Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette gøre Amino endnu bedre?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg fik i en tråd feedback af Philip Hobbs på min hjemmeside. Normalt har jeg kun fået tekst-svar i de tråde jeg har oprettet og medvirket i, men her gav Philip mig et video-svar i tråden.

Gå lidt ned på første side i tråden her for at se hans svar:

http://www.amino.dk/forums/t/141874.aspx?#959155

I min tid her på Amino har jeg fået mange fantastiske og brugbare tekst-svar, og jeg glæder dem jeg selv skal give og modtage i fremtiden.

Jeg ved ikke om I andre har modtaget video-svar i en tråd før, men jeg synes, at Philips svar over videoen blev meget nærværende og vedkommende...

...kan denne svar-form give noget ekstra Amino positivt i fremtiden?

Det tror jeg på Big Smile

De bedste hilsner

Thomas

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Grønnemark:
t Philips svar over videoen blev meget nærværende og vedkommende...

Here is my reply --> 

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 22:01

Det må jeg lære Big Smile

@Philip det vil sige,at du optager svaret,ligger det på Youtube og ligger det bagefter på Amino?

Yes

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 22:05

@Thomas,

Nemlig :)

I use Vimeo and a password if it is private ;)

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 22:07

Jeg synes det er en fed måde at give svar på. Har selv prøvet at få et video svar før :)

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 22:16

Det er en skide fed måde at gøre det på. Som du selv siger, så bliver det meget mere personligt og nærværende, og det gør også, at man virkelig ved at det er en som faktisk gerne vil hjælpe en. 

Dog tror jeg desværre ikke, at der er så mange der gider, at bruge den ekstra tid, som det nu tager at gøre dette, da det jo er meget nemmere bare lige at bruge 1 minut på en tekst-svar.

Thomas Grønnemark:
kan denne svar-form give noget ekstra Amino positivt i fremtiden?

Men jeg håber da, at der er flere der vil gøre brug af denne svar-form, især angående feedback på hjemmesider, da det er en super smart måde at gøre det, så du ser det fra hans synsvinkel.

så fortsæt med det ! :)

Hilsen

Oliver 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:25

Thomas Grønnemark:
...kan denne svar-form give noget ekstra Amino positivt i fremtiden?

Hvis det bruges rigtigt, så ja. Men personligt håber jeg ikke at det tager overhånd. Prøv at forestillie dig en tråd med 40 - 50 videosvar, af ca- 1 minuts varighed. Så vil det tage op mod en time at komme hele tråden igennem, og det er der vist ikke mange sidevisninger i for Amino :o)

Men som feedback på hjemmeside og den slags, er der ingen tvivl om at det kan være godt. Men som sagt, håber jeg ikke at det er noget det tager overhånd.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 22:25

Thankyou Oliver Smile

it takes about 1-3 minutes :) and I dont like writing replies longer than one sentence  ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:00

Hej Thomas

Først, så kan en video, forklare en masse ting, og gøre det lidt nemmere end en skrevet tekst.

Men der problemet ligger, er at mange mennesker ikke egner sig til at lave de video'er. Og det skal I ikke tage negativt. Jeg har set flere forsøge sig ud i forskellige video blogs, salgs video'er demo videoer osv. Og tit er de til mere skade end gavn.

Det kræver meget af en at få lavet en ordentlig video. Det være sig på det tekniske plan, men også på den måde som personen udstiller sig på. Fx kommer mange hurtigt ud i at de sidder og hakker og stammer sig igennem en video. Og det gør at man opgiver at se den til ende, og så er det jo egentligt ligegyldigt.

Ligeså, så skal folk også være opmærksomme på, hvordan de argerer på skærmen. For tit kan bevægelser virke mere voldsomme. Eller også modsat. Og der er faktisk en grund til at det tager langtid at blive skuespiller, for de skal argere på forskellige medier. Her teater, og film, fx. Og tager man en parallel til fx fordrag, og video fordrag, så kan man ikke argere på samme måde. Og hvad man kan slippe af med ved et live fordrag vil man aldrig kunne slippe af med ved en video.

Man kan fx tage Hr. Thorborg og hans måde at lave video på. Da der sker andre ting i hans video'er end ham selv, så vil han ikke have 100% opmærksomhed, og derved kan han få et budskab ud, uden at skulle lave de store bevægelser. Hvorimod, en der sidder hjemme i sofan og vil snakke, kræver det mere, det både ens kropssprog, men også den måde som man bruger sproget på, det via tone leje, det man siger, og den måde man vægter ordene, med tryk.

Og tit vil en video kræve meget mere forberedelse end et skrevet indlæg, da mange mennesker ikke bare lige kan sætte webcamet til, og snakke, så vil vi få en masse øhhh og en stille siddende person, som ligeså godt kunne være et billed.

Nu håber jeg ikke at jeg lyder meget negativt, det er ikke meningen, men det kan så bruges til inspiration, til at gøre en masse ting bedre. Og jeg har så ikke set de omtalte video'er.

Men laves video'erne korte, og med en sund kritik af sig selv og ens arbejde, så vil de kunne blive et stærkt værktøj. Men desværre ikke for alle.

/Kenneth

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 08:17

Hej Kenneth

Jeg er helt enig i, at der er nogle der er bedre end andre til at lave videoer - det gælder dog også med tekst-svar. Der opstår ofte misforståelser når folk skriver noget, der bliver fortolket lidt anderledes af modtageren.

Det jeg godt kunne li´ ved Philips video-svar var, at det var lavet sådan, at han viste min hjemmesides potentialer ved helt konkret at klikke på skærmen.

Ved den type video-svar betyder kropssproget ikke noget, da man ikke ser svargiveren selv.

Jeg tror, at denne type svar kan være supergode når det handler om noget teknisk, f.eks. hjemmeside-feedback, men hvis det laves i de tråde hvor stemningen bliver lidt ophidset, så bliver video-svar noget værre roderi Big Smile 

De bedste hilsner

Thomas

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)