Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dilemma: Haves månedsløn på 70.000. Ønskes: Virksomhedsstart. Frygt: Hvis fiasko=karriere ødelagt

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit dilemma for 5 md. siden ligner lidt... Havde en md.løn på ca.50 kilo alt afhængig af bonus, og ja sad egentlig med drømmejobbet, som jeg havde uddannet mig til og knoklet for, men... det var ikke mit eget, og det var faktisk efterhånden heller ikke sjovt.

Jeg omlage min økonomi, solgte den ene bil og er gået selvstændig, og det har været en ordentlig tur ned ad lønstigen, da jeg nu på 4 md. kun har tjent hvad jeg før kunne tjene på 1 md...

MEN!!! Det skal nok komme... OG.... jeg er LYKKELIG!!! Og min kone vil fastholde at det er den bedste beslutning jeg har taget, og hvad så om jeg om 5 år må smide håndklædet i ringen, så må jeg jo bare ud og finde et arbejde, og nej sikkert ikke til 50 kilo, men er det målet?

Det er ikke fordi jeg ikke gerne vil tjene 50 og mere igen, min krop er uden tvivl skabt til luksus, men den luksus 50 kilo har kunnet købe mig gennem årene opvejer ikke den følelse af frihed jeg har i dag.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:50

Hej Peter.

Jeg forstår dig 100%.

Jeg har selv været i samme situation.

Jeg valgte at starte i fritiden og jeg har ikke investeret 5 flade øre i virksomheden.

Du burde kunne gøre det samme, endnu lettere end jeg,

Specielt, hvis det ikke kræver, at du skal være til stede hos en kunde i arbejdstiden.

Og hvis du ikke har en konkurrenceklausul med din nuværende arbejdsgiver

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:44

Jonathan Løw:

Lav to lister:

1. En liste over de 10 ting du lige nu bruger mest tid på i dit liv
2. En liste over de 10 ting i dit liv, som er vigtigst for dig. Dem du brænder for, det der giver dig mening.

Sammenlign herefter disse top 10-lister. Hvis de stemmer, så lever du et liv i overensstemmelse med dine værdier og drømmer. Hvis der absolut ingen fællesnævnere er, eller rækkefølgen er helt gal, så er det tid at agere på det. Løn, iværksætteri etc. er jo ikke nødvendigvis de ting, der dybest set gør dig mest lykkelig, så kig på listerne og tag det derfra er mit råd.

Meget vise ord!

Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:19

jesperlh:

Mit dilemma for 5 md. siden ligner lidt... Havde en md.løn på ca.50 kilo alt afhængig af bonus, og ja sad egentlig med drømmejobbet, som jeg havde uddannet mig til og knoklet for, men... det var ikke mit eget, og det var faktisk efterhånden heller ikke sjovt.

Jeg omlage min økonomi, solgte den ene bil og er gået selvstændig, og det har været en ordentlig tur ned ad lønstigen, da jeg nu på 4 md. kun har tjent hvad jeg før kunne tjene på 1 md...

MEN!!! Det skal nok komme... OG.... jeg er LYKKELIG!!! Og min kone vil fastholde at det er den bedste beslutning jeg har taget, og hvad så om jeg om 5 år må smide håndklædet i ringen, så må jeg jo bare ud og finde et arbejde, og nej sikkert ikke til 50 kilo, men er det målet?

Det er ikke fordi jeg ikke gerne vil tjene 50 og mere igen, min krop er uden tvivl skabt til luksus, men den luksus 50 kilo har kunnet købe mig gennem årene opvejer ikke den følelse af frihed jeg har i dag

Tak, Jesper. Det er rart at høre og jeg synes, det hjælper i min situation. Om det er 50, 70 eller 90 er jo i virkeligheden ikke så vigtigt. Det er vist langt mere en holdningssag. Og dybest set er jeg nok en stor bangebuks.

Men det er virkelig godt at høre alle disse inputs, det hjælper med at bearbejde mit dilemma. Tak for det!

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 13:31

pede5000:
 Og dybest set er jeg nok en stor bangebuks.

Min far sagde tit "man kan lige så godt springe som at krybe ud i det!" :-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:45

Jeg vil gerne forfine den tanke en anden havde om at dele partnerskab og løn...

Hvis du kan spare 50-100000 op, så kan du tilbyde dig som investor i et projekt, hvor du dækker omkostningerne og din partner kommer med ideen og udfører den. Jo flere penge du kan tilbyde jo bedre projekter kan du deltage i.

Husk - Danmark kan deles op i 2 store grupper, folk på arbejdsmarkedet med gode indkomster men meget lidt overskudstid, og folk udenfor arbejdsmarkedet der har masser af tid men meget få penge til at komme igang for. Prøv at udnyt det faktum at disse mennesker har mulighed for at arbejde gratis for Jer (mod partnerskab) eller giv dem en symbolsk betaling. Det er et bredt udsnit af befolkningen der træder tilbage, men en person der har mistet begge ben eller er syg af stress/depression ect er ikke nødvendigvis dårligere end en på arbejdsmarkedet til at bygge noget IT relateret op og styre den daglige drift.

På den måde vil du kunne beholde dit job og din sikre indtægt, men samtidig have en del i en virksomhed, hvor du kan deltage i det omfang du magter.

Jeg siger ikke at det er ligegyldigt hvem man samarbejder med og om hvad, men prøv at lav et indlæg hvor du søger noget at investere i (kun hvis du mener det) og angiv rammer og se så hvilke muligheder du får. Der er sikkert en del der søger småbeløb til en webshop med varelager ect.

Du kan evt. vælge at købe en eksisterende webvirksomhed i udlandet og outsource driften, så skal du kun tage dig af de overordnede linier i virksomheden.

Med mindre dit arbejde ødelægger dit liv ville jeg beholde det, og så prøve at bygge et alternativ op, så du ikke afgiver de goder du har. Men det er ikke nemt at svare for dig, nogen gange kan manglende glæde ved arbejdet gøre en så syg at man må træde helt tilbage, og så er det måske bedre at vælge noget nyt, evt. blot et jobskifte.

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 00:07

pede5000:

Er der nogen, der har kloge betragtninger, som måske kan hjælpe mig i mit valg?

Prøv den her lille øvelse :

Tag 2 stykker papir, på den ene skriver du "Jeg bliver i mit nuværende arbejde" Og det andet "Jeg bliver selvstændig"

Stil der så ved disse papir et af gangen, luk øjnene i 5-10 min og mærk hvad der kommer op i dig. Hvad er det for en følelse du har, ser du farver, hvor er din vejrtræknig let og ubesværet ? Måske får du her svaret på, hvad du egentlig har mest lyst til. Om du så følger det- det er en anden ting.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:06

grundig massør:

Tag 2 stykker papir, på den ene skriver du "Jeg bliver i mit nuværende arbejde" Og det andet "Jeg bliver selvstændig"

Stil der så ved disse papir et af gangen, luk øjnene i 5-10 min og mærk hvad der kommer op i dig. Hvad er det for en følelse du har, ser du farver, hvor er din vejrtræknig let og ubesværet ? Måske får du her svaret på, hvad du egentlig har mest lyst til. Om du så følger det- det er en anden ting.

Tak, det vil jeg prøve.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:50

Hej Pede5000

Det er en svær situation at stå i - uanset om man bliver kaldt en bangebuks eller ej. Vi står alle i hvert vores sted i livet og skal træffe svære beslutninger jobmæssigt nogle gange i livet. Hvis du ikke brænder for det du laver, skal du finde noget andet. Jeg levede selv i et møgjob i et par år, før jeg sagde stop - og det er det bedste, jeg nogensinde har gjort. Jeg blev et gladere menneske og det kunne alle mine omgivelser mærke. Samtidig er jeg pissestolt over mig selv, og det jeg har udført.

Det er nogle gode råd der kommer mht. at mærke efter i sig selv. Jeg gjorde noget helt andet: jeg gik til en håndlæser! Ja, nogle tror på det, mens andre ryster på hovedet, men det var med til at skubbe mig det sidste lille stykke, som var nødvendigt. Hun kunne ihvertfald sige en del om de ting, som jeg selv tumlede med.

Held og lykke med din beslutning.

Michael

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)