Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statistik over ramte børn med ADHD i Danmark? Findes det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer ..

Lige et lille sidespring fra iværksætteriet :) Men ved i er så dejlig hjælpelige, så prøver her alligevel.

Jeg hjælper min kæreste med en opgave omhandlende ADHD, men jeg har rigtig svært ved at finde nogle statistikker over ADHD ramte børn i Danmark. Evt. hvor mange der rammes, hvor mange der helbredes osv osv .. Måske sidder der en sød Amino, der lige ved noget på dette område, gerne med noget kilde, da det skal bruges i opgaven ..

Hav en lækker Søndag.

Mvh
Martin

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 12:39

Da det jo ikke er noget man kan finde i en scanner mv. er det jo en diagnose der skal stilles hver gang.

Det gør det utroligt svært at sige noget om 'hvor mange der rammes'.

Mht. helbredelse er det jo igen en diagnose der skal stilles.

- Skriv forbeholdene ind i opgaven og kom videre med arbejdet (adhd danmarks hjemmeside har helt specifikt undladt at have data - hvilket kunne tyde på de enten er alt for upræcise eller at man ikke kan stille tingene op på den måde)

Skriv at det ville være hensigtsmæssigt med et tal på dette, men dette lader sig ikke gøre fordi ADHD er en diagnose der skal stilles både mht at have ADHD, men også til at være 'helbredt' - og at det er svært at skelne uvorne børn fra ADHD-børn og det derfor kan være meget misvisende tal såfremt de overhovedet eksisterede mv.

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 14:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her: http://www.biblioteksvagten.dk/svar.asp?qaid=23918

/Marianne

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:27

I statistikken skal du faktisk medregne asperger, særligt sensitive, forskellige misbrugere, indigobørn og krystalbørn for at få et korrekt billede af ADHD :o)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:35

Tinamaria:

I statistikken skal du faktisk medregne asperger, særligt sensitive, forskellige misbrugere, indigobørn og krystalbørn for at få et korrekt billede af ADHD :o)

Det er ikke alle med Aspergers syndrom, en diagnose indenfor autismespektret, der også har diagnosen ADHD.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Sorø
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:41

Det ved jeg :o)

Der er mange gråzoner og flere fejldiagnosticerede :o)

Mvh.

Tinamaria

Fra Fjerritslev
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 40
Fra  Legesager Skrevet kl. 18:40

Hej Martin

Jeg giver de andre ret...

ADHD er svær at diagnosticere og derfor er der ikke nogen der er glade for at sætte tal på. Jeg er selv bestyrelses medlem af dansk præmatur forening ong koordinator i nordjylland og hvis jeg skal snakke for de for tidlig fødte børn, ja så er der flere af dem der måske kunne diagnosticeres som ADHD børn, men som egentlig ikke er det - de er bare ekstremt sensitive og reagerer bare på omverdenen ved at løbe, skrige mm. Og lige omvendt er der nogle der ikke bliver givet en diagnose men som måske burde have det...

Jeg selv har 2 for tidlig fødte børn hvoraf den ene har en tendens til ADHD og skal ind og tjekkes for dette... men hvad endegiver en diagnose????

Som en af de andre skrev kan man ikke røngden fotografere for det og derfor tror jeg mange bliver fejl diagnosticeret og du kan derfor ikke bruge tallene for det, hvis du endelig finder frem til noget..

Min mening hvis du skal have en god rapport er, at bruge uendelige sider på at forklare hvorfor netop du ikke har grafer og statistikker mm med. Det ville og burde de kunne forstå!

Held og lykke

Bettina

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 22:15

Tak for input allesammen, opgaven er ved at være færdig :)

Fortsat god søndag aften/nat :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)