Hej Jeg har I noget tid arbejdet på en idé, der umiddelbart ikke er set før. Personligt syntes jeg den er super genial, men nogle gange bliver man forblindet i sine egne ideér. Til dagligt driver jeg 3 webshops og som I sikkert ved er det vigtigt at være de billigste eller at have samme priser som dine konkurrenter. Selvfølgelig er der også andre ting der spiller ind, såsom SEO, god support, troværdighed etc. Derfor bruger jeg mange timer om ugen på at analysere mine konkurrenters ideér, men først og fremmest deres priser. Grundet de mange timer jeg og andre webshop ejere ligger i dette, har jeg tænkt mig at udvikle et site a la kelkoo.dk og så alligevel ikke, da det kun er til til webshop ejere. Tanken er så, at du kan tilmelde din webshop, hvilket kræver et productfeed. Herefter kan du "crawle" dine konkurrenters priser på alle dine produkter blot ved få klik. Alle produkter og priserne samles i et excel regneark, hvor du kan se fx 3 af dine konkurrenters priser på de samme produkter som dine. Efterfølgende kan du fx gemme excel filen og importere de bedste priser til din webshop - igen med få klik. Udover ovenstående er vil det være muligt at importere og eksportere excel filen, sætte nogle parametre, se statistikker og grafer, API integration m.m. Er det en god idé? Er du webshop ejer og kunne dette have interesse? Konstruktiv kritik? Er der set noget lignende? Håber at høre fra Jer? |
Hejsa
Jeg har en webshop der sælger hårvoks og jeg syntes bestemt det er en god idé! Indenfor min branche er det ekstremt vigtigt at være billigst, og jeg har tilmeldt mig mine konkurrenters nyhedsbreve og tjekker ugentlig deres priser.
Men lige et praktisk spørgsmål... Når jeg har tilmeldt mig jeres service og skal lave en "pricetracker", hvordan finder du så ud af af mit "product x" er præcist det samme som mine konkurrenters?
Genialt at det kan eksporteres til en csv fil - så kan jeg nemt importere den til min shop.
Keep going!
//kevin