Det er ikke muligt at sætte højrebaren ind i shoppen. Det er dét der er hele humlen. Velkommen til den fantastiske verden af CMS''er. (argh). Tak for linket. Jeg har ikke fået tiden til at læse det ordentligt igennem, men har skimmet og det ser jo fint ud. Maj: Shoppen kommer også til at tage Visa, mastercard og diners .. og.. sådan noget ;-) Vi har planer om at sende til udlandet, på et senere tidspunkt - men først skal kortbetalingen lige på. |
Skyd på min shop
Jeg har ændret nogle ting på shoppen - har ikke nået alt hvad jeg ville, og listen er stadig lang og planerne mange - men jeg vil gerne have jeres input på det nye i forhold til det gamle: Det gamle lisen.dk Det nye lisen.dk Er det bedre/værre nu? - Tak for jeres hjælp. Note: Jeg har indtil videre fjernet højrebaren og holder øje med statistikken og ser om jeg ser en tendens for/imod den. På et senere tidspunkt regner jeg med at genindføre baren, bedre programmeret og forhåbentlig lidt bedre integreret og kigger igen i statistikken om det hjælper/skader.. og så træffer jeg den endelig beslutning derudfra :-) |
Hej Lone Tillykke med din shop. Egentlig syntes jeg at den er flot enkel, men måske for skarp... Produkterne er rigtige flotte, står knivskarpe måske for hård i kontrasten til den hvide baggrund. Så slog det mig, da jeg så billederne med børnene, at for mig er det simpelthen for rent....lidt klinisk....mangler noget liv / stemning. Og blandingen af skarpe rentegnet produkter og så et par "rigtige" billeder virker lidt rodet. Ved ikke om du kan bruge det til noget, men held og lykke |
Anne Fogel - smykker med mod
Hej Lone, Har først fået kig på shoppen nu, og sad efter at have pløjet de fleste svar igennem og blev lidt træt af jeg ikke kunne se ændringerne, så det var med jubel og glæde jeg fandt dine "makeover" dumps. Det ser hel fornuftigt ud efterhånden. Jeg har selv lavet nogle scannet shops efterhånden så kender alt for godt til de pænt mange krumspring der nogen gange skal gøres... Overordnet syntes jeg du har fået lavet en ret flot shop, men der er et par ting der springer i øjnene: 1) form felterne (specielt knapperne) i den sorte bar under banneret syntes jeg du skal pimpe så de passer bedre med resten af designet...evt. kan "vælg kategori" undværes (det kan du ændre i stylesheetet) 2) De pinke bullets ud for hver menupunkt er med hvid baggrund...ser lidt underligt ud ved mouseover...lav dem i en transparant gif(eller png hvis du har mod) istedet. 3) "Nyhed"´s labelen du sætter på billederne er egentligt meget cool...man da der ikke er nogen ramme rundt om billedet syntes jeg det ser lidt spøjst ud. Måske skal du enten lave en ramme rundt om billederne (hvilket også ville hjælpe lidt på de billeder der har en gradient i baggrunden), eller skulle du måske lave nyhed som en stjerne eller noget? Bare så det ikke ser ud som om det går ud til en ramme der ikke er der...gir det mening?!?...derudover syntes jeg den er liiiige pink nok...i forhold til topbanneret. 4) Detalje: under "vi anbefaler også" ville jeg muligvis centrere teksten. Som det er nu står den nogen gange over billedet (http://www.lisen.dk/product.asp?product=350) Og så et par hints til nogle spørgsmål du havde tidligere... Ryk topbanneret op i toppen: Indhold (body) marker "Margen", vælg evt "hvor" til top og sæt det til 0px; Sort ramme: Vælg elementet Tabel under ''midterramme'' sæt Ramme til 0 px, eller fjern markeringen. Hvis der også står noget med border i ''Eget CSS/Stylesheet'' feltet skal det selvfølgelig også væk. Derudover vedr. Flashfiler. Istedet for at ligge dem på en remote server kan du uploade dem som et Dokument (Produkt redigering->dokumenter) og så bare hive URLen derfra... Håber du kunne bruge det til noget...og mangler du stadig en programmør/grafiker til at hjælpe, er du meget velkommen til at kontakte mig, PM, mail eller telefon ( 31 187 136) |
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
Så har jeg fundet tiden til at rode lidt videre med alle jeres gode råd (jeg havde tidligere læst herinde på Amino, at shopejere har skrevet "Nu har jeg brugt hundredevis af timer på min shop" og jeg har rullet med øjnene, men nu kan jeg selv sidde og stirre på en halvfærdig shop og undre mig over, hvor al tiden blev af!) ;-) Anne: Tak for ordene. Du har nok ret i det med produkterne - især hos børnene - men jeg har været nødt til at arbejde med de billeder producenterne har stillet til rådighed og der har ikke været det helt store liv at spore endnu. Men jeg er gået i tænkeboks til, hvordan jeg kan live det lidt op! :-) Som tidligere nævnt ligger butikken fysisk ret langt fra mig og jeg er kun sjældent deroppe - og endnu sjældnere i dagslys, hvor jeg kan få taget nogle billeder. Men jeg har fået taget en del nu, til bl.a. "Loppeshoppen" og har også fået ordnet et par af de "rigtige" produkter. Om et par uger, har jeg fornøjelsen af at passe biksen i 10 dage (Det er så min sommerferie, fra min hovedvirksomhed. ØV!), så der håber jeg på at kunne få taget nogle flere billeder i de (forhåbentlig) sløve timer, der af og til bliver. Med hensyn til blandingen af fritlagte billeder og rigtige billeder, så er jeg helt enig og problemet er igen, at jeg kun har de billeder producenterne stiller til rådighed, pt. På smykkerne kan jeg leve med baggrundene, fordi de er i overtal, men et par andre steder sniger der sig ting ind, der er klippet fra "inspirationsbilleder", og jeg hader dem præcis ligeså meget som du! :-) Regin: Iiih altså. Tak for alle de gode råd. Jeg har skrevet til dig privat, og bukket, skrabet og takket, men vil nu alligevel også lige gøre det hér - og uddybe overfor både dig og alle jer andre, hvad jeg har rettet mig efter! :-) 1: Formfelterne/knapperne i toppen. Jeg havde forsøgt 100 gange, uden held - men har nu opdaget at det er min browser, der ikke gider samarbejde. Har fået uploadet et par knapper via en anden browser og rodet lidt med formfelterne. Nu skal jeg bare lige finde ud af, hvordan jeg får dem til at aligne nogenlunde. Lige nu sidder indtastningsboksen lavere end de andre - og mit hår er langsomt begyndt at falde af i store totter! ;-) 2: Pink bullets har været på todolisten forever. Nu har jeg fået dem fixet 3: Nyhedslabel.. er stadig på. Idéen med stjernen er god og jeg havde også oprindeligt lavet det sådan, men synes at det var svært at læse. Rammer om produkterne er jeg ikke fan af, jeg har forsøgt i flere omgange og jeg synes at det ser ud ad helvede til. Hvis det endelig skulle være, vil jeg også have at rammen omkranser teksten under billedet, men det kan jeg ikke få den til.. og så er det blevet til ingen rammer. De billeder der har gradients er der ikke mere. Det er fordi min søster nogle gange opretter produkterne og så går jeg bagefter ind og retter billederne (fritlægger, tilskærer osv.). Jep. Dobbeltarbejde er der nok af. *støn* 4: "Anbefaler også".. Nu har jeg forsøgt i 4 forskellige browsere på 2 forskellige styresystemer og jeg kan simpelthen ikke få dem til at fucke op, som du skriver de gør. Hvad er problemet? .. og sidst, men ikke mindst! Tak for dine hints. Har nu fået fjernet luften i toppen og de sorte rammer! (fest!), men jeg kan ikke helt få det med flashfilerne til at fungere. Hvis jeg gør som du skriver, linker den direkte til flashfilen fra det produkt jeg har oprettet det i. Skal jeg eventult oprette et fake produkt, der er inaktivt og kun bruge det til sådan noget? Hold kæft, hvor er det besværligt ikke at have ftpadgang! :-/ |
Hvis du gider være en rigtig sveske, ville jeg sætte pris på om du gad gen-tjekke det med Indkøbskurven (produkter der dukkede op og forsvandt) igen. Jeg har fixet, hvad jeg mente var problemet, men det er jo en alvorlig sag, hvis det stadig forekommer, så jeg giver luftkys og virtuelle krammere, hvis du kan afsætte et par minutter til at være frivillig Mozilla-tester på et tidspunkt! :-) |
Hej Lone, Godt du fik noget af det til at virke... vedr. pkt 4) så har jeg lavet et dump der måske fortælle hvad jeg mener... Jeg var vist heller ikke tydelig nok i min forklaring, da centreret jo kan være på to leder...og jeg tænkte på vertikal (vertical-align:center) Tegning kan du se her: http://www.mediafusion.dk/rettelser.jpg pkt 3) Hmm nej kan godt se teksten bliver lidt lille...men rammer rundt om billede og tekst skulle også være muligt, kan bare ikke huske om du selv skal ind og lave stylet eller det ligger der i forvejen...hvilket jo så også gør det skidenemt for mig at sidde og sige det kan lade sig gøre ;-) Vedr. flashfilerne er jeg ikke helt sikker på jeg er med på hvad du mener...har du et eksempel et sted? Det jeg oprindeligt forsøgte at sige var at istedet for at du indsætter en URL i src tagget i HTML koden til en flashfil på et eksternt site, kan du uploade filen til scannet, få vist filen i browseren, gafle URLen fra adresse feltet og så indsætte det i src tagget...ved ikke om det er sådan du har gjort?! :-/ |
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento