!

Med Venlig Hilsen
Morten - Som også sagtens kan læse adskillige timer om enkelte emner, men aldrig rigtig gøre brug af den viden jeg tillære mig.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 11:20

Michael Haahr:

Jeg har en veninde som gjorde det, at hun satte et æggeur til 15min hver time, hvor hun måtte surfe på facebook og alle de ting, der trækker i den "gale" retning.

Så havde hun 45min. til de "rigtige" ting hver time, og det gav virkelig meget mere fokus og hun fik lavet meget mere arbejde, end når hun bare arbejdede, når hun ikke kunne skrive mere på face eller kunne finde flere sjove Youtube videoer osv.

Så den med at sætte uret til lidt frikvartér, er nok ret go. Wink

Jeg arbejder også selv bedst (mest effektivt) når alle er gået i seng, og jeg selv sidder her ved computeren Angel Jeg kan på en effektiv time, lægge 15 nye tapeter ind på shoppen, og så kan der gå to dage hvor jeg bare ikke får lagt noget ind overhovedet... Geeked

Dbh

Michael Haahr
www.maler-maling.dk

Ja, jeg må heller prøve det med uret!

Jeg har det på samme måde som dig, michael - jeg arbejder også bedst og mest effektivt om natten og jeg har et større drive end om dagen, men det er svært at bruge det halve af natten på sine projekter, når man skal være i skole klokken 8 om morgenen dagen efter, hvor man jo helst gerne skulle være frisk i hovedet.

Men jeg må have fat i et æggeur, og se hvad der sker :)

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 11:25

jmmoeller:

Og nu håber jeg, at du kan holde til at blive provokeret lidt.. Det er lidt svært at se problematikken udfra dit indlæg. Du skriver, at dine projekter går meget meget godt, men alligevel vil du have hjælp til at komme ud af fokusproblemer. Det lyder lidt som om, at projekterne ikke går helt så godt, som du ville håbe, at de gjorde? I så fald - så find det ene projekt, du (og verden) absolut ikke kan leve uden!

Fortsat rigtig god aften - og held og lykke med det!

Tak skal du have for dit input!

Lige for at uddybe, så går mine projekter rent faktisk godt - i forhold til det arbejde jeg ligger i dem.

Men de kunne gå meget bedre hvis jeg arbejdede lidt mere på dem, og det er her jeg har spurgt jer Aminoer til råds :)

Så der er intet forkert i det jeg skriver i åbningen af mit indlæg.

Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 13:14

Ja et frikvarter til "noget andet" er SUPER. Det kunne også en stor hjælp at ligge motion og frisk luft ind i programmet. Det er jo kendt at mange lærer bedst under bevægelse af kroppen og her er det skønt at se at nogle lærere har taget de nye "LÆRINGSSTILE" til sig. Mine børn har eks. hvis de har haft svært ved at sidde stille fået at vide at de skulle løbe en tur rundt om skolegården...i min tid blev vi sendt til inspektøren;)

Fakta er at velfungerende mennesker kan koncentrere sig i op til 20 minutter i træk, før der skal ske noget nyt. Har man en diagnose kan du starte med at trække 50% fra.

BH

Lars

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)