Er ny på forummet, så håber jeg har placeret dette korrekt.
Jeg er igang med at forberede salgsmateriale til kontorvirksomheder i Nordsjælland angående gruppetræning/personlig træning, helst med noget struktur så der kan være progression i træningsforløbet.
I forbindelse med salgsmaterialet vil jeg gerne gøre det så nemt for mine "potentiale" kunder at bruge mig, så prøver at sætte mig ind i skattereglerne angående motion i virksomheden og håber der var nogen i dette forum der havde indsigt i dette emne.
Så det konkrete spørgsmål er: Kan en virksomhed vælge at købe en "personlig træner" til sit firma og stille denne træner til rådighed for sine ansatte, og samtidigt indsætte udgiften som en del af firmaets regnskab, hvorpå der årsoverskuddet udregnes?
Tak for jeres tid til at læse og svare på dette spørgsmål.
Spørger du reelt set ikke bare om et firma kan ansætte dig på freelancebasis, timebasis eller fastansættelse og retmæssigt aflønne dig i forhold til det?
Hvis jeg forstår dig ret så er det da fuldt ud muligt.
Eller tænker på du på en eller anden løsning hvor de kan 'trække' det fra før-skat fx?
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Kan en virksomhed vælge at købe en "personlig træner" til sit firma og stille denne træner til rådighed for sine ansatte, og samtidigt indsætte udgiften som en del af firmaets regnskab, hvorpå der årsoverskuddet udregnes?
Jamen det kan der ikke gives noget specifikt svar på, så længe du ikke har beskrevet hvilke ydelser en personlig træner tilbyder.
De generelle regler om hvilke fradrag der kan gives en virksomhed finder du i nedenstående link:
Bemærk specielt afsnittet om fysioterapeuter. Reglerne på dette område er rimelige restriktive, men du kunne søge SKAT om bindende forhåndsbesked på om dit produkt vil være fradragsberettiget for din kunder. Hvis SKAT siger ja - har du et stærkt markedsføringsværktøj.
Få evt. hjælp af din revisor til at udarbejde den bindende forhåndstilsagn, da de ved hvad SKAT vil lægge vægt på såsom et generelt tilbud til alle medarbejdere, forbyggelse af sygedomme mv.