Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes du? Vil det være tåbeligt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen til mit dilemmna.

For fire år siden fik jeg en huslejestigning på ca. 60% i det lejemål, hvor jeg har min virksomhed. Jeg tabte sagen i boligretten og besluttede mig for at anke.

I september måned fik jeg mod sædvane ikke tilsendt en huslejeopkrævning og jeg betalte derfor på et gammelt girokort den sædvanlige leje. Kort efter fik jeg et anbefalet brev om, at jeg ikke havde betalt min husleje. Jeg kontrollerede, at pengene var indbetalt og derfor ignorerede jeg brevet.

Det viste sig desværre, at der var lagt ekstra skatter og afgifter på, som forhøjede lejen. desuden var depositummet nu også steget med tilsvarende beløb gange tre (i alt ca. 5000,- kr.)
Eftersom jeg ignorerede brevet og altså ikke indbetalte de manglende ca. 5000 kr, er jeg nu opsagt mit lejemål og sagen er sendt i fogedretten.

Da jeg henvendte mig til udlejer tilbød han mig at trække opsigelsen tilbage, hvis jeg trak anken tilbage.
Det har jeg ikke tænkt mig at gøre og nu til mit dilemma.

Jeg overvejer at deponere huslejen fra nu og til afgørelsen i fogedretten. (Jeg tror nemlig ikke et øjeblik på, at jeg nogensinde får mit depositum retur, når jeg fraflytter lejemålet)
D.v.s. at hvis jeg bliver i lejemålet betaler jeg det fulde beløb efter afgørelsen. Skal jeg derimod fraflytte lejemålet kan den manglende husleje fratrækkes depositummet.

Men hvordan mon fogedretten vil se på sådan et arrangement? Vil jeg med den handling afskærer mig selv muligheden for at få medhold i fogedretten? Der er jo en chance for at få medhold, da beløbet kan anses for at være ikke-væsentligt.

Hvad ville du gøre? En måneds leje er ca. 30.000 kr.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:12

Hvis du betaler det som du skylder får han det svært i fogedretten. Det tyder også på at da du får rykker 1 så fremgår det ikke hvilke beløb du skylder. Hvis det er rigtigt.

Har de jo forsøgt og skjule at de har lavet en forhøjelse. Denne forhøjelse skulle du jo også være informeret om.

Jeg vil formode at det er et erhvervslokale vi taler om. Med den prisstigning

Jeg ville nok begynde og kikke efter et andet lokale fordi du får nok kun problemer i fremtiden med udlejer.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 6. Nov 11
Skrevet kl. 14:18

Hej Lykkebjerg.

Det er ganske rigtigt erhvervslokaler og jeg forsøger i øjeblikket at afstå lejemålet.

Der er ikke tale om flere rykkere. Kun et enkelt anbefalet brev, som fortæller at lejen ikke er betalt og at jeg vil blive sat ud, såfremt beløbet ikke betales indenfor tre dage. Jeg husker ikke om der stod et beløb. Jeg tjekkede blot om pengene var betalt. Jeg tænkte at betalingen sikkert havde krydset dette brev.

Efterfølgende fik jeg igen et anbefalet brev, hvor jeg bliver bedt om at fraflytte inden tre dage.
Jeg tager straks kontakt til udlejer, hvor jeg bliver gjort opmærksom på differencen og hvordan den er opstået. Jeg betaler samme dag og får egentlig det indtryk at alt er i orden.

Da udlejer efterfølgende erfarer, at jeg har anket huslejesagen, beslutter han så alligevel at sætte mig ud.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hvis man ikke betaler sine regninger så sker sådanne ting.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 17:36

Remydk:
Hvis man ikke betaler sine regninger så sker sådanne ting.

Hvorfor skrev du det?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:49

Lykkebjerg:
Hvis du betaler det som du skylder får han det svært i fogedretten.

Det er IKKE sandt, der er tale om erhvervslejemål og udlejer kan gennemtvinge en udsættelse af lejemålet hvis forpligtelserne ikke overholdes.

Forhøjelser varsles i henhold til den indgåede aftale og mulighederne herfor, der er derfor ikke andet at gøre end at betale, og hvis man er i tvivl om hvorvidt at tingene foregår efter bogen, så tager man fat i en ekspert på området som kan gennemgå kontrakten.

Alt andet her er gætteri, da vi ikke har kontrakten og dens indhold.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 6. Nov 11
Skrevet kl. 21:16

Hej Jan

"der er tale om erhvervslejemål og udlejer kan gennemtvinge en udsættelse af lejemålet hvis forpligtelserne ikke overholdes"

Ja, det er jo altså stadig op til fogedretten, som kan vælge at anse det manglende beløb som ikke væsentlig. Huslejen incl de ekstra afgifter var på 38.000 kr, hvor jeg ved en fejl altså "kun" betalte de 33.000 kr. (De resterende 5000 kr. er efterfølgende betalt)

"Forhøjelser varsles i henhold til den indgåede aftale og mulighederne herfor, der er derfor ikke andet at gøre end at betale, og hvis man er i tvivl om hvorvidt at tingene foregår efter bogen, så tager man fat i en ekspert på området som kan gennemgå kontrakten.

Alt andet her er gætteri, da vi ikke har kontrakten og dens indhold."

Alt skyldigt ER betalt. Om han har mulighed for at kræve de ekstra knap 1000 kr om måneden er ikke en del af mit dilemma.

Mit dilemma går ud på om jeg skal fortsætte med at betale husleje i den tid, der går indtil sagen kommer i fogedretten, eller om jeg skal deponere pengene på en spærret bankkonto, hos en advokat eller andet.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:36

?:
Mit dilemma går ud på om jeg skal fortsætte med at betale husleje i den tid, der går indtil sagen kommer i fogedretten, eller om jeg skal deponere pengene på en spærret bankkonto, hos en advokat eller andet.

Jeg forstår godt dit dilemma.

Men udlejer kan godt vælge at fastholde sin opsigelse af lejemålet, hvis påkravene ikke er overholdt fra din side og de er korrekt præsenteret for dig.

Det betyder, at selvom du har betalt, hvis der er betalt senere end påkrav, så kan det fastholdes.

Såfremt du deponerer pengene, så har du misligeholdt din forpligtelse.

Hvis du ikke indbetaler husleje og fraflytter og derved mener du kan anvende dit depositum til husleje i opsigelsesperioden, så risikerer du en stor efterregning, da der så i princippet næsten er frit spil for at sætte lokalet i stand efter din fraflytning for din regning.

Mit råd er stadig. Tag intet for gode varer her i din situation - kontakt en professionel.

Jeg håber det bedste for dig.

Hvis udlejer er et "svin" overfor dig og du har et kapitalselskab, så tømt det over i et nyt selskab og lad ham sidde med aben. Det er ikke en løsning jeg normalt anbefaler, men nogle bolighajer fortjener det på den måde.

Køb ren argan olie her

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 10:24

Jeg skriver som du at han skal betale det skyldig beløb. Men fogedretten tager vel ikke en sag hvis han ikke har skyldige omkostninger og har betalt rykker + renter. Der vil en dommer jo kunne se at det er pga. ankesagen. Og for at kunne smide en lejer ud skal han mener jeg gentagende gange ikke betale til tiden.

Men jeg kan se et andet problem at udlejer ikke vil godkende den nye lejer han evt. kommer med fordi i hans svar til mig skriver at han prøver og afstå lokalet.

Jeg mener også at det er med at komme ud af dette lokale fordi han har denne konflikt med udlejer.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 10:28

Det er vigtigt hvad der står i den første rykker. Så den må du finde frem.

Du får nok altid problemer med at få godkendt en ny lejer.

Som en anden skriver er det jo hvad der står i din kontrakt. Der kan jo stå om husleje stigninger hvis det er en fast procent.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)