Du er nødt til at træffe en beslutning, jeg står i samme situation som dig, jeg tør ikke tage springet, ikke for min egen skyld, men for min familie - jeg ved ikke om jeg fremadrettet kan give dem det samme som i dag.
Jeg husker på dette fra Tim Ferris:
Hvis nu jeg stiller de 10 værste ting, der kunne ske op på en liste, og ser på en skala på 1-10 hvor alvorlige de vil være, og samtidig ser over hvor lang tid, og hvor sandsynligt det vil være at det skete. Så er det måske klart at der er en 30% risiko for at havne i en tilstand på 5-6 på alvorlighedsskalaen i et par år. Hvis jeg gør det. Men det er måske en 80-90% sandsynlighed for at havne i en 9-10 i "lykkelighedsskalaen" rsten af tiden, hvis jeg gør det....
hvorfor så ikke bare gøre det??? Aner det ikke - jeg er stadig "bange" for det :-)
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
Jamen hvad er da fiasko? Er det fiasko, hvis han som iværksætter kaster sig ud i noget, og det går galt. Det synes jeg ikke!
Hvis det er din drøm, så pyt med om det går galt. Jeg forstår udmærket din frygt, og jeg er helt uenig med Poul i, at du derfor ikke er klar til at starte som selvstændig. Det er fuldstændig naturligt at frygte det, som du ikke kan styre - og den handler ikke om, hvorvidt du brænder for sagen eller ej!
Jeg prøver sådan set bare at sætte sagen på spidsen ved at melde provokerende ud. Jeg siger jo ikke, at man ikke må frygte fiasko, vel?
Som jeg læser trådens overskrift, så mener pede5000 jo netop, at hvis det går galt, er det ensbetydende med en uoprettelig fiasko.
For at være helt ærlig, så tror jeg, at vi er enige, selvom vi er totalt ude af fase kommunikationsmæssigt...
Faldt lige over dit eftehånden lidt forældede indlæg. Kontakt mig hvis du vil have professionel rådgivning, jeg arbejder til daglig med forretningsprojekter og investering af klienters investeringsmidler!
Faldt lige over dit eftehånden lidt forældede indlæg. Kontakt mig hvis du vil have professionel rådgivning
Alt er relativt. Professionalisme ligeså. Indlægget var 1 dag gammelt! Skal man rådgive må man lytte til andre end ens egen stemme.
Til trådstarter er der kun at sige at du skal blive i dit job. Jeg har ansat mange mennesker og jeg har endnu tilgode at se et CV med regnskaber vedhæftet, så hvorfor i alverden skulle et par år med XXIT-corp. som efterfølgende er lukket sætte en plet på et CV - i ITbranchen, af alle?
Jeg tror du er en snob som ligger under for hvad naboerne måtte tænke om dig. At du ser spøgelser hvor der ikke er nogen. At du har behovet for at blive ført ved hånden, ved hjælp af trends og sociale normer i omgangskredsen. Du er ikke éneren der går sine egne vegne. Du er ikke den der realiserer noget.
Halvt om halvt kommer du ingen vegne med. Så drop bijobberiet og find noget morsomt at bruge din gode løn på.
Hej Jeg syntes det er svært at svare på, men jeg tror på at man skal finde sin egen lykke. Tror det er vigtigt man i livet gør det man føler for, og jeg ved godt det ikke altid er det klogeste, men ja jeg ville springe ud i det.
Som andre også har sagt så blot fordi det fejler indtjeningsmæssigt er dit "projekt selvstændig" så absolut ikke fejlet. Du vil uanset hvordan udfaldet måtte blive få noget erfaring med i bagagen som helt sikkert kan blive nyttigt for dig fremover. Naturligvis lidt afhængigt af hvor dit iværksætterprojekt ligger i forhold til din karrieremæssige branche kan det være enten ren faglig kompetence du kommer ud med på den anden side eller det kan være mere ledermæssige eller andre personlige kompetencer du kommer ud med. Uanset hvad vil du være blevet klogere på dig selv.
Vigtigst af alt er der en meget stor sandsynlighed for at du om 10 år vil ærgre dig rigtig meget over at du ikke fik udlevet din drøm.
Og tænk sig hvis lige netop dit produkt viste sig at blive det næste Google ;) ville det så ikke være ærgerligt ikke at have prøvet?