Hej og velkommen til mit dilemmna. For fire år siden fik jeg en huslejestigning på ca. 60% i det lejemål, hvor jeg har min virksomhed. Jeg tabte sagen i boligretten og besluttede mig for at anke. I september måned fik jeg mod sædvane ikke tilsendt en huslejeopkrævning og jeg betalte derfor på et gammelt girokort den sædvanlige leje. Kort efter fik jeg et anbefalet brev om, at jeg ikke havde betalt min husleje. Jeg kontrollerede, at pengene var indbetalt og derfor ignorerede jeg brevet. Det viste sig desværre, at der var lagt ekstra skatter og afgifter på, som forhøjede lejen. desuden var depositummet nu også steget med tilsvarende beløb gange tre (i alt ca. 5000,- kr.) Da jeg henvendte mig til udlejer tilbød han mig at trække opsigelsen tilbage, hvis jeg trak anken tilbage. Jeg overvejer at deponere huslejen fra nu og til afgørelsen i fogedretten. (Jeg tror nemlig ikke et øjeblik på, at jeg nogensinde får mit depositum retur, når jeg fraflytter lejemålet) Men hvordan mon fogedretten vil se på sådan et arrangement? Vil jeg med den handling afskærer mig selv muligheden for at få medhold i fogedretten? Der er jo en chance for at få medhold, da beløbet kan anses for at være ikke-væsentligt. Hvad ville du gøre? En måneds leje er ca. 30.000 kr.
|
Hvis du betaler det som du skylder får han det svært i fogedretten. Det tyder også på at da du får rykker 1 så fremgår det ikke hvilke beløb du skylder. Hvis det er rigtigt.
Har de jo forsøgt og skjule at de har lavet en forhøjelse. Denne forhøjelse skulle du jo også være informeret om.
Jeg vil formode at det er et erhvervslokale vi taler om. Med den prisstigning
Jeg ville nok begynde og kikke efter et andet lokale fordi du får nok kun problemer i fremtiden med udlejer.