Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang times betaling og husleje.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle fantastiske amino brugere :)

Jeg har startet eget firma med salg af espresso maskiner. Det er dog ikke nok til at jeg kan leve af det 100% endnu, men er rigtigt godt på vej til det.

Imellem tiden har jeg så fået tilbudt 1 job 37 timer om ugen, hvor jeg overvejer at kører det ind over firmaet, altså fakturere virksomheden hver 14 dag. Jeg har læst på skat's hjemmeside at man ikke må starte et firma ud fra et normalt job. Nogen der kan forklare dette lidt nærmere, så jeg ikke gør noget forkert?

Jeg har privat købt en lejlighed, hvor der er et seperat rum der kun kommer til at blive brugt til min virksomhed. Er der på nogen måde at man kan lade virksomheden betale for huslejen eller en del af den?
Rummet skal totalt renoveres inden det er klart til brug, så går ud fra at jeg kan købe alle tingene dertil(Gulv, maling, tapet, møbler, skriveborde osv) og trække momsen fra på det? 

Er på udkig efter en revisor, som kan hjælpe mig med alle disse ting, så smid gerne en meddelelse hvis du kan give et godt tilbud.

Ha en fantastisk weekend.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27

Hvis du har job fast f.,eks. 37 timer om ugen er du lønmodtager og din arbejdsgiver skal indberette løn med a skat og AM bidrag. Du kan sagtens, hvis arbejdsgiveren er Ok med det, drive din virksomhed ved siden af.

Du kan ikke regne med at kunne få et værelser i lejligheden ind under firmaet - heller ikke renovering - hvis det på nogen måde kan indgå i den almindelige beboelse - ofte er egen indgang til rummet et kriterium - men det er jo en flyden grænse - jeg har blot angivet det almindelige. Lad din revisor tage stilling - men regn ikke med det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:07

Tak for svaret Cookie.

Jeg laver noget freelance engang imellem for 2 andre firmaer som jeg også fakturere gør det en forskel eller er det fordi det fast er 37 timer om ugen på det samme sted?

Angående renoveringen, så lader jeg mig rådgive af en revisor. For rummet vil ikke blive brugt til andet end firma. 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:47
Hej Heine

Det at du har et fast job 37 timer om ugen gør at det kan være svært at komme igennem med det. Det afhænger bl.a. af hvem der bærer risikoen. Det kræver at du allierer dig med en rådgiver som kan være med til at vurdere din aftale i det konkrete tilfælde.

Indretningen af lejligheden er problematisk. Det kræver at der er separat indgang til værelset, og det er det sjældent når vi taler lejligheder :-(.

Der er flere tråde på amino der beskriver dette. Prøv og lav en søgning.

Ellers er du velkommen at vende tilbage.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02

Heine:
Jeg laver noget freelance engang imellem for 2 andre firmaer som jeg også fakturere gør det en forskel eller er det fordi det fast er 37 timer om ugen på det samme sted?

Ja det vil ofte være skats bedømmelse når du er 37 timer fast om ugen samme sted. Det kan som også være, at det freelance du laver en gang imellem ville blive set som løn arbejde. Det handler om, at du i alle fald selv skal ha risikoen ved arbejdet. Det at man arbejder uregelmæssige tider for mere end en arbejdsgiver er ikke garanti for at man ikke er lønmodtager i virkeligheden. Du kan læse om det i dette gode link - hvor du i diagramform kan prøve det af på dig selv:

http://www.dagligmail.dk/jurvejl/vbdisplay.asp?oId=1715985&vId=201738&tId=Selvst%E6ndigt%20erhvervsdrivende%20-%20ogs%E5%20i%20skattem%E6ssig%20forstand

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Hej.

Salg af ekspressomaskiner har vel intet med freelance-arbejde at gøre?

Hvorfor så henvise til noget, som ikke kan bruges i denne tråd?

Heine..du er velkommen..vi kan sagtens hjælpe dig.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 19:59
Peter har du læst tråden?

Der spørges ikke om salget af espressomaskiner, de er allerede i virksomheden!!
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41

Ja..men har nok misforstået den lidt.

Sorry!

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)